Από το 2009 στο Άμπου Ντάμπι είχαμε να δούμε μια Ferrari στην τελευταία θέση της κατάταξης των κατατακτήριων δοκιμών.
Τότε ο Τζιανκάρλο Φισικέλα που έκανε μόλις 5 αγώνες με τη Ferrari, (τραυματίστηκε ο Μάσα στην Ουγγαρία και αντικαταστάθηκε αρχικά από το Μπαντοέρ και μετά από το Φισικέλα) είχε καταταγεί τελευταίος. Σήμερα ο Χάμιλτον στάθηκε άτυχος με τις κίτρινες σημαίες και δεν μπόρεσε να συμπληρώσει πολλούς γρήγορους γύρους ενώ το κράτημα στη διαδρομή βελτιώνονταν. Ο ίδιος δήλωσε: «Ήταν μια πραγματικά απογοητευτική περίοδος κατατακτήριων δοκιμών. Μετά το FP3 ένιωθα ότι είχαμε καλό ρυθμό στο μονοθέσιο, αλλά οι συνθήκες του βρεγμένου οδοστρώματος δεν λειτούργησαν υπέρ μας σήμερα. Η ορατότητα ήταν κακή και είχαμε την ατυχία με μερικές κίτρινες σημαίες, πράγμα που σήμαινε ότι δεν μπόρεσα να κάνω έναν σωστό γύρο στις τρεις τελευταίες μου προσπάθειες. Θα ανασυγκροτηθούμε και θα στοχεύσουμε να επιστρέψουμε στους βαθμούς αύριο». Ο Χάμιλτον έχει αρνητικό ρεκόρ καθώς ποτέ στην ιστορία της Ferrari δεν υπήρξε οδηγός με 21 αγώνες στο ενεργητικό του, χωρίς να έχει ανέβει στο βάθρο.

Στην αρχή του Q1 τόσο ο Χάμιλτον όσο και ο Λεκλέρκ δοκίμασαν ανεπιτυχώς τα ενδιάμεσα ελαστικά. Δεν επαρκούσαν για την απαγωγή νερού, έτσι όπως και οι υπόλοιποι οδηγοί στράφηκαν στα βρόχινα ελαστικά. Εδώ θα πρέπει να θυμίσουμε πως στα βρόχινα ελαστικά δεν χρησιμοποιούνται από το 2023 ηλεκτρικές κουβέρτες. Έχουν τόσο μαλακή γόμα που πιάνουν εύκολα τη θερμοκρασία λειτουργίας των 50 – 60 βαθμών Κελσίου. Όμως στο Λας Βέγκας το βράδυ είχε θερμοκρασία 12 βαθμών Κελσίου και δεν ήταν εύκολο να διατηρήσεις τη θερμοκρασία στα λάστιχα. Αυτό ήταν το πρόβλημα του Τσουνόντα, στη Red Bull παραδέχτηκαν ότι έκαναν λάθος με τις πιέσεις αέρα στα ελαστικά του Ιάπωνα.

Αξίζει να τονίσουμε πως ήταν η πρώτη φορά που τα βρόχινα ελαστικά (με τη γόμα που δεν χρειάζεται ηλεκτρική προθέρμανση) χρησιμοποιήθηκαν σε κατατακτήριες δοκιμές. Δεν υπήρχαν δεδομένα και πρότερη εμπειρία. Εναπόκειται λοιπόν στο ένστικτο αλλά και στο βαθμό ενασχόλησης του κάθε οδηγού το πόσο καλά θα ανταποκριθεί σ’ αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες. Ο Χάμιλτον στο παρελθόν έχει δώσει απίστευτες παραστάσεις υπό βροχή, τόσο σε δοκιμές όσο και σε αγώνα. Πιθανά πλέον δεν ασχολείται και πολύ με τις λεπτομέρειες που μπορεί να κάνουν τη διαφορά. Ή δεν έχει την «χημεία» που απαιτείται με τους μηχανικούς του, ώστε η συνεργασία τους να γίνει αποδοτική.

Προφανώς η Ferrari δεν ήταν ανταγωνιστική σ’ αυτές τις συνθήκες, αλλά ο Λεκλέρκ κατάφερε να προκριθεί στο Q3: «Ήταν μια πραγματικά δύσκολη διαδικασία κατατακτήριων σήμερα, με χαμηλή πρόσφυση στην βρεγμένη πίστα. Το μονοθέσιό μας δυσκολεύεται σε αυτές τις συνθήκες και είναι πραγματικά δύσκολο να βρούμε έναν τρόπο να διατηρήσουμε τα ελαστικά στο παράθυρο λειτουργίας για να παλέψουμε με τους αντιπάλους μας. Είναι απογοητευτικό, αλλά θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βρούμε μια λύση. Ο αγώνας θα είναι σε στεγνό οδόστρωμα αύριο, οπότε οι συνθήκες θα είναι και πάλι διαφορετικές. Είχαμε ένα στήσιμο με αρκετά υψηλή κάθετη δύναμη για σήμερα, οπότε αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την ταχύτητά μας στην ευθεία κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ελπίζω να κάνουμε μια καλή εκκίνηση και να ανέβουμε θέσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα».

Ο Χάμιλτον εκκινεί τελευταίος στον αγώνα και ο Λεκλέρκ εκκινεί 9ος (06:00 ξημέρωμα Κυριακής, απευθείας σε ΑΝΤ1, ΑΝΤ1+). Ο αγώνας αναμένεται στεγνός.
Διαβάστε επίσης
F1 Λας Βέγκας: Ο Νόρις στην pole
Μια Rolls-Royce για gamers (video)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Στροφή Τραμπ: Δεν είναι η τελική μου πρόταση στην Ουκρανία – Νέα δεδομένα για το σχέδιο των 28 σημείων
- COP30: Κεντρική απόφαση χωρίς οδικό χάρτη για την έξοδο από τη χρήση των ορυκτών καυσίμων
- Μακρόν: «Οι χώρες που υποστηρίζουν την Ουκρανία θα συνέλθουν μέσω τηλεδιάσκεψης το απόγευμα της Τρίτης»
- Σοκ στην Άρτα: Νεκρός 44χρονος μετά από πτώση από μπαλκόνι – Στο νοσοκομείο η αδελφή του