• AUTO

    GP Σαουδικής Αραβίας: Ferrari ή Red Bull;

    Ο Σέρτζιο Πέρεζ παίρνει το τρόπαιο της pole, από το διάσημο σεφ Γκόρντον Ράμσεϊ.

    Ο Σέρτζιο Πέρεζ παίρνει το τρόπαιο της pole, από το διάσημο σεφ Γκόρντον Ράμσεϊ.


    Ένα μονοθέσιο από την κάθε ομάδα βρίσκεται στην πρώτη αλλά και στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης. Οι προβλέψεις απαγορεύονται…

    Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται ο αποψινός δεύτερος αγώνας του πρωταθλήματος στην πίστα της Τζέντα. Ο Σέρτζιο Πέρεζ έκανε χτες την έκπληξη και πήρε την πρώτη pole της καριέρας του μετά από 215 προσπάθειες. Ο Πέρεζ βρίσκεται στη F1 11 χρόνια, ξεκίνησε από τη Sauber, βρέθηκε στη McLaren το 2013 όταν ξεκινούσε η κατρακύλα της ομάδας. Δεν στέριωσε πήγε στη Force India για τα επόμενα 5 χρόνια ως το 2018.

    Η ομάδα μετονομάστηκε σε Racing Point το 2019 και το 2020 μ’ αυτή ο Μεξικάνος πήρε την 1η του νίκη στο Σακχίρ. Πέρυσι κέρδισε για λογαριασμό της Red Bull στο Αζερμπαϊτζάν. Στην Αυστριακή ομάδα βρέθηκε ως αντικαταστάτης του Άλεξ Άλμπον. Δεν κατάφερε να βοηθήσει όσο θα έπρεπε την ομάδα στη συγκομιδή βαθμών στους κατασκευαστές και γι’ αυτό η Red Bull δεν πήρε πέρυσι και αυτό τον τίτλο.


    Ο Πέρεζ έκανε χτες τον τέλειο γύρο, δέχτηκε τα συγχαρητήρια του Φερστάπεν ο οποίος περιορίστηκε στην 4η θέση: «Ο Τσέκο έκανε σπουδαία δουλειά σήμερα, έφερε το μονοθέσιο στην pole, είμαι χαρούμενος γι’ αυτόν. Εγώ δεν πήγα όπως ήθελα, δεν είχα πρόσφυση στο Q3. Δεν είμαι ικανοποιημένος, αλλά έχουμε ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο και θα δώσουμε μάχη στον αγώνα με τις Ferrari. Ανυπομονώ».

    Στη Red Bull θεωρούν επίτευγμα ότι βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με τη Ferrari, γιατί όπως τονίζουν είχαν στραμμένη την προσοχή τους κυρίως στην περσινή μάχη του τίτλου όταν η Ferrari ξεκίνησε την σχεδίαση του φετινού μονοθεσίου. Αν δει κανείς που βρίσκεται η Mercedes φέτος, μάλλον έχουν δίκιο. Ο Λεκλέρκ ήταν ευχαριστημένος με τη 2η θέση και τόνισε ότι δεν ήθελε να ρισκάρει επαφή με τις μπαριέρες. Ο χρόνος της pole είναι 7 δέκατα πιο αργός από πέρυσι αλλά υπάρχουν αλλαγές στην πίστα. Ο Σάινθ αποκάλυψε πως αισθανόταν καλύτερα με πατημένη γόμα παρά με καινούργια μαλακή στον ένα γρήγορο γύρο.


    Βλέποντας τα σετ που έχουν στη διάθεσή τους οι οδηγοί των δυο ομάδων είναι ξεκάθαρο πως ο Σάινθ είναι ο μόνος που διαθέτει φρέσκια μαλακή γόμα. Εδώ το μεγάλο ερώτημα που τίθεται ευθέως είναι αν θα ρισκάρει μ΄ αυτή στην εκκίνηση. Ο Ισπανός είναι πίσω από τον Πέρεζ και στην καθαρή πλευρά της πίστας. Οπότε αν ο Μεξικάνος βάλει μέση γόμα και ο Ισπανός εκκινήσει καλά δεν αποκλείεται να στρίψει πρώτος. Βέβαια η χρήση της μαλακής γόμας (C4) στην εκκίνηση θα οδηγήσει λογικά σε 2 αλλαγές.

    Να οι ταχύτερες στρατηγικές όπως προσεγγίζει το θέμα η Pirelli.
    Να οι ταχύτερες στρατηγικές όπως προσεγγίζει το θέμα η Pirelli.

    Σύμφωνα με την Pirelli η ταχύτερη επιλογή είναι η στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή. Όμως δε θα βγει αυτοκίνητο ασφαλείας; Οπότε όλοι θα έχουν μια αλλαγή χωρίς ιδιαίτερη χρονική επιβάρυνση. Τούτων δοθέντων δείχνει να έχει ένα νόημα να ρισκάρει με φρέσκια μαλακή ο Σάινθ.


    Την ίδια στιγμή ο Λεκλέρκ θα έχει το νου του στον Φερστάπεν που επίσης μπορεί να βρεθεί σε δύσκολη θέση αν οι Οκόν, Αλόνσο επιλέξουν να εκκινήσουν με μαλακή γόμα. Ένα ερώτημα είναι αν ο Ολλανδός που ήταν ταχύτερος όλων με τη σκληρή γόμα (C2) έχει σετάρει το μονοθέσιό του με γνώμονα την ταχύτητα στον αγώνα. Πάντως και παρά τις 3 ζώνες DRS τα προσπεράσματα δεν θα είναι εύκολα. Χάρη στη νέα αεροδυναμική των μονοθεσίων, φέτος είναι πιο εύκολο ν’ ακολουθείς από κοντά όμως δεν είναι εύκολο να προσπεράσεις.


    Μελετώντας τις τελικές ταχύτητες στις κατατακτήριες δοκιμές οι Red Bull έχουν μια σημαντική διαφορά της τάξεως των 8km/h που μπορεί ν΄ αποδειχθεί καθοριστική για τα προσπεράσματα. Ένα άλλο βασικό ερώτημα που τίθεται είναι ποιον θέλει η κάθε ομάδα να κερδίσει: Π.χ. η Red Bull θέλει το Φερστάπεν, η Ferrari; Εδώ θα παίξουν ρόλο οι επιλογές στρατηγικής που θα κάνουν οι ομάδες. Θα αφήσουν το Σάινθ να κερδίσει αν έχει την ευκαιρία στη Scuderia ή πρώτο τους μέλημα θα είναι να παραμείνει πίσω από το Λεκλέρκ;


    Στη σχάρα εκκίνησης θα βρεθούν 19 μονοθέσια, ο Μικ Σουμάχερ για προληπτικούς λόγους μετά την πολύ μεγάλη επιβράδυνση που δέχτηκε στη χθεσινή σύγκρουση στις κατατακτήριες δοκιμές δεν θα αγωνιστεί. Ένα δείγμα της οικονομικής κατάστασης της Haas είναι πως δεν βάζουν τον 3ο οδηγό της ομάδας Πιέτρο Φιτιπάλντι με άλλο μονοθέσιο, προτιμούν ν’ αγωνιστούν μ’ ένα.
    Οπότε τελευταίος θα εκκινήσει ο Τσουνότα από την 18η θέση καθώς χτες στις δοκιμές αντιμετώπισε πρόβλημα ψύξης στο μονοθέσιο του και δεν κατετάγη. Φ(9)


    Ο Χάμιλτον αποφάσισε ν’ αλλάξει το σετάρισμα της W13 καθώς χτες αποκλείστηκε από το Q1 καθώς σύμφωνα με τα λεγόμενά του πήρε λάθος δρόμο και το παραέκανε με τις επιλογές στησίματος του μονοθεσίου. Ο Βρετανός πρωταθλητής θα εκκινήσει τελευταίος από το pitlane καθώς επέλεξε ν’ αλλάξει τις ρυθμίσεις του μονοθεσίου του. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα καταφέρει να βαθμολογηθεί. Αναμένεται μεγάλη μάχη ανάμεσα στις Alpine, το Ράσελ και το Μπότας για την 5η θέση της τελικής κατάταξης, αν όντως τερματίσουν οι τέσσερις πρώτοι. Σίγουρα σ’ αυτή τη μάχη θα προσπαθήσουν να μπουν και οι Γκασλί – Μάγκνουσεν. Ο Ρικιάρντο πήρε ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση γιατί έκλεισε τον Οκόν χτες στις δοκιμές.

    Ο αγώνας θα εκκινήσει στις 20:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote. Νωρίτερα στις 19:00 σας περιμένουμε όλους στο Instagram Live με τον Πάνο Σεϊτανίδη. Είναι δωρεάν και ελεύθερα αρκεί να συντονιστείτε στο ένα από τα κάτωθι προφίλ.



    ΣΧΟΛΙΑ