• AUTO

    Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Peugeot 208!


    To «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχει δώσει μια σημαντική ώθηση στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Είχαμε στα χέρια μας, το δημοφιλέστερο.

    Είναι σημαντικός ο διαχωρισμός ανάμεσα στα αυτοκίνητα που φτιάχτηκαν για ηλεκτρικά και σ’ αυτά που έχουν και ηλεκτρική έκδοση. Τα πρώτα (π.χ. Jaguar i Pace, BMW i3) έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για να φέρουν μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες. Στη δεύτερη περίπτωση όπως αυτή του e 208 πρόκειται για μια πλατφόρμα που μπορεί να φέρει τόσο θερμικά σύνολα, όσο και ηλεκτροκινητήρες. Αυτό βέβαια ενέχει κάποιο συμβιβασμό όσον αφορά στην κατανομή βάρους και στη διαχείριση του θερμικού φορτίου των μπαταριών.

    Έχοντας αυτά κατά νου παραλάβαμε το e208 που βασίζεται στην πλατφόρμα CMP, η οποία φτιάχτηκε εξαρχής ώστε να φιλοξενεί και θερμικά σύνολα και ηλεκτροκίνηση. Παρατηρώντας απ’ έξω την ηλεκτρική έκδοση οι διαφορές είναι ελάχιστες: Μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος, λογότυπο e στην πίσω κολόνα, έλλειψη εξάτμισης.


    Το ηλεκτρικό 208 διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 100kw/136PS που αποδίδει σταθερή ροπή 260nm. Στο πάτωμα του αυτοκινήτου βρίσκεται η μπαταρία χωρητικότητας 50kwh που εξασφαλίζει όπως διαπιστώσαμε στην πράξη αυτονομία πάνω από 300km εντός πόλης και λίγο πάνω από 200km στο ταξίδι. Η διαφορά έγκειται στην υπερθέρμανσή της λόγω συνεχούς χρήσης στο ταξίδι. Σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις των 208 με βενζίνη ή πετρέλαιο το e208 δεν ενέχει συμβιβασμούς σε χώρους για επιβάτες ή αποσκευές (311lt).

    Στο εσωτερικό δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση μ’ ένα αυτόματο 208 αν εξαιρέσει κανείς τα γραφικά του εντυπωσιακού i-Cockpit. Έχεις την αίσθηση ενός ποιοτικού αυτοκινήτου. Το ηλεκτρικό 208 είναι 300kg βαρύτερο από τις συμβατικές εκδόσεις και λίγο ισχυρότερο απ’ αυτή των 1.2lt/130PS.

    Όπως στα συμβατικά Peugeot έτσι και εδώ υπάρχουν τρεις χαρτογραφήσεις: Eco, Normal, Sport. Θεωρούμε πως η χαρτογράφηση Normal αρκεί. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν φτιαχτεί για σπορ οδήγηση ενώ στο Eco επηρεάζονται και ορισμένα συστήματα όπως ο κλιματισμός. Εντός πόλης η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τις 14kwh/100km ενώ εκτός αυτής με ταχύτητα στα 120km/h έφτασε τις 16kwh/100km.

    Ταξιδέψαμε με το e208 ως την Αταλάντη όπου επαναφορτίσαμε σε ταχυφορτιστή. Χρειάστηκε 38 λεπτά για να γεμίσει στο 95% η μπαταρία. Στο ταξίδι η πλήρη απουσία θορύβου και κραδασμών από το θερμικό κινητήρα είναι μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Στην αρχή γοητεύεσαι μετά αρχίζεις να παρατηρείς τους αεροδυναμικούς θορύβους και τους θορύβους κύλισης. Βέβαια στην περίπτωση του e208 είναι πολύ χαμηλοί, χάρη στη σχεδίαση αλλά και στην καλή ηχομόνωση της καμπίνας.

    Στα ταξίδι η αυτονομία ήταν αισθητά μικρότερη, είδαμε περίπου 220km! Aυτό συνέβη λόγω της σταθερής ταχύτητας ταξιδιού. Υπό σταθερό φορτίο, η μπαταρία (ιόντων λιθίου, υδρόψυκτη στη συγκεκριμένη περίπτωση) ζεσταίνεται και η απόδοσή της πέφτει εκθετικά. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με το κινητό σας, μετά από παρατεταμένη χρήση. Διαπίστωσα στο πλαίσιο της δοκιμής μου, ότι το e208 βγάζει 300km εντός πόλης. Με κλιματισμό και φώτα το βράδυ.

    Εντός πόλης η άνεση του είναι μοναδική, δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα συμβατικό ή υβριδικό μοντέλο. Χωρίς κιβώτιο, αλλαγές σχέσεων, θόρυβο κινητήρα και μόνο με φρένο και γκάζι η οδήγηση του e208 είναι μια πολύ πιο απλή υπόθεση, απ’ την οδήγηση ενός συμβατικού 208. Στο μποτιλιάρισμα, στο σταμάτα ξεκίνα και στην πυκνή ροή το e208 δεν μπορεί να συγκριθεί με τις συμβατικές εκδόσεις παίζει σε άλλο επίπεδο. Βάζοντας το αυτοκίνητο σε μια οικιακή πρίζα 16Α τριφασικού ρεύματος χρειάστηκαν 20 ώρες για να γεμίσει πλήρως η μπαταρία του. Αλλά αυτό είναι μια διαδικασία που μπορείς να την κάνεις μια φορά τη βδομάδα εφόσον κινείσαι εντός πόλης.

    Φορτίσαμε δωρεάν στο Δημαρχείο Παπάγου – Χολαργού, ο δημοτικός φορτιστής είναι στη διάθεση των πολιτών. Σύντομα με τα ΣΦΗΟ θα δημιουργηθούν ανάλογες υποδομές παντού.

    Αν έχει επιτοίχιο φορτιστή (επίσης επιδοτείται από το «κινούμαι ηλεκτρικά») με ρυθμό 7,5kw/h χρειάζονται 7 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε πως το e 208 δεν προορίζεται για ταξίδια. Μπορεί άνετα όμως να σας μετακινήσει εντός Αττικής και στο κέντρο της πόλης, εφόσον το δοκιμάσετε σίγουρα θα σας κερδίσει.

    Το νέο Peugeot e-208 διατίθεται σε πλούσια επίπεδα εξοπλισμού, η βασική έκδοση Active φέρει το Pack Safety Plus, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, ύφασμα δέρμα στα καθίσματα και μεγάλη οθόνη. Με την κρατική επιδότηση η τιμή του πέφτει στις 27 χιλιάδες ευρώ. Σε σχέση με το αυτόματο 208 των 130PS είναι 5 χιλιάδες ευρώ πιο ακριβό. Με 100 ευρώ οικονομία ανά 1000km λόγω καυσίμων θα χρειαστούν 50.000km για να εξοικονομήσετε τη διαφορά.
    Αλλά είναι και η άνεση, αυτό που το βάζεις;

     

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Peugeot e208

    Κινητήρας: Ηλεκτρικός
    Ισχύς: 100kw/136 PS από 3673-10.000 rpm
    Ροπή: 260NM/300 -3673 rpm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Μια σχέση
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,1 sec
    Τελική ταχύτητα: 150 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
    Μεικτή κατανάλωση: 14.4kwh/100 km (δοκιμής)
    Εκπομπές CO2: 0 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
    Βάρος: 1455 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.055/1.745/1.430 mm
    Μεταξόνιο: 2.583 mm
    Χώρος αποσκευών: 366 -1044lt (διθέσια διαμόρφωση)
    Τιμή: από 29.900 € (27χ. με την κρατική επιδότηση)



    ΣΧΟΛΙΑ