• AUTO

    F1: Έχουμε αγώνα στην Ίμολα το Πάσχα!

    Η πίστα που θα πραγματοποιηθεί ο αγώνας


    Ο συνδυασμός αυτός πάντα ανακαλεί από την μνήμη μας τον αδόκητο χαμό του Άιρτον Σένα, τέτοια εποχή σ’ αυτή την πίστα πίσω το 1994.

    Μετά από 3 αγώνες εκτός Ευρώπης η F1 ετοιμάζεται για την πρώτη της παράσταση επί Ευρωπαϊκού εδάφους. Αυτή θα δοθεί στην θρυλική πίστα Έντσο και Ντίνο Φερράρι πρόκειται για τον πρώτο από τους δυο αγώνες επί Ιταλικού εδάφους φέτος, ο πρώτος στην περιοχή της Εμίλια Ρομάνα.

    Μάλιστα η Ίμολα θα φιλοξενήσει και τον πρώτο φετινό αγώνα Sprint ο οποίος είναι προγραμματισμένος για το απόγευμα του Μεγ. Σαββάτου στις 17:30 ώρα Ελλάδος.

    Θα περιλαμβάνει 100km αγώνα χωρίς υποχρεωτικό πιτ στοπ. Μάλιστα με βάση τους φετινούς αθλητικούς κανονισμούς βαθμολογούνται οι πρώτοι 8 με τον νικητή να παίρνει οκτώ βαθμούς, τον δεύτερο επτά, και τον όγδοο έναν βαθμό.

    Η σειρά κατάταξης του Sprint Race θα αποτελέσει και τη σειρά εκκίνησης του αγώνα το Πάσχα (16:00 ώρα Ελλάδος). Η σειρά εκκίνησης του κατατακτήριου αγώνα θα προσδιοριστεί από τις κατατακτήριες δοκιμές που θα διεξαχθούν τη Μεγ. Παρασκευή το απόγευμα στις 18:00. Ο poleman θα πάρει και την αντίστοιχη διάκριση.

    Η πίστα της Ίμολα είναι παλιάς σχολής, ιδιαίτερα απαιτητική για τους οδηγούς ώστε να βρουν το ρυθμό. Οπότε η μόνη ωριαία περίοδος αύριο είναι καθοριστικής σημασίας για να βρουν ομάδες και οδηγοί το σωστό σετάρισμα. Οπότε μια έξοδο από την πίστα μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την προσπάθεια του οδηγού για διάκριση.

    Ο Πασχαλιάτικος αγώνας είναι ο 30στος που γίνεται στην πίστα της Ίμολα ο πρώτος έγινε πίσω στο 1980. Ο άτυχος Μ.Σουμάχερ είναι ο πολυνίκης οδηγός στην πίστα με 7 νίκες η πρώτη σημειώθηκε τη μέρα που έχασε τη ζωή του ο Σένα την Πρωτομαγιά του 1994.

    Από τους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση φέτος τρεις έχουν κερδίσει στην Ίμολα: ο Αλόνσο το 2005, ο Χάμιλτον πρόπερσι και ο Φερστάπεν πέρυσι. Williams και Ferrari έχουν από οκτώ νίκες στην πίστα και αυτό δεν αποκλείεται ν’ αλλάξει υπέρ της Ιταλικής ομάδας που έχει προβάδισμα υπεροχής φέτος.

    Ο Σαρλ Λεκλέρκ έχει μαζέψει 71 βαθμούς σε 3 αγώνες με άριστα το 78 και προηγείται με διαφορά 34 βαθμών από τον δεύτερο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes.

    Αντίστοιχα η Ferrari προηγείται στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με 104 βαθμούς έναντι 65 της Mercedes που ακολουθεί 2η. Μάλιστα οι κόκκινοι ανακοίνωσαν την ανανέωση συμβολαίου του Κάρλος Σάινθ σήμερα και ως το τέλος του 2024.

    Η Ιταλική ομάδα πλέον έχει και τους δυο οδηγούς της με συμβόλαιο ως τότε.

    Αυτό εξασφαλίζει σταθερότητα αλλά και ηρεμία καθώς είναι πλέον ξεκάθαρο ότι ο Σάινθ έχει αποδεχτεί το ρόλο του δεύτερου οδηγού που θα φέρνει σταθερά πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα η οποία πήρε τελευταία φορά πρωτάθλημα κατασκευαστών πίσω το 2008.

    Υπό το πρίσμα των ελαστικών

    • Η Formula 1 επιστρέφει στην Ίμολα έναν από τους δυο εντός έδρας αγώνες για την Pirelli (μαζί με τη Μόντσα). Για το Grand Prix της Εμίλια Ρομάνα επιλέχθηκαν οι μεσαίες γόμες της γκάμας C2, C3 και C4: P Zero λευκή/σκληρή, P Zero κίτρινη/μέση και P Zero κόκκινη/μαλακή αντίστοιχα. Πρόκειται για τον ίδιο συνδυασμό γομών που είχε γίνει και πέρυσι στην Ίμολα παρότι οι γόμες είναι διαφορετικές στην νέα γενιά ελαστικών 18 ιντσών.
    • Τα ελαστικά είναι ολοκαίνουργια αλλά η πίστα της Ίμολα είναι ακριβώς ίδια με πέρυσι, με μια αίσθηση στενής διαδρομής, παλιάς σχολής. Η άσφαλτος έχει στρωθεί το 2011, οπότε η επιφάνεια μετά από 11 χρόνια είναι σχετικά τραχιά. Γι’ αυτό και δεν ακολουθήθηκε η πρακτική με τη μεγαλύτερη απόσταση (κενό) ανάμεσα στη μέση και στη μαλακή γόμα που είδαμε στην Αυστραλία πριν δυο βδομάδες: Η πιο ώριμη επιφάνια στην Ίμολα παράγει περισσότερη πρόσφυση οπότε τα ελαστικά ζεσταίνονται ευκολότερα, χρειάζεται λοιπόν μια πιο ανθεκτική επιλογή μαλακής γόμας.
    • Οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά στον διαμήκη και στον εγκάρσιο άξονα είναι ίδιου μεγέθους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια πίστα με συνεχή ροή στην οποία οι οδηγοί θα πρέπει να βρουν έναν καλό ρυθμό. Είναι καθοριστικής σημασίας να έχεις μια καλή έξοδο από την δεύτερη στροφή Rivazza ώστε να κινηθείς γρήγορα στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού πριν το δυνατό φρενάρισμα για την πρώτη στροφή: Ένα σημείο κλειδί για προσπέρασμα.
    • Στην Ίμολα θα γίνει ο πρώτος αγώνας σπριντ φέτος με τους κανόνες να είναι διαφορετικοί από πέρυσι καθώς προσφέρονται περισσότεροι βαθμοί (βαθμολογούνται οι πρώτοι 8 με τον πρώτο να παίρνει 8 βαθμούς και τον όγδοο 1). Από φέτος η pole position χρεώνεται σ’ αυτόν που θα κινηθεί ταχύτερα την Παρασκευή στις κατατακτήριες δοκιμές και αυτός ο οδηγός θα λάβει το βραβείο Pirelli Pole Position. Οι κανονισμοί των ελαστικών είναι ίδιοι με πέρυσι: Αντί για 13 σετ ελαστικών θα είναι διαθέσιμα 12 σετ ελαστικών. Αυτά περιλαμβάνουν 2 σετ P Zero λευκής/σκληρής γόμας, τέσσερα σετ P Zero κίτρινης/μέσης γόμας και έξι σετ P Zero κόκκινης/μαλακής γόμας. Επιπρόσθετα οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους έξι σετ Cinturato πράσινα ενδιάμεσα ελαστικά και τρία σετ Cinturato μπλε βρόχινα ελαστικά που θα είναι διαθέσιμα σε περίπτωση βροχής.

    Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Μάριο Ίσολα τόνισε:

    «Η Ίμολα είναι μια πίστα παλιάς σχολής που θέτει μια σημαντική οδηγική πρόκληση. Τα προσπεράσματα μπορεί να είναι δύσκολα επειδή η πίστα είναι στενή σε πολλά σημεία.

    Οπότε η στρατηγική θα είναι επικεντρωμένη στην αποφυγή της κυκλοφορίας ενώ πρακτικά οι ομάδες ξεκινούν από το μηδέν να χτίσουν τις γνώσεις τους όσον αφορά στα ελαστικά καθώς οι γόμες είναι τελείως διαφορετικές από το 2021.

    Ο περσινός αγώνας είχε εκκινήσει με βρόχινα ελαστικά και μετά είχαμε μια μεγάλη διακοπή με κόκκινη σημαία. Γενικά η Ίμολα δεν πιέζει ιδιαίτερα τα ελαστικά, η φθορά είναι μέτρια και ως πίστα χρησιμοποιείται συχνά.

    Αυτό σημαίνει πως πιθανόν δε θα δούμε τόσο μεγάλη βελτίωση του κρατήματος όσο σε άλλες πίστες καθώς η συγκεκριμένη είναι ήδη στρωμένη με γόμα.

    Τον προηγούμενο μήνα διεξήχθη στην Ίμολα ο πρώτος γύρος του GT World Challenge όπου χρησιμοποιούνται ελαστικά Pirelli, από εκεί προμηθευτήκαμε μερικά πολύτιμα δεδομένα.

    Αυτοί είναι μερικοί από τους παράγοντες που πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι ομάδες όταν θα διαμορφώσουν τη στρατηγική τους για το πρώτο αγώνα σπριντ της σεζόν: Άλλη μια πρωτιά για το 2022.»

    Διαβάστε επίσης:

    Στο Μουσείο της Porsche η Μαρία Σάκκαρη

    Πασχαλινή έξοδος: Η μεγαλύτερη όλων των εποχών;

    Πυρίτιο αντί για λίθιο!



    ΣΧΟΛΙΑ