• AUTO

    GP Ιαπωνίας: Κρύο, βροχή, Φερστάπεν!

    SUZUKA, JAPAN – APRIL 05: Max Verstappen, Red Bull Racing RB20 during the Japanese GP at Suzuka on Friday April 05, 2024 in Suzuka, Japan. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)


    Η πρώτη μέρα του Ιαπωνικού Γκραν Πρι, που για πρώτη φορά διεξάγεται τον Απρίλιο, περιείχε βροχή και κρύο.

    Η θερμοκρασία του αέρα στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών σήμερα δεν ανέβηκε ποτέ πάνω από 20 °C, ενώ η θερμοκρασία οδοστρώματος έπεσε στους 17 °C μέχρι το τέλος της δεύτερης περιόδου, η οποία επηρεάστηκε από διακεκομμένη βροχή, αυτό περιόρισε την δράση στην πίστα. Αντίθετα στο FP1 όλοι οι οδηγοί συμπλήρωσαν διψήφιο αριθμό γύρων.

    Γι’ αυτό και οι χρόνοι από την πρώτη ώρα είναι αντιπροσωπευτικοί, με τον Max Verstappen (Red Bull) να κάνει τον ταχύτερο γύρο σε 1’30”056, μπροστά από τον συμπαίκτη του Sergio Perez (1’30”237) και τη Ferrari του νικητή στην Αυστραλία Carlos Sainz στην 3η θέση με χρόνο 1’30”269). Ωστόσο και η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών επηρεάστηκε από μια διακοπή 11 λεπτών μετά τη συντριβή του Logan Sargeant με τη Williams στη στροφή 7. Ο Αμερικάνος οδηγός που χρησιμοποιεί το πληγωμένο μονοθέσιο της Μελβούρνης έκανε σοβαρή ζημιά με αποτέλεσμα να μην προλάβουν οι μηχανικοί να το επιδιορθώσουν σήμερα.

    Όλες οι διαθέσιμες γόμες της Pirelli (C1 ως σκληρή, C2 ως μέση και C3 ως μαλακή) χρησιμοποιήθηκαν στο FP1. Πέντε οδηγοί (Verstappen, Perez, Leclerc, Sainz και Magnussen) χρησιμοποίησαν ένα σετ σκληρής και ένα σετ μαλακή γόμας, ενώ δύο (Bottas και Zhou) έτρεξαν δύο σετ μέσης γόμας. Οι άλλοι 13 οδηγοί αξιολόγησαν ένα σετ μαλακής και ένα σετ μέσης γόμας. Στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών μόνο 13 οδηγοί βγήκαν στην πίστα συμπληρώνοντας ελάχιστους γύρους (71): έξι από αυτούς (Hamilton, Leclerc, Sainz, Norris, Ocon και Hulkenberg) χρησιμοποίησαν μόνο τη μαλακή γόμα. Οι άλλοι επτά (Piastri, Albon, Ricciardo, Tsunoda, Bottas, Zhou και Magnussen χρησιμοποίησαν και ενδιάμεσα ελαστικά.

    Αξίζει να τονιστεί ότι οι αθλητικοί κανονισμοί του 2024 περιλαμβάνουν μια αλλαγή στην κατανομή και διαχείριση των βρόχινων ελαστικών κατά τη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου αγώνα. Από φέτος, κάθε οδηγός έχει διαθέσιμα πέντε σετ ενδιάμεσων ελαστικών και δύο σετ βρόχινων ελαστικών, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών, αλλά χωρίς δυνατότητα αντικατάστασής τους με καινούργια το βράδυ της Παρασκευής. Δεδομένου ότι υπάρχει πιθανότητα για περισσότερη βροχή το Σαββατοκύριακο, οι ομάδες επέλεξαν να ελαχιστοποιήσουν τη χρήση ελαστικών βροχής σήμερα.

    Ο αρχιμηχανικός της Pirelli, Simone Berra τόνισε: «Μόνο η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών παρήγαγε χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με τη συμπεριφορά των ελαστικών σε αυτή την πολύ απαιτητική πίστα της Suzuka. Η δεύτερη περίοδος επηρεάστηκε από τη σποραδική βροχή, η επιφάνεια της πίστας δεν ήταν ποτέ αρκετά στεγνή ώστε να παρέχει επαρκή πρόσφυση στους οδηγούς για να πιέσουν, ούτε αρκετά βρεγμένη ώστε να είναι σε θέση να αξιολογήσουν επαρκώς τη συμπεριφορά των ενδιάμεσων ελαστικών ή να προσδιορίσουν το σημείο αλλαγής από ενδιάμεσα ελαστικά σε σλικ σ’ αυτές τις καιρικές συνθήκες. Εντυπωσιακά ταχύτεροι είναι οι χρόνοι των γύρων σε σύγκριση με το προηγούμενο Ιαπωνικό Grand Prix.

    Χρησιμοποιώντας τις ίδιες γόμες με το 2023, το 1’30″056 του Verstappen είναι 1″6 ταχύτερο από τον αντίστοιχο περσινό χρόνο. Οι σημαντικά χαμηλότερες θερμοκρασίες θα μπορούσαν να έχουν συμβάλει στους ταχύτερους χρόνους γύρων, ενισχύοντας ιδιαίτερα την απόδοση της γόμας C3. Υπάρχει όμως και γενική βελτίωση επιδόσεων από τα φετινά μονοθέσια. Επομένως η μαλακή γόμα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και στον αγώνα δεδομένου του πλεονεκτήματος απόδοσης που εξασφαλίζει στην εκκίνηση και στους πρώτους γύρους. Αυτό σημαίνει ότι είναι μια ιδιαίτερα ελκυστική επιλογή σε μια πίστα όπου το προσπέρασμα δεν είναι καθόλου εύκολο. Ωστόσο, για μια περαιτέρω αξιολόγηση πιθανών στρατηγικών, πρέπει να περιμένουμε την αυριανή περίοδο ελεύθερων δοκιμών».

    Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για αύριο στις 09:00 το πρωί ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθούν απευθείας από το ΑΝΤ1+.

    Διαβάστε επίσης

    Αμιγώς ηλεκτρικό Audi Q6!



    ΣΧΟΛΙΑ