• Επιτέλους ένα όμορφο Yaris!

    H πρώτη γενιά ήταν καινοτομία σε σχέση με το Starlet. Η δεύτερη και η τρίτη γενιά αδιάφορες σχεδιαστικά. Η τέταρτη γενιά τα σπάει

    H πρώτη γενιά ήταν καινοτομία σε σχέση με το Starlet. Η δεύτερη και η τρίτη γενιά αδιάφορες σχεδιαστικά. Η τέταρτη γενιά τα σπάει!

    Η αρχή έγινε με την 5θυρη Corolla. Απ’ όπου κι αν την κοιτάξεις σε γοητεύει κάθε της γωνιά και μια δραματοποιημένη πινελιά. Δεν το πιστεύεις ότι πρόκειται για Toyota και δη Corolla. Το επόμενο βήμα φυσιολογικά είναι το Yaris, πραγματικά πρόκειται για ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της κατηγορίας Β. Έχεις την αίσθηση κοιτώντας ότι βλέπεις το σμιλεμένο αθλητικό σώμα ενός κορυφαίου πρωταθλητή.

    Ο επικεφαλής σχεδιαστή Yasunori Suezawa εξηγεί: «Ήθελα το στυλ να αποτυπώνει τη στάση ενός αθλητή/δρομέα στα μπλοκ εκκίνησης. Είναι κάτι που γίνεται εμφανές στα πίσω φτερά και στις νέες αναλογίες του αυτοκινήτου: φαρδύτερο, χαμηλότερο και πιο συμπαγές, δίνει την αίσθηση της ‘συμπυκνωμένης δύναμης».

    Ενώ πολλά μοντέλα της κατηγορίας B έχουν γίνει σταδιακά μεγαλύτερα σε μήκος, το νέο Yaris είναι μικρότερο από τον προκάτοχό του. Ωστόσο, αν και το συνολικό μήκος έχει μειωθεί (3.945mm έναντι 3.950), το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 mm, δημιουργώντας πρόσθετο χώρο στη καμπίνα. Η πλατφόρμα GA-B επιτρέπει μία συνολική μείωση ύψους κατά 40 mm, ενώ μία αύξηση στο πλάτος του αυτοκινήτου κατά 50 mm και επιπλέον 57 mm στο μετατρόχιο συνεισφέρουν στο χαμηλό, φαρδύ και δυναμικό στήσιμο. Οι εμπρός και πίσω πρόβολοι έχουν μειωθεί επίσης, αφαιρώντας 10 mm από τον εμπρός (800 mm) και 45 mm από τον πίσω (580 mm), τονίζοντας περαιτέρω τις συμπαγείς διαστάσεις και πετυχαίνοντας μία κορυφαία ακτίνα στροφής, ιδανική για δρόμους πόλεων και ελιγμούς στάθμευσης.

    Η νέα πλατφόρμα προσφέρει στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ελευθερία για να δημιουργήσουν μία εντυπωσιακή, λειτουργική σχεδίαση και να αναδείξουν την ξεχωριστή σχεδιαστικά ταυτότητα της Toyota απέναντι στον ανταγωνισμό.

    Η εικόνα των συμπαγών αναλογιών ενισχύεται από τις έντονες χαρακτηριστικές γραμμές στα πλευρά του αυτοκινήτου που δημιουργούν μία αίσθηση κίνησης προς τα εμπρός. Τα μυώδη εμπρός και πίσω φτερά προάγουν την αισθητική συνοχή και, μαζί με τα ανάγλυφα πάνελ των θυρών, παραπέμπουν στον ευέλικτο και αθλητικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

    Η εμπρός σχεδίαση επικεντρώνεται στη μεγάλη μάσκα και το κεντρικό έμβλημα Toyota. Οι σχεδιαστές πέτυχαν μία ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση, τραβώντας τη βάση της εμπρός κολόνας προς τα πίσω (κάτι που επίσης βελτιώνει την ορατότητα) και αυξάνοντας το μήκος του καπό. Τα νέα φωτιστικά σώματα υιοθετούν τεχνολογία LED και περιλαμβάνουν φλας που εναλλάσσονται με τη λειτουργία φώτων ημέρας. Οι προβολείς εκτείνονται προς τους εμπρός τροχούς, με ένα ισχυρό στιλιστικό στοιχείο που παράλληλα μειώνει το αντιληπτό μήκος του εμπρός προβόλου.

    Οι ζάντες διατίθενται σε διάμετρο 15, 16 και 17”, ανάλογα με το κινητήριο σύνολο και την έκδοση του μοντέλου

     

    Το εσωτερικό αντανακλά τη φιλοσοφία «less is more». Είναι ένας χώρος έξυπνα σχεδιασμένος, με προσλαμβάνουσα ποιότητα και αίσθηση ευρυχωρίας μοντέλου μιας ανώτερης κατηγορίας. Ο πίνακας οργάνων ακολουθεί τη φιλοσοφία “μάτια στο δρόμο, χέρια στο τιμόνι” με τη διάταξη των ενδείξεων και των χειριστηρίων άριστα οργανωμένη, ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στο δρόμο και πάντα ενήμερος για τα κυριότερα δεδομένα του αυτοκινήτου, με ελάχιστη διάσταση της προσοχής και βέλτιστη σφαιρική ορατότητα.

    «Για να πετύχουμε κάτι τέτοιο, δουλέψαμε πάνω σε δύο στοιχεία» δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιαστής: «Πρώτα μεγιστοποιήσαμε την ορατότητα, κατεβάζοντας τον πίνακα οργάνων χαμηλότερα και τραβώντας την εμπρός κολόνα πιο πίσω. Τα εμπρός καθίσματα μετακινήθηκαν επίσης προς τα έξω, ώστε να υπάρχει χώρος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Δεύτερον, θέλαμε να δώσουμε τη δυνατότητα στον οδηγό να παρακολουθεί τη ροή πληροφοριών με ελάχιστη κίνηση των ματιών, γι’ αυτό προσφέρουμε ένα μεγάλο έγχρωμο head-up display (10 ιντσών).»

    Ανάμεσα στις λεπτομέρειες υπάρχει πλούσια μαλακή επένδυση σε όλο το ταμπλό, ένθετα από απαλή τσόχα στα πάνελ των θυρών, φαρδύτερη εμπρός κονσόλα, χαμηλότερο κάλυμμα για τον πίνακα οργάνων και μικρότερης διαμέτρου, σπορ τιμόνι.

    Το νέο Yaris διαθέτει αυξημένο κατά 20 mm χώρο ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό, κάτι που επιτρέπει τη σχεδίαση μιας φαρδύτερης κεντρικής κονσόλας.

    Παρομοίως, ο χώρος αποσκευών είναι ευρύχωρος, με βάθος 700 mm και χωρητικότητα 286 L. Η αίσθηση ελέγχου και σύνδεσης του οδηγού με το αυτοκίνητο βελτιώνεται λόγω της θέσης του πίσω από το τιμόνι. Στο νέο Yaris έγιναν τρεις θεμελιώδεις αλλαγές στη θέση οδήγησης. Το κάθισμα έχει μετακινηθεί κατά 60 mm προς τα πίσω (κατανομή βάρους).

    Το σημείο ύψους γοφών (hip point) έχει χαμηλώσει κατά 21 mm για πιο δυναμική θέση οδήγησης και μεγαλύτερη ευρυχωρία στην περιοχή της κεφαλής, παρά το μικρότερο ύψος του οχήματος. Το τιμόνι είναι τοποθετημένο πιο κάθετα κατά έξι μοίρες και βρίσκεται πιο κοντά στον οδηγό κατά 77 mm. Είναι μικρότερο και πιο σπορ, ενώ φέρει νέα βοηθητικά μπουτόν με ποιοτικότερη αίσθηση αφής. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να τα χρησιμοποιεί διαισθητικά, χωρίς να χρειάζεται να τα κοιτάζει – ένα ακόμα στοιχείο της φιλοσοφίας “χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο”.

    Εξάλλου, η διάσπαση της προσοχής του οδηγού ελαχιστοποιείται χάρη στη διάταξη των οργάνων που παραπέμπει σε ‘κιάλια’ και στη οθόνη TFT πολλαπλών ενδείξεων, την εργονομικά τοποθετημένη κεντρική οθόνη αφής 8”, με σαφή γραφικά υψηλής ανάλυσης και προαιρετικό σύστημα απεικόνισης πληροφοριών στο παρμπρίζ (head-up display).

     

    Διαβάστε επίσης: 

    Γιατί το Yaris είναι διαχρονικό best seller;

    Yaris Hybrid: Μυστικά και λεπτομέρειες του νέου υβριδικού συστήματος

    Πώς τα πήγε στο crash test το νέο Toyota Yaris;

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση