• AUTO

    Ιδού το καινούργιο Skoda Fabia RS Rally2!

    SKODA FABIA


    Η Skoda Motorsport αποκαλύπτει το νέο της αγωνιστικό μοντέλο που στοχεύει να συνεχίσει στον δρόμο των επιτυχιών.

    Το νέο Skoda Fabia RS Rally2 βασίζεται στην 4η γενιά του μοντέλου, έχοντας ως βασικά πλεονεκτήματα αυτά που γνωρίζουμε ήδη από την έκδοση παραγωγής, όπως την εξαιρετική αεροδυναμική, την αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος και τις τέλειες αναλογίες.

    Η αγωνιστική εκδοχή έχει υποστεί τις απαραίτητες μετατροπές, όπως την παρουσία ενισχυμένου σασί, βελτιωμένου κινητήρα και προηγμένου συστήματος μετάδοσης, που έχουν εξελιχθεί από το αγωνιστικό τμήμα Skoda Motorsport, με στόχο τη μέγιστη αντοχή στους απαιτητικούς αγώνες ράλι.

    Τόσο την προηγούμενη χρονιά όσο και εφέτος, η Skoda Motorsport δοκίμασε με εντατικούς ρυθμούς το νέο της μοντέλο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, σε ασφάλτινες και χωμάτινες διαδρομές, σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες όπως Τσεχία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία και Φινλανδία. Τα αποτελέσματα ήταν απολύτως θετικά, δείχνοντας την φιλοδοξία της ομάδας να πρωταγωνιστήσει και πάλι στους αγώνες.

    Το νέο Skoda Fabia RS Rally2 αντικαθιστά δύο πολύ επιτυχημένα αγωνιστικά μοντέλα, τα Fabia Rally2 και Fabia Rally2 evo, τα οποία συμμετείχαν σε 13.091 αγώνες ανά την Υφήλιο, σημειώνοντας συνολικά 1.714 πρώτες θέσεις, εκ των οποίων οι τέσσερις στο φημισμένο Ράλι Μόντε Κάρλο. Από το 2015, όταν και έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του, το Fabia Rally2 αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την κατηγορία WRC2, κατακτώντας πάνω από 20 τίτλους για εργοστασιακά πληρώματα και ιδιώτες στην Ευρώπη, αλλά και σε άλλες ηπείρους (Αφρική, Κεντρική και Νότια Αμερική, Ασία και Μέση Ανατολή).

    Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου αγωνιστικού μοντέλου, ο υπεύθυνος της Skoda Motorsport, Michal Hrabánek, τόνισε: «Αν δεν εξελίσσεσαι μένεις πίσω από τον ανταγωνισμό, κάτι που ισχύει ιδιαίτερα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Γι’ αυτό, κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του νέου Fabia RS Rally2, υιοθετήσαμε πλήρως την εμπειρία που αποκτήσαμε από το προηγούμενο μοντέλο βελτιώνοντάς το σε κάθε λεπτομέρεια. Είμαι υπερήφανος για ολόκληρη την ομάδα της Skoda Motorsport και για το συνολικό αποτέλεσμα. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τους συναδέλφους μας στο τμήμα R&D της Skoda, καθώς μέσω της νέας γενιάς Fabia μας παρείχαν την τέλεια βάση για το Fabia RS Rally2».

    SKODA FABIA

    Η 4η γενιά του Skoda Fabia βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group, η οποία οδήγησε σε μία σειρά αλλαγών τόσο στις αναλογίες του αυτοκινήτου όσο και στην τεχνική του σχεδίαση. Οι μηχανικοί της Škoda Motorsport χρησιμοποίησαν αυτές τις αλλαγές προς όφελός τους και αξιοποίησαν στο έπακρο τα νέα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Η σχεδίαση του νέου αγωνιστικού είναι μοναδική, καθώς το φέρνει όσο το δυνατόν πιο κοντά στην έκδοση παραγωγής. Το Skoda Fabia RS Rally2 υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία του μοντέλου παραγωγής, προσθέτοντας εντυπωσιακά χαρακτηριστικά, όπως τους μεγαλύτερους προφυλακτήρες, πληθώρα αεραγωγών και την ευμεγέθη πίσω αεροδυναμική πτέρυγα.

    Τα αεροδυναμικά στοιχεία της έκδοσης παραγωγής αποτέλεσαν μια εξαιρετική βάση πάνω στην οποία εργάστηκαν οι μηχανικοί της Skoda Motorsport, έχοντας μεγαλύτερα περιθώρια για να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο την αεροδυναμική απόδοση του αγωνιστικού μοντέλου, με αποτέλεσμα την επίτευξη υψηλότερης κάθετης δύναμης σε σχέση με το Fabia Rally2 evo, κάτι που σημαίνει βελτιωμένη πρόσφυση και συνεπώς μεγαλύτερη ταχύτητα στην είσοδο της στροφής.

    Το αγωνιστικό Fabia RS Rally2 δεν χρησιμοποιεί κανένα από τα συστήματα υποβοήθησης ή τους αερόσακους που γνωρίζουμε από το μοντέλο παραγωγής. Ωστόσο βασίζεται στην εξαιρετικά άκαμπτη δομή του αμαξώματος, η οποία κατέστησε δυνατή την περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου προστασίας του πληρώματος σε περίπτωση ατυχήματος. Το μοντέλο διαθέτει το υποχρεωτικό από την FIA roll cage ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην απορρόφηση των πλευρικών συγκρούσεων.

    Οι μηχανικοί της Skoda Motorsport έχουν επίσης αξιοποιήσει τις μεγαλύτερες διαστάσεις του νέου Fabia, Οι νέες αναλογίες του αυτοκινήτου βελτίωσαν την κατανομή του βάρους, συνδυάζοντας την ίδια στιγμή το αυξημένο μεταξόνιο, τη βελτιωμένη αεροδυναμική και τις νέες ρυθμίσεις του πλαισίου, με αποτέλεσμα καλύτερη οδική συμπεριφορά. Επίσης ο μεγαλύτερος διαθέσιμος χώρος για την τοποθέτηση του νέου μοτέρ επέτρεψε αλλαγές και στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης.

    SKODA FABIA

    Ο κινητήρας κάτω από το καπό του νέου Skoda Fabia RS Rally2 ακολουθεί τους κανόνες που έχει θέσει η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) για τη συγκεκριμένη κατηγορία: Τurbo κινητήρας χωρητικότητας 1,6 lt/ 291 PS και 430 Nm ροπής. Η παραπάνω ισχύς μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, χρησιμοποιώντας δύο μηχανικά διαφορικά (εμπρός-πίσω), μέσω ενός σειριακού κιβωτίου πέντε σχέσεων. Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι ο ηλεκτροϋδραυλικός έλεγχος του συμπλέκτη μεταξύ των δύο αξόνων, που επιτρέπει με τη βοήθεια του χειρόφρενου την απεμπλοκή είτε του εμπρός είτε του πίσω, μία τεχνική που χρησιμοποιείται συχνά στους αγώνες ράλι για καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου στις στροφές. Διαφορετικό από την έκδοση παραγωγής είναι και το πλαίσιο.

    Το Skoda Fabia RS Rally2 διαθέτει ανάρτηση εμπρός-πίσω με γόνατα MacPherson, τα οποία, όπως και το κιβώτιο, έχουν σχεδιαστεί με βασικό στόχο την αντοχή τους κάτω από κάθε μορφής πίεση. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει αεριζόμενα δισκόφρενα, προσαρμοσμένα για διαφορετικά οδοστρώματα. Στην άσφαλτο χρησιμοποιούνται τροχοί 18 ιντσών με δισκόφρενα διαστάσεων 355 χλστ. (εμπρός) και 300 χλστ. (πίσω), ενώ στο χώμα οι τροχοί είναι 15 ιντσών, με τους εμπρός και πίσω δίσκους να έχουν τις ίδιες διαστάσεις (300 χλστ.).

    SKODA FABIA

    Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ασφαλείας του Skoda Fabia RS Rally2 είναι το ρεζερβουάρ καυσίμου, το οποίο είναι κατασκευασμένο από νάιλον και καουτσούκ, σύμφωνα πάντα με τα πρότυπα ασφαλείας που ορίζει η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA). Το υλικό κατασκευής έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζεται η μέγιστη αντοχή του χωρητικότητας 82,5 lt ρεζερβουάρ είτε στα τρυπήματα, είτε στην περίπτωση ατυχήματος.

    Για επιπλέον προστασία στο εσωτερικό της δεξαμενής υπάρχει ένας ειδικός αφρός που εμποδίζει πιθανή διαρροή καυσίμου, ενώ δεν λείπει και ένα απορροφητικό στρώμα στην κάτω πλευρά, κατασκευασμένο από kevlar και fibreglass. Τέλος, το νέο Fabia RS Rally2 μπορεί να καταναλώνει βιοκαύσιμα. Πιθανότατα θα το δούμε να αγωνίζεται φέτος στο EKO Acropolis Rally που θα διεξαχθεί από 8-11/9 στη χώρα μας.

    Διαβάστε επίσης:

    Γνωριμία με τη νέα Skoda Fabia!



    ΣΧΟΛΙΑ