• AUTO

    GP Ιαπωνίας: Στη θρυλική Σουζούκα!

    GP Ιαπωνίας


    Ο 4ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος έρχεται στην Ιαπωνία σε απευθείας μετάδοση από το ΑΝΤ1+ στις 08:00 το πρωί της Κυριακής.

    Μετά τη μεγάλη ανατροπή στην Αυστραλία, με νικητή την Ferrari, η Formula 1 πάει στη χώρα του Ανατέλλοντος Ήλιου, για το 4ο Grand Prix του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος, που διεξάγεται στην Σουζούκα. Η Formula 1 επιστρέφει εκεί έξι μήνες μετά την τελευταία της επίσκεψη στη χώρα. Φέτος, το Ιαπωνικό Grand Prix πραγματοποιείται Απρίλιο για πρώτη φορά στην ιστορία του: Μέχρι και πέρυσι ο αγώνας ήταν πάντα στο πρόγραμμα, στο δεύτερο μέρος της σεζόν, Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο.

    Ως αποτέλεσμα, η Σουζούκα έχει αναδείξει συχνά πρωταθλητές – τόσο στους οδηγούς όσο και στους κατασκευαστές. Αυτό συνέβη και τα τελευταία δυο χρόνια: το 2022, ο Φερστάπεν σφράγισε τον δεύτερο τίτλο του σ’ αυτή την πίστα, ενώ πέρυσι η Red Bull εξασφάλισε τη διατήρηση του τίτλου των κατασκευαστών.

    Το τέταρτο Grand Prix της σεζόν συμπίπτει με την εποχή των ανθισμένων κερασιών – ή Sakura – μεταξύ τέλους Μαρτίου και αρχές Απριλίου στην Ιαπωνία. Είναι επίσης η πρώτη φορά που το Ιαπωνικό Grand Prix θα διεξαχθεί αυτή την εποχή: το πρώτο Grand Prix του Ειρηνικού έλαβε χώρα στην Αΐντα στις 17 Απριλίου 1994, πριν μεταφερθεί στον Οκτώβριο του 1995. Η πρώιμη άνοιξη συνεπάγεται χαμηλότερες θερμοκρασίες από ότι είναι συνηθισμένες οι ομάδες στην Ιαπωνία. Οι μέσες θερμοκρασίες αυτή την εποχή κυμαίνονται μεταξύ 8°C και 13°C.

    Η Σουζούκα είναι μια πραγματικά κλασσική διαδρομή: η πίστα 5.807 μέτρων ανήκει στη Honda και δοκιμάζει τις ικανότητες των οδηγών με μια απαιτητική χάραξη σχήματος «8», μοναδική στη Formula 1. Εκτός από το γεγονός ότι θέτει μια εξαιρετική πρόκληση για μονοθέσια και οδηγούς, η πίστα δοκιμάζει επίσης τα ελαστικά: τόσο από άποψη φθοράς – λόγω υψηλών επιπέδων τραχύτητας ασφάλτου – όσο και από τις δυνάμεις και τα φορτία, στα οποία υπόκεινται τα ελαστικά σε όλες τις στροφές που συνθέτουν έναν γύρο. Ως συνήθως, η Pirelli επέλεξε τις πιο σκληρές γόμες: η C1 θα είναι το σκληρό ελαστικό, η C2 το μεσαίο ελαστικό και η C3 το μαλακό ελαστικό. Αυτή η επιλογή χρησιμοποιήθηκε και στο Μπαχρέιν για τον πρώτο αγώνα της σεζόν.

    Η συνήθης στρατηγική αγώνα, είναι αυτή των δυο αλλαγών, λόγω της ενέργειας που μεταφέρεται από τα ελαστικά και της πίεσης στην οποία, αυτά υπόκεινται. Ωστόσο, οι χαμηλότερες θερμοκρασίες μπορεί να δώσουν τη δυνατότητα και για στρατηγική μιας αλλαγής ειδικά στους οδηγούς που είναι ευγενικοί με τα ελαστικά τους. Από την άλλη πλευρά, οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να δυσκολέψουν τη διατήρηση των ελαστικών στο σωστό παράθυρο λειτουργίας, ιδιαίτερα στον πρώτο γύρο εξόδου από τα πιτ.

    Η στρατηγική της μιας αλλαγής μειώνει επίσης την αποτελεσματικότητα προσπέρασης στα πιτ (undercut), η οποία είναι συνήθως πολύ χρήσιμη στη Suzuka. Αναμένεται η σκληρή και η μεσαία γόμα να πρωταγωνιστήσουν στον αγώνα. Μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί 37 Ιαπωνικά Grand Prix, τα 33 από αυτά έχουν διεξαχθεί στη Σουζούκα. Τα υπόλοιπα τέσσερα έγιναν στην πίστα Φούτζι, η οποία ανήκει στην Toyota. Πολυνίκης οδηγός εξακολουθεί να είναι ο M. Σουμάχερr με έξι νίκες: ο Γερμανός έχει επίσης τις περισσότερες pole positions (8) και τις περισσότερες εμφανίσεις στο βάθρο (9).

    Ακολουθεί ο Λιούις Χάμιλτον με 5 νίκες. Από τους υπόλοιπους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση στη Σουζούκα, την Κυριακή 7 Απριλίου, έχουν κερδίσει οι Φερστάπεν, Μπότας και Αλόνσο. Οδηγοί, όπως ο Σάρτζαντ, θα βρεθούν για 2η φορά με μονοθέσιο Formula 1 στη Σουζούκα και η προσέγγισή τους βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις προσομοιώσεις. Όσον αφορά στα επιτεύγματα των κατασκευαστών, η McLaren έχει τις περισσότερες νίκες (9) ενώ η Ferrari έχει τις περισσότερες pole position (10).

    Η πίστα της Σουζούκα απαρτίζεται από 18 στροφές, μερικές από τις οποίες – όπως η Spoon, η 130R και ο ανηφορικός συνδυασμός μεταξύ των στροφών 2 και 7 – είναι από τις πιο διάσημες στο ημερολόγιο του παγκόσμιου πρωταθλήματος.

    Το περίφημο σχήμα «8», της Σουζούκα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις αγαπημένες των οδηγών, λόγω της ξεχωριστής της χάραξης. H πίστα σχεδιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1950 από τον Ολλανδό Τζον Χούγκενχολζ, μετά από προτοπή του Σοϊχίρο Χόντα, ο οποίος ήθελε μια πίστα δοκιμών για τη Honda. Το περίφημο σχήμα «8», όπως είναι και η πίστα του Φιοράνο, βοηθά στην ομοιόμορφη φόρτιση των ελαστικών. Η Σουζούκα έχει 10 δεξιές στροφές και 8 αριστερές στροφές. Πρώτη φορά, μπήκε στο πρόγραμμα της Formula 1 τη δεκαετία του 1970 και είναι εξαιρετικά δημοφιλής.

    Στην εκπομπή «Formula 1 Show», που ξεκινά στις 07:15, την Κυριακή 7 Απιλίου, πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα στις 8:00 απευθείας από το ΑΝΤ1+, μπορείτε να δείτε, μεταξύ άλλων, μια ανάλυση από το ατύχημα του Ράσελ στην Αυστραλία, ένα αφιέρωμα στον τοπικό ήρωα Γιούκι Τσουνόντα, αλλά και μια αποκλειστική συνέντευξη του επικεφαλής της McLaren, Ζακ Μπρον, στον Πάνο Σεϊτανίδη. Στην παρουσίαση της εκπομπής, θα βρίσκονται οι Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης και μαζί τους θα είναι η Μαρία Θωμά. Στις μεταδόσεις θα περιγράφουν οι Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης και Τζώρτζης Μαρκογιάννης.

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 4ου GRAND PRIX ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ ΣΕ ΑΝΤ1+ ΚΑΙ ΑΝΤ1:

    Διαβάστε επίσης

    Ο Yuki Tsunoda αγωνίζεται εντός έδρας!



    ΣΧΟΛΙΑ