• AUTO

    H νέα υβριδική εποχή της Subaru

    • του Τάκη Πουρναράκη


    Στη Subaru επέλεξαν μια πίστα motocross στο Άργος για την παρουσίαση του νέου υβριδικού Forester και του υβριδικού XV. Για να κάνεις μια τέτοια επιλογή πρέπει να είσαι κάτι παραπάνω από βέβαιος για τις δυνατότητες εκτός δρόμου των οχημάτων σου.

    Στο παρελθόν η Subaru ταυτίστηκε στο μυαλό του αγοραστικού κοινού για τα εξής: Αξιοπιστία, τετρακίνηση, επιδόσεις. Οι εποχές άλλαξαν και ο τελευταίος πυλώνας έχει αντικατασταθεί από την ασφάλεια. Τα αυτοκίνητα της Subaru συνεχίζουν να διαθέτουν την περίφημη συμμετρική τετρακίνηση (symmetrical AWD) που επιτρέπει, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη στην πίστα motocross να κινούνται σε κακοτράχηλο έδαφος απρόσκοπτα. Δεν υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα στην κατηγορία του Forester αλλά και του XV με τέτοιες δυνατότητες εκτός δρόμου. Μόνο τα μοντέλα της Jeep έχουν αντίστοιχες δυνατότητες. Η αξιοπιστία ήταν και παραμένει ένα από τα δυνατά σημεία των Subaru, που φτιάχνονται στην Ιαπωνία.

    Τώρα όσον αφορά στον τομέα της ασφάλειας, η Subaru έχει επενδύσει πολλά στην τεχνολογία Eye Sight. Πρόκειται ουσιαστικά για «δυο μάτια» που βλέπουν συνεχώς το δρόμο μπροστά και σε προστατεύουν. Το Eye Sight ξεχωρίζει σχήματα, προειδοποιεί και παρεμβαίνει για να μειώσει τη βιαιότητα της επικείμενης σύγκρουσης όταν πλέον αυτή είναι αναπόφευκτη.

    Το Forester πρόσφατα κέρδισε την διάκριση “Best in Class του 2019” στην κατηγορία των μικρών off-road / MPV, ένα βραβείο που δίνεται στο μοντέλο με τις καλύτερες επιδόσεις σε δοκιμές ασφαλείας κάθε κατηγορίας από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Euro NCAP. Έλαβε πέντε αστέρια με εξαιρετικές βαθμολογίες και στις τέσσερις περιοχές αξιολόγησης (Ενήλικος Επιβάτης, Παιδί Επιβάτης, Ευάλωτοι Χρήστες Δρόμου, Υποβοήθηση Ασφάλειας), επιτυγχάνοντας την υψηλότερη βαθμολογία στην κατηγορία του.

    Το νέο Forester είναι η 5η γενιά του πολύ πετυχημένου μοντέλου. Ο «δασοφύλακας» παράγεται από το 1997 στις δυο πρώτες εκδόσεις του ως station wagon και μετέπειτα ως SUV. Η νέα γενιά συνεχίζει να χρησιμοποιεί τον επίπεδο κινητήρα (boxer). Είναι ατμοσφαιρικός δίλιτρος με απόδοση 150PS. Στα πλεονεκτήματά του είναι η ευστροφία, η άμεση απόκριση, το χαμηλό κέντρο βάρους και ο μειωμένος όγκος που σε περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης συντελεί στη διατήρηση ζωτικού χώρου επιβίωσης των επιβατών.

    Στη νέα γενιά προστέθηκε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 17PS είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο CVT και βρίσκεται πολύ κοντά στο κέντρο βάρους του οχήματος, ενώ η μπαταρία και τα υπόλοιπα εξαρτήματα βρίσκονται πάνω από τον πίσω άξονα, χαμηλώνοντας κι άλλο το κέντρο βάρους και δίνοντας ακόμα πιο ισορροπημένη κατανομή του βάρους του οχήματος 51/49 εμπρός/πίσω. Η αύξηση του βάρους περιορίστηκε στα 110kg, το Forester ζυγίζει 1656kg.

    Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει τάση 118V και χωρητικότητα 4.8Ah. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα (17PS) αλλά και η επιπλέον ροπή των 6,7kgm δε χρησιμοποιήθηκαν για αύξηση των επιδόσεων αλλά για εξοικονόμηση καυσίμου. Η συνολική ιπποδύναμη παρέμεινε στα 150PS και η ροπή στα 19.8kgm αλλά είναι διαθέσιμη άμεσα χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα.

    Οδηγώντας το!

    Το Subaru Forester ξεχωρίζει πρώτα απ’ όλα για την άνεση χώρων που διαθέτει. Με μήκος 4.6m και χώρο αποσκευών 509lt μπορείς να παντρευτείς, να χωρίσεις και να ξαναπαντρευτείς. Η ακαμψία της νέας πλατφόρμας έχει επιτρέψει στους μηχανικούς της Subaru να σετάρουν την ανάρτηση με έμφαση στην άνεση, χωρίς όμως κανέναν συμβιβασμό στην οδική συμπεριφορά. Το Forester ούτε κοπανάει, ούτε γέρνει, έχει μια προβλέψιμη, οικογενειακή ασφαλή συμπεριφορά. Στο ταξίδι και σε νόμιμες ταχύτητες η κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 8lt, αυτή η τιμή όμως μπορεί να πέσει αρκετά πιο κάτω εντός πόλης, στα σταμάτα – ξεκίνα, όπου το υβριδικό σύστημα είναι αποδοτικό.

    Στον αυτοκινητόδρομο τίποτα δεν διαταράσσει την γνώριμη στους κατόχους των Subaru, άνεση και την πολυτέλεια,. Σε δρόμο με στροφές η ουδέτερη συμπεριφορά και η ενδοτικότητα της ανάρτησης κυριαρχούν. Στην πίστα του motocross το Forester μας εντυπωσίασε με τις δυνατότητες αναρρίχησης και κατάβασης που διαθέτει χάρη στο X mode αλλά και τις γωνίες κλίσης που μπορεί να πάρει χάρη στο πιο χαμηλό κέντρο βάρους που διαθέτει.

    Τόσο το Forester όσο και το XV έχουν πλέον υβριδικές εκδόσεις

    Η Subaru όπως και όλοι οι κατασκευαστές που επιχειρούν στην Ε.Ε. καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Το Forester σύμφωνα με τις προδιαγραφές WLTP που από 1/3/20 θα εφαρμοστούν και στη χώρα μας εκπέμπει 185gr CO2/km. Η τιμή του ξεκινά από τα 40 χιλιάδες ευρώ και είναι ετοιμοπαράδοτο. Μπορείτε να το δείτε στην έκθεση της Subaru στη Λ. Κηφισίας.

    Πολυτέλεια και άνεση στο εσωτερικό του Forester

     

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Subaru Forester

    Κινητήρας: 1995cc
    Ισχύς: 150PS/ 5600 – 6000 rpm
    Ροπή: 19,8 kgm/4000 rpm
    Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο τύπου CVT
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,8 sec
    Τελική ταχύτητα: 188 km/h
    Μεικτή κατανάλωση: 8. 1 lt/100 km (δοκιμής)
    Βάρος: 1656 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4625/1.815/1.730 mm
    Μεταξόνιο: 2670
    Εκπομπές CO2: 185 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 515 ευρώ
    Τιμή: από 39.950 ευρώ

    Οι τιμές του υβριδικού XV ξεκινούν από τις 37.500 ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ