• AUTO

    GP Καναδά: Στη θρυλική πίστα Ζυλ Βιλνέβ!


    Μετά από 3 χρόνια η F1 επιστρέφει στο νησάκι της Παναγίας σε μια πίστα που φέρει το όνομα του αείμνηστου Καναδού οδηγού.

    Πρόκειται για μια θρυλική διαδρομή, για έναν αγώνα που θα γίνει για 51η φορά επί Καναδικού εδάφους. Το πρώτο Καναδικό GP έγινε πίσω το 1967, στη συγκεκριμένη διαδρομή έγινε για πρώτη φορά αγώνας το 1978 δυο χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες. Σ’ αυτό τον αγώνα είχε κερδίσει ο Ζυλ Βιλνέβ, η πίστα φέρει το όνομά του. Δυο οδηγοί έχουν συνδέσει άρρηκτα το όνομά τους μ’ αυτή την πίστα: Ο Μίκαελ Σουμάχερ και ο Λιούις Χάμιλτον. Αμφότεροι έχουν κερδίσει από 7 φορές, στη συγκεκριμένη διαδρομή. Ο Χάμιλτον πήρε εκεί την πρώτη του νίκη το 2007, ενώ κέρδισε και την τελευταία φορά που έγινε αγώνας το 2019.

    Είναι μάλλον δύσκολο να κερδίσει αυτή την Κυριακή (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote 21:00) αλλά σίγουρα θα είναι εκ των πρωταγωνιστών. Συνολικά στην Mercedes θεωρούν πως πήγαν πολύ μακριά όσον αφορά στο σετάρισμα του μονοθεσίου στο Μπακού και περιμένουν βελτίωση της απόδοσής τους στο Μόντρεαλ. Αυτό σε καμία περίπτωση δε σημαίνει ότι μπορούν να φτάσουν στα επίπεδα των Ferrari και Red Bull που αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν εκ νέου. Προφανώς οι κόκκινοι έχουν ήδη ενεργήσει στην περίπτωση του προβλήματος που οδήγησε σε εγκατάλειψη το Σάινθ επιδιορθώνοντας το υδραυλικό κύκλωμα αλλά δεν έχουν πει ακόμη τίποτα για την περίπτωση της υβριδικής μηχανής του Λεκλέρκ.

    O Χάμιλτον κέρδισε την τελευταία φορά που έγινε αγώνας εκεί το 2019 γιατί δόθηκε ποινή 5 sec στο Φέτελ.

    Από τους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση νίκες έχουν σημειώσει επίσης εκεί οι Αλόνσο, Ρικιάρντο, Φέτελ. Ο Λατίφι θα αγωνιστεί για πρώτη φορά με F1 μπροστά στους συμπατριώτες του (είχε συμμετέχει στο FP1 με τη Williams το 2019) ενώ οι Τσουνόντα, Μικ Σουμάχερ και Ζου θα αγωνιστούν για πρώτη φορά στο Μόντρεαλ. Η πίστα έχει 14 στροφές η τελευταία βγαίνει στον τοίχο των πρωταθλητών όπου έχουμε συχνά εξόδους και επαφές. Υπάρχουν 3 ζώνες DRS και τα μονοθέσια χρησιμοποιούν ελάχιστες κλίσεις στις αεροτομές στοχεύοντας κυρίως σε υψηλή τελική ταχύτητα. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Μαξ Φερστάπεν έχει 21 βαθμούς διαφορά από το δεύτερο Πέρεζ και 34 από τον τρίτο Λεκλέρκ. Αντίστοιχα η Red Bull έχει προβάδισμα 80 βαθμών στους κατασκευαστές από τη Ferrari. Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 23:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθούν απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote.

    Υπό το πρίσμα των ελαστικών

    • Μετά από δυο χρόνια απουσίας, ο Καναδάς επιστρέφει στο ημερολόγιο: ξανά με τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας, ίδια επιλογή μ’ αυτή που είχε γίνει στο Μόντρεαλ το 2019. Επίσης είναι ίδια επιλογή με τους δυο τελευταίους αγώνες σε Μονακό και Αζερμπαϊτζάν. Με άλλα λόγια: η C3 είναι η P Zero λευκή /σκληρή γόμα, η C4 είναι η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C5 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα. Το 2019 η στρατηγική του νικητή ήταν αυτή της μιας αλλαγής: εκκίνησε με τη μέση γόμα και τερμάτισε με τη σκληρή.
    • Το Μόντρεαλ έχει κάποια κοινά στοιχεία με το Μπακού όσον αφορά στην πρόσφυση που απαιτείται στην έξοδο των στροφών, στην σταθερότητα στο φρενάρισμα και στην βελτίωση του κρατήματος. Οι ταχύτητες όμως είναι πιο χαμηλές όπως και οι θερμοκρασίες.
    • Ο καιρός συχνά ανάγεται σε πρωταγωνιστή στο Καναδικό Grand Prix: ο αγώνας του 2011 παραμένει ο μεγαλύτερος στην ιστορία της F1, τότε εμφανίστηκε 6 φορές το αυτοκίνητο ασφαλείας και η δράση διακόπηκε για αρκετές ώρες. Δεν είναι ποτέ εύκολο να προβλέψεις τις συνθήκες και πάντα υπάρχει πιθανότητα βροχής.

    Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Ο Καναδάς θέτει κάποια ερωτηματικά για τις ομάδες: ο καιρός είναι συχνά άστατος, τα δεδομένα που έχουν είναι 3 ετών, και τα ελαστικά είναι τελείως διαφορετικά καθώς υπάρχουν νέες γόμες και νέοι σκελετοί. Την ίδια στιγμή η διαδρομή που χρησιμοποιείται σπάνια παρουσιάζει θεαματική βελτίωση κρατήματος. Σε σύγκριση με την τελευταία επίσκεψή τους στο Μόντρεαλ οι οδηγοί θα βρουν τις γόμες πιο σταθερές και με ευρύτερο παράθυρο λειτουργίας. Έτσι θα μπορούν να πιέσουν περισσότερο, χωρίς να υπάρχει μεγάλο ρίσκο υπερθέρμανσης. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο στο Μόντρεαλ είναι ότι η συνολική χρονική επιβάρυνση ενός πιτ στοπ είναι μικρή, κάτω από 20 sec. Αυτό διευρύνει τις επιλογές στρατηγικής».

    Διαβάστε επίσης

    Από το Νότο στο Βορρά!



    ΣΧΟΛΙΑ