• AUTO

    Η Αλεξάνδρα Σδούκου για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

    Αλεξάνδρα Σδούκου-Γενική γραμματέας Ενέργειας του ΥΠΕΝ

    Αλεξάνδρα Σδούκου-Γενική γραμματέας Ενέργειας του ΥΠΕΝ


    Η γενική γραμματέας Ενέργειας του ΥΠΕΝ απαντά σε όλες τις ερωτήσεις που αφορούν στη 2η φάση του προγράμματος, «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

    Όπως ίσως γνωρίζετε τον Απρίλιο θα ξεκινήσει η 2η φάση του κρατικού προγράμματος επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Έχει προαναγγελθεί ότι θα υπάρξουν αυξήσεις στα ποσά που ξεπερνούν σε κάποιες περιπτώσεις τα 10000 ευρώ για φυσικά πρόσωπα και φτάνουν τα 22.500 ευρώ για τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί. Έχει ανακοινωθεί πως το πρόγραμμα θα έχει αναδρομική ισχύ δεν είναι όμως ξεκάθαρο ποιους θα αφορά. Στο πλαίσιο της ραδιοφωνικής μας εκπομπής Alpha Speed στον 989 Alpha Radio, ζητήσαμε από τη κ. Σδούκου να μας απαντήσει σε όλα τα ερωτήματα που τίθενται. Εδώ μπορείτε να ακούσετε όσα μας είπε.

     Τι αλλαγές φέρνει η 2η φάση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»;

     Ο πρώτος κύκλος διήρκησε 16 μήνες. Αξιολογήσαμε τις τάσεις της αγοράς και την εφαρμογή των κινήτρων που δώσαμε και με βάση τις νέες ανάγκες που διαμορφώνονται από τον κλιματικό νόμο που σύντομα θα έρθει στη Βουλή σχεδιάσαμε το νέο κύκλο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά».  Στα φυσικά πρόσωπα αυξάνουμε το ποσοστό της επιδότησης από 20% σε 30% το μέγιστο ποσό ανεβαίνει από τις 6 στις 8 χιλιάδες ευρώ. Αν αποσύρει και το παλιό αυτοκίνητο άλλα 1000 ευρώ. Ο φορτιστής 500 ευρώ και αν ο ιδιοκτήτης είναι νέος κάτω των 29 ετών δίδεται άλλο ένα χιλιάρικο επιδότηση. Το σύνολο δηλαδή μπορεί να φτάσει στα 10.500 ευρώ. Θέλουμε να προωθήσουμε την ηλεκτροκίνηση στους νέους ώστε να μπορούν να αποκτήσουν ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.

    Γιατί δεν ανεβαίνει η επιδότηση και στα ηλεκτρικά δίκυκλα;

    Έχουμε αυξήσει από 20% σε 40% με μέγιστο ποσό από 800 – 3000 ευρώ τις κατηγορίες των επαγγελματικών ηλεκτρικών τρίκυκλων αυτά που χρησιμοποιούνται για μεταφορά εμπορευμάτων (κατηγορία L5, L7). Στα ηλεκτρικά δίκυκλα για τις μετακινήσεις το ποσοστό παραμένει στο 20%.

     Πότε αρχίζουν να υποβάλλονται αιτήσεις;

    Από τον Απρίλιο, δε μπορώ να προσδιορίσω ημερομηνία αυτή τη στιγμή, γιατί θέλουμε να βελτιώσουμε το πληροφοριακό σύστημα για να γίνει ακόμη πιο χρηστικό προς τον πολίτη. Για να μην παγώσει όμως η αγορά προβλέπεται αναδρομική ισχύς από 1/12/2021. Δηλαδή κάποιος που έχει παραγγείλει όχημα από τότε θα είναι επιλέξιμος για τον επόμενο κύκλο.  Δε χρειάζεται να περιμένει ο πολίτης την ενεργοποίηση του προγράμματος.

    Αυτό αφορά μόνο παραγγελίες ή και τιμολόγηση;

    Αυτή τη συνεννόηση προσπαθούμε να την κάνουμε με την αρμόδια υπηρεσία κρατικών ενισχύσεων στο Υπουργείο Οικονομικών και να διευκρινίσουμε τι ακριβώς θα ισχύει. Είμαι βέβαιη για την παραγγελία, άλλωστε στις παραδόσεις υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις. Θέλουμε να κατοχυρώσουμε όσους παραγγέλνουν.

    Τι γίνεται με τις οφειλόμενες επιδοτήσεις από την πρώτη φάση του προγράμματος, γιατί καθυστερούν;

    Ισχύει, δε νιώθω περήφανη γι’ αυτό, οφείλω να ζητήσω συγνώμη, προσπαθούμε να βελτιώσουμε τις αρρυθμίες της Δημόσιας Διοίκησης ώστε να αρθούν οι καθυστερήσεις. Σας διαβεβαιώ ότι τα χρήματα υπάρχουν θα πληρωθούν όλοι, προσπαθώ να το επισπεύσω όσο γίνεται. Είναι πολύ μεγάλο στοίχημα αυτό και θα πρέπει να μην υπάρχουν αντίστοιχες καθυστερήσεις στη 2η φάση του προγράμματος.

    Με τους εταιρικούς χρήστες τι γίνεται;

    Στο 2ο κύκλο έχουμε επιδιώξει να κάνουμε πιο ελκυστικό το πρόγραμμα για τις εταιρείες. Μπορούν να επωφεληθούν από τα ποσά των επιδοτήσεων και τα φορολογικά κίνητρα και αυτός ο συνδυασμός επιφέρει ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα. Αυξάνεται το ποσοστό της επιδότησης από 15% σε 30% και μέγιστο ποσό τα 8000 ευρώ ανά όχημα. Υπήρχε ο περιορισμός των τριών οχημάτων στον 1ο κύκλο, πλέον δεν υπάρχει στο 2ο κύκλο. Η εταιρεία μπορεί να πάρει όσα οχήματα θέλει και να αποσύρει και άλλα τόσα λαμβάνοντας και την επιδότηση των 1000 ευρώ για κάθε όχημα που αποσύρει. Επίσης θα επιδοτούνται και για ίσο αριθμό φορτιστών, με την προϋπόθεση ότι οι φορτιστές είναι για να φορτίζονται τα εταιρικά αυτοκίνητα και όχι για εμπορική χρήση.

    Ακούω από στελέχη εταιρειών ότι υπάρχει ανάγκη για φορτιστές ισχύος 150kw…

    Έτσι είναι, αυτή είναι η πρώτη προτεραιότητα το 2022. Η στόχευσή μας ως υπουργείο και του συναρμόδιου υπουργείου Μεταφορών είναι η εγκατάσταση φορτιστών όπου απαιτείται. Η απήχηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχει κανένα νόημα όσο υπάρχει το άγχος της φόρτισης. Έχουν προϋπολογισμό στο Ταμείο Ανάκαμψης για την επιδότηση εγκατάστασης ταχυφορτιστών και φορτιστών, επιδότηση προς ιδιώτες επενδυτές και θα βγει σχετικό πρόγραμμα.

    Είμαστε σε διαρκείς συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους ώστε να επεκταθούν οι φορτιστές όπου χρειάζεται στους αυτοκινητόδρομους. Στόχευση είναι να εγκατασταθούν ταχυφορτιστές και στις πιάτσες ταξί. Συνεργαζόμαστε με το ΔΕΔΗΕ για να ενισχυθεί το δίκτυο όπου απαιτείται για να μπουν αυτοί οι φορτιστές.

    Αληθεύει ότι οι ταξιτζήδες θα πάρουν επιδότηση 22.500 ευρώ, δεν υπάρχει ανάλογη στην ΕΕ…

    Ναι έχει προαναγγελθεί και θα ισχύσει, υπάρχει ένα νέο πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» το οποίο θα επιδοτεί το συγκεκριμένο κλάδο, έχουμε διαθέσιμα από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης 40 εκ. ευρώ γι’ αυτό. Κακά τα ψέματα είναι κομβικό για την μείωση των ρύπων και την αλλαγή της αισθητικής.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ