Συναρπαστική ήταν η διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών λόγω της βροχής στο Λας Βέγκας. Οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες, το οδόστρωμα ήταν κρύο (12 βαθμοί Κελσίου), γλιστερό και η ορατότητα περιορισμένη. Οι οδηγοί απέδειξαν πόσο ικανοί και ταλαντούχοι είναι βρίσκοντας μια ισορροπία τρόμου οδηγώντας μονοθέσια 900PS τα οποία δεν έχουν σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων ή αντισπιναρίσματος των τροχών:
«Σε κάθε στροφή είχες την αίσθηση ότι θα τρακάρεις» τόνισε ο poleman Λάντο Νόρις, που θα εκκινήσει αύριο έχοντας δίπλα του τον πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν. O έτερος διεκδικητής του τίτλου Όσκαρ Πιάστρι είχε δυσκολίες, δεν μπόρεσε να βρει ρυθμό και περιορίστηκε στην 5η θέση της κατάταξης. Ανάμεσα στους 3 διεκδικητές του τίτλου βρίσκονται οι Σάινθ και Ράσελ με τον Ισπανό να εντυπωσιάζει με την ταχύτητά του.

Το Q1 ξεκίνησε υπό βροχή με περιορισμένη ορατότητα και τους οδηγούς να χρησιμοποιούν τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli. Η πρόσφυση άλλαζε από γύρο σε γύρο και οι περισσότεροι ακολούθησαν τακτική πολλών γύρων με φορτίο καυσίμου ικανό για αρκετά χιλιόμετρα.
Η κατάσταση εγκυμονούσε κινδύνους και τα λάθη ήταν συνεχή καθώς η υδρολίσθηση παραμόνευε σε πολλά σημεία, ειδικά στο τέλος της ευθείας όπου τα μονοθέσια ξεπερνούσαν τα 320km/h. Ο Άλεξ Άλμπον στο φινάλε χτύπησε με τη Williams στον τοίχο προσπαθώντας να βελτιώσει το χρόνο του. Οι Αντονέλι, Μπορτολέτο, Τσουνόντα έκαναν λάθη και αποκλείστηκαν ενώ ο Λιούις Χάμιλτον ήταν πιο αργός από όλους.

Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής διαμαρτυρήθηκε στην ενδοεπικοινωνία για την θερμοκρασία των ελαστικών, λέγοντας ότι δεν μπόρεσε να τα διατηρήσει στο παράθυρο λειτουργίας. Μετέπειτα στην μεικτή ζώνη ήταν εμφανώς προβληματισμένος: «Προφανώς, αισθάνομαι φρικτά. Δεν αισθάνομαι καθόλου καλά. Αλλά το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να το αφήσω πίσω μου και να προσπαθήσω να ανακάμψω αύριο. Έκανα ό,τι μπορούσα όσον αφορά στην προετοιμασία, όσον αφορά στις ελεύθερες δοκιμές.
Στο FP3 η αίσθηση ήταν καταπληκτική και ένιωθα ότι ήμασταν οι ταχύτεροι…και μετά βγαίνεις στις κατατακτήριες και είσαι 20ος. Αυτή η χρονιά είναι σίγουρα η πιο δύσκολη χρονιά της καριέρας μου. Υπήρχε μια κίτρινη σημαία πηγαίνοντας προς τη στροφή 17 οπότε αναγκάστηκα να κόψω ταχύτητα, πέρασα τη γραμμή και ήταν κόκκινη [σημαία]. Αλλά δεν είχα ούτως ή άλλως την πρόσφυση, οπότε δεν νομίζω ότι θα είχε κάνει μεγάλη διαφορά. Θα προσπαθήσουμε αύριο.
Νομίζω ότι έχουμε ένα πραγματικά καλό μονοθέσιο αλλά θα είναι πολύ, πολύ δύσκολο να ανακάμψουμε ξεκινώντας από την 20ή θέση». Λίγες μέρες μετά την προτροπή του προέδρου της ομάδας, Τζον Έλκαν προς τους οδηγούς «να μιλάνε λιγότερο και να οδηγούν καλύτερα» η πρώτη έμπρακτη αντίδραση του Λιούις Χάμιλτον ήταν η τελευταία θέση στις κατατακτήριες δοκιμές.

Στο Q2 η αγωνιστική γραμμή άρχισε να στεγνώνει σταδιακά και οι χρόνοι να βελτιώνονται. Ταχύτερος όλων, όπως και στο Q1, ο Ράσελ με τη Mercedes ενώ από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Χούλκενμπεργκ, Στρολ, Οκόν, Μπέαρμαν και Κολαπίντο. Οι συνθήκες προς το τέλος του Q2 είχαν αρχίσει να βελτιώνονται οπότε αντίστοιχα άρχισαν να πέφτουν και οι χρόνοι.

Στο ξεκίνημα του Q3 όλοι οι οδηγοί αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν τα ενδιάμεσα ελαστικά. Η πρώτη προσπάθεια ήταν αναγνωριστική αλλά μετά οι χρόνοι άρχισαν να κατεβαίνουν θεαματικά. Ο Νόρις είχε την ψυχολογία αλλά και την ταχύτητα και έκανε τη διαφορά στο τέλος. Η διαφορά των 3 δεκάτων από το Φερστάπεν θα μπορούσε να είναι 1 sec αν ο Βρετανός δεν γλιστρούσε στις τελευταίες στροφές χάνοντας χρόνο. Ο Σάινθ εντυπωσίασε με την ταχύτητά του, πολλώ δε μάλλον που ο Άλμπον έμεινε εκτός 15αδας. Η απόδοσή του έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την υστέρηση των Ferrari σήμερα.

Ο Νόρις πήρε το τρόπαιο της pole από τον τραγουδιστή Λούις Τόμλισον και στις δηλώσεις του ήταν πολύ χαρούμενος: «Ήταν αγχωτικό, απίστευτα αγχωτικό! Δεν ήξερα ότι κανείς άλλος δεν θα κατάφερνε να κάνει γύρο μετά από μένα. Ένιωσα ότι οι δύο πρώτοι τομείς ήταν καλοί, αλλά είναι τόσο ολισθηρά εκεί έξω. Μόλις χτυπάς το κερμπ λίγο λάθος, όπως έκανα, το μονοθέσιο σου ξεφεύγει προς τη μία πλευρά, μετά το χάνεις προς την άλλη, ήμουν κοντά στο να χτυπήσω τον τοίχο, αλλά ήταν αρκετά καλός για την P1 σήμερα. Δεν ήταν οι πιο ευχάριστες συνθήκες, αλλά είμαι χαρούμενος που σταμάτησε να βρέχει και μπορέσαμε να κάνουμε καλές κατατακτήριες. Χρειάζεσαι ένα καλό μονοθέσιο για να το κάνεις αυτό καταρχάς. Η ομάδα έκανε καλή δουλειά. Για να είμαι ειλικρινής, κοιμόμουν λίγο πριν τις κατατακτήριες και περίμενα να είναι στεγνή πίστα. Ξύπνησα, είδα ότι έβρεχε και σκέφτηκα: ‘Ωχ, αυτό δεν θα πάει καλά΄».
Η τελική κατάταξη των δοκιμών ήταν:

Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για αύριο στις 06:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+.

Διαβάστε επίσης
Μια Rolls-Royce για gamers (video)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Alpha Bank: 1 δισ. σε επιχειρήσεις και 500 εκατ. για τον ΒΟΑΚ – Ουσιαστική συμβολή στην ανάπτυξη της Κρήτης
- Μαρινάκης: «Η ακρίβεια είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα» – Σκληρή κριτική σε Τσίπρα, απαντήσεις για ΟΠΕΚΕΠΕ και Ουκρανία
- Τριάδες από τα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα
- ΟΣΥ: Στο σαφάρι των ελέγχων για παραβάσεις του ΚΟΚ 600 λεωφορεία