• AUTO

    Δοκιμή Hyundai Bayon: Μας εντυπωσίασε!

    Δοκιμή Hyundai Bayon: Μας εντυπωσίασε!

    Το νέο Hyundai Bayon.


    Το Bayon έρχεται να καλύψει το κοινό που θέλει κάτι μεγαλύτερο από το i20 (έχουν κοινό πάτωμα αλλά όχι κάτι ακριβότερο όπως τα i30 ή Kona).

    Επιπλέον είναι και αυτή η διάσταση, πόσο απέχει η οροφή από το έδαφος που θέλγει πλέον περισσότερους από 2 στους 3.

    Το μικρό crossover της Κορεάτικης εταιρείας είναι μια τίμια πρόταση, χωρίς μειονεκτήματα για νεοσύστατες οικογένειες.

    Είναι κοινά αποδεκτό ότι οι άνθρωποι θέλουν ευάερα, ευήλια αυτοκίνητα, ειδικά οι οικογενειάρχες και δη οι μητέρες.

    Το Bayon (Μπέι ΟΝ) είναι σοφά τοποθετημένο σ’ αυτή την κατηγορία.

    Σχεδιαστικά έχει τη δική του ταυτότητα και ξεχωρίζει πόσο μάλλον που το χρώμα λανσαρίσματος το λαχανί είναι και αυτό μοναδικό. Βλέποντάς το από εμπρός τα φρύδια πάνω από τα φώτα κάνουν τη διαφορά και το ξεχωρίζεις ακόμη και τη νύχτα.

    Πίσω τα δυο τριγωνικά φώτα ενώνονται με μια led γραμμή που επίσης αποτυπώνει μια μοναδική υπογραφή.

    Στο πλάι η απόσταση των 17cm από το έδαφος και οι μαύρες προστατευτικές ποδιές τονίζουν τον crossover χαρακτήρα του.

    Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε 17αρες καλαίσθητες ζάντες, έχει όμως και 15αρες ή 16αρες.

    Μπαίνοντας στο εσωτερικό, έχεις αμέσως την αίσθηση της ποιοτικής κατασκευής. Υλικά με ωραία αφή, άριστη συναρμογή, θήκες για μικροαντικείμενα, ευρυχωρία.

    Ο πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, όσο και η ενσωματωμένη -στο ταμπλό- κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών είναι στοιχεία που εντυπωσιάζουν. Όπως και το απλό στη χρήση λογισμικό αλλά και η δυνατότητα προσαρμογής της οθόνης ανάλογα με τη διάθεση ή το πρόγραμμα χαρτογράφησης.

    Υπάρχει δυνατότητα φόρτισης 3 συσκευών, χάρη σε 3 υποδοχές USB αλλά και ατμοσφαιρικός φωτισμός, ασύρματη φόρτιση κινητού και χρήση Apple CarPlay, Android Auto χωρίς καλώδιο.

    Οι μηχανικοί της Hyundai παίρνουν άριστα και στην εκμετάλλευση των χώρων στο εσωτερικό.

    Ο χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 411lt, αλλά στις εκδόσεις με 48V υβριδική τεχνολογία η τιμή αυτή περιορίζεται λόγω της μπαταρίας στα 334lt λίτρα.

    Άξιο αναφοράς είναι το πρακτικό διαχωριστικό που αποθηκεύετε πίσω από τις πλάτες των πίσω καθισμάτων, ώστε να φορτώσετε ακόμα περισσότερο το χώρο αποσκευών.

    Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.0lt με απόδοση 100PS και ήπια υβριδική τεχνολογία που συντελεί στην οικονομία καυσίμου και κατ’ επέκταση στις χαμηλές εκπομπές ρύπων.

    Επίσης η ροπή του ηλεκτροκινητήρα έκανε τη διαφορά στις πολύ χαμηλές στροφές επιτρέποντας στον οδηγό να κινείται συνεχώς με μια ή και δυο σχέσεις πάνω κερδίζοντας σε άνεση, ευκολία και καύσιμο.

    Με το Bayon ταξιδέψαμε στην Πελοπόννησο φτάνοντας ως την Αρεόπολη.

    Στον αυτοκινητόδρομο το ταξίδι ήταν ήσυχο και ευχάριστο. Με 6η σχέση στο κιβώτιο διατηρεί εύκολα ταχύτητες στα 120 – 130km/h με αξιοσημείωτη ησυχία στο εσωτερικό. Δυνατό σημείο του αυτοκινήτου είναι η ακαμψία του αμαξώματος.

    Πρόκειται για μια πλατφόρμα εξαιρετικά στιβαρή, οι μηχανικοί το έχουν εκμεταλλευτεί για να σετάρουν το αυτοκίνητο με τρόπο που να μην κοπανάει καθόλου. Αυτό είναι μεγάλο ατού για το χαρακτήρα ενός crossover. Μη φανταστείτε όμως πως λαμβάνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές.

    Το αντίθετο κρατάει καλά, στρίβει ευχάριστα και επιλέγοντας Sport στη χαρτογράφηση μπορείς χάρη και στη ροπή να προσπεράσεις αβίαστα και με ασφάλεια ακόμη και σε ανηφορική επαρχιακή διαδρομή.

    Ο οικογενειάρχης δε θα αγχωθεί ούτε με τους χώρους, ούτε με τις επιδόσεις και τα δυο είναι επαρκή.

    Ταυτόχρονα θα απολαύσει προβλέψιμη συμπεριφορά στις στροφές με πολύ καλή αίσθηση και κράτημα για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

    Τούτων δοθέντων ερχόμαστε στην τιμή, η οποία κατά την άποψή μου είναι ευχάριστη έκπληξη.

    Το Bayon που ξεκινά κάτω από τις 16000 ευρώ με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2lt/84PS έχει εξαίρετη σχέση αξίας/τιμής. Ξέρω αρκετοί από εσάς είστε προκατειλημμένοι με την Hyundai.

    Σας λέω μετά βεβαιότητας ότι η εικόνα που έχει μείνει στο μυαλό σας, δεν υπάρχει πια. Σας προτρέπω να διαπιστώσετε του λόγου το αληθές σε μια έκθεση της Κορεάτικης φίρμας.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Hyundai Bayon 1.0Τ 100 PS:

    Κινητήρας: 998 cc με 48V mild hybrid
    Ισχύς: 100 PS
    Ροπή: 17.5 kgm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,7 sec
    Τελική ταχύτητα: 183 km/h
    Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 7,1 lt/100 km
    Εκπομπές CO2: 125 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 150 ευρώ
    Βάρος: 1.230 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.180/ 1.775/ 1.500 mm
    Μεταξόνιο: 2.580 mm.
    Χώρος αποσκευών: 411 lt (334 lt για τις 48V εκδόσεις)
    Τιμή: Από 17.200 € (19.000 η 48V έκδοση)



    ΣΧΟΛΙΑ