Τα μονοθέσια της McLaren τερμάτισαν στην 2η και 5η θέση αντίστοιχα του αγώνα στο Λας Βέγκας.

Όμως μετά τον τεχνικό έλεγχο στο τέλος του αγώνα, βρέθηκε με υπέρμετρη φθορά το κατώτατο σημείο αναφοράς του μονοθεσίου. Πρόκειται για ένα λεπτό κόντρα πλακέ, που οι κανονισμοί προβλέπουν ότι πρέπει να διατηρεί πάχος 9mm μετά τη λήξη του αγώνα. Αυτός ο κανονισμός οριοθετεί την ελάχιστη απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος. Αμφότερα τα μονοθέσια της πρωταθλήτριας ομάδας στους κατασκευαστές υπολείπονταν δεκάκις χιλιοστά από τη νομιμότητα. Έτσι η ομάδα αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα του αγώνα με απόφαση των αγωνοδικών.

1

Η McLaren έχει δικαίωμα έφεσης, αντ’ αυτού όμως εξέδωσε ανακοίνωση όπου ζητά συγνώμη από τους οδηγούς: «Μετά το Grand Prix του Λας Βέγκας, διαπιστώθηκε ότι παραβήκαμε το Άρθρο 3.5.9 των τεχνικών κανονισμών, το οποίο απαιτεί ελάχιστο πάχος πέλματος (skid thickness) 9 χιλιοστών. Το μονοθέσιο του Νόρις διαπιστώθηκε ότι παραβίαζε τον κανονισμό κατά 0,12 χιλιοστά στο πίσω πέλμα ολίσθησης και το μονοθέσιο του Πιάστρι κατά 0,26 χιλιοστά. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, και τα δύο μονοθέσια εμφάνισαν απροσδόκητα, υψηλά επίπεδα ταλάντωσης (porpoising) που δεν παρατηρήθηκαν στις περιόδους των ελεύθερων δοκιμών, γεγονός που οδήγησε σε υπερβολική επαφή με το έδαφος

. Διερευνούμε τους λόγους αυτής της συμπεριφοράς του μονοθεσίου, συμπεριλαμβανομένης της επίδρασης τυχαίας ζημιάς που υπέστησαν και τα δύο μονοθέσια, την οποία διαπιστώσαμε μετά τον αγώνα και η οποία οδήγησε σε αύξηση της κίνησης του πατώματος. Όπως σημείωσε η FIA, η παράβαση ήταν ακούσια, δεν υπήρξε καμία σκόπιμη προσπάθεια παράκαμψης των κανονισμών και υπήρχαν επίσης ελαφρυντικά. Ζητούμε συγγνώμη από τον Λάντο και τον Όσκαρ για την απώλεια βαθμών σήμερα, σε μια κρίσιμη στιγμή για την πορεία τους στο πρωτάθλημα, μετά από τις δυνατές επιδόσεις τους καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Ως ομάδα, ζητούμε επίσης συγγνώμη από τους συνεργάτες και τους οπαδούς μας, των οποίων η υποστήριξη σημαίνει τόσα πολλά. Αν και αυτό το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά απογοητευτικό, παραμένουμε πλήρως συγκεντρωμένοι στους δύο τελευταίους αγώνες της σεζόν».

Διαβάστε επίσης

F1 Λας Βέγκας: Όλα στον άσσο