Είτε σου αρέσει είτε όχι το νέο Q3 ξεχωρίζει, δείχνοντας το νέο δρόμο στη σχεδίαση της Audi.
Μαύροι φωτιζόμενοι κύκλοι, σε γκρι φόντο. Η πρώτη αντίδραση είναι αρνητική, αλλά όσο το κοιτώ, τόσο αλλάζω γνώμη. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο Audi Q3 έχει ακόμη πιο μυώδη και συναισθηματική σχεδίαση. Το σχήμα του χαρακτηρίζεται από συνδυασμό στρογγυλεμένων τμημάτων και ευθειών. Η μάσκα είναι τοποθετημένη ψηλά, και οι κομψά κωνικοί προβολείς δημιουργούν μια εστιασμένη εμφάνιση και ενσωματώνονται πλήρως στην αεροδυναμική φιλοσοφία του οχήματος.

Ο σχεδιασμός εξασφαλίζει ιδιαίτερα αποδοτική ροή αέρα γύρω από το μπροστινό μέρος. Η ελεγχόμενη εισαγωγή ψυχρού αέρα είναι εγκατεστημένη στην περιοχή κάτω από τη μάσκα και διασφαλίζει ότι ένα ρεύμα αέρα μπορεί να ρέει γύρω από αυτήν την περιοχή με ελάχιστες απώλειες. Οι αισθητήρες στάθμευσης βρίσκονται επίσης εκεί. Οι αισθητήρες για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι εγκατεστημένοι πίσω από τα τέσσερα δαχτυλίδια της μάρκας.

Όταν το αντικρίζεις από το πλάι, μια οριζόντια γραμμή ώμου μεταξύ των μπροστινών και των πίσω φώτων χωρίζει οπτικά το αυτοκίνητο σε δύο μέρη, δημιουργώντας ένα πολύ ιδιαίτερο εφέ φωτισμού. Η πάνω πλευρά συλλαμβάνει το φως, ενώ η κάτω πλευρά σκιάζεται. Σε συνδυασμό με τις απότομα κεκλιμένες κολόνες D, αυτό κάνει τη γυάλινη επιφάνεια του χώρου των επιβατών να φαίνεται ακόμα πιο δυναμική. Τα φρύδια των θόλων που αναδύονται από την περιοχή των ώμων των μπροστινών και των πίσω τροχών θυμίζουν το αρχικό quattro.

Το πίσω μέρος διαθέτει επίσης μια ξεκάθαρη σχεδίαση. Ξεχωριστή από τα πίσω φώτα δύο τμημάτων, η με ακρίβεια σχεδιασμένη στενή λωρίδα φωτισμού διασχίζει όλο το πλάτος του οχήματος, δίνοντας στο πίσω μέρος μια καθαρή εμφάνιση. Από κάτω εκτείνεται μια φαρδιά, οπτικά ήρεμη περιοχή. Ο διαχύτης είναι ενσωματωμένος στον υπερυψωμένο προφυλακτήρα. Η αεροδυναμική και η συνολική ακουστική του οχήματος έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Εκτός από τον συντελεστή οπισθέλκουσας 0,30, ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί κυρίως στην ακουστική.

Το νέο Audi Q3 είναι το πρώτο μοντέλο της Audi στην compact κατηγορία που προσφέρει ακουστικά κρύσταλλα για τα μπροστινά πλαϊνά παράθυρα. Σε συνδυασμό με βελτιστοποιημένη στεγανοποίηση και μόνωση στο όχημα, δημιουργείται μια αρμονική ακουστική αντίληψη με αισθητή βελτίωση στην οδηγική άνεση.

Η τεχνολογία φωτισμού στο νέο Audi Q3 είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά στην compact κατηγορία της Audi – κάτι που κατέστη δυνατό χάρη στην προσαρμογή των ψηφιακών προβολέων Matrix LED από την μεγάλη κατηγορία. Το νέο Q3 είναι το πρώτο Audi που χρησιμοποιεί τη μονάδα micro-LED, η οποία αντικαθιστά τη μονάδα DMD. Οι λειτουργίες φωτιστικής καθοδήγησης, γνωστές ως φώτα καθοδήγησης λωρίδας και φλας αλλαγής πορείας, συνδέονται πλέον πολύ πιο στενά με τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού.

Εμφανίζοντας σημαντικές πληροφορίες από τα συστήματα υποβοήθησης στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού μπροστά από το όχημα και με άμεση οπτική αναφορά στην οδική υποδομή, οι λειτουργίες φωτισμού συμβάλλουν στην περαιτέρω αύξηση της ασφάλειας κατά την οδήγηση. Σε συνδυασμό με την πηγή φωτός micro-LED, οι ψηφιακοί προβολείς Matrix LED εξασφαλίζουν μια πολύ ακριβή κατανομή φωτός των μεγάλων φώτων και ακόμη καλύτερο έλεγχο της αντανάκλασης για τους άλλους χρήστες του δρόμου, αυξάνοντας την οδική ασφάλεια. Πρακτικά ταξιδεύεις νύχτα και βλέπεις σα να είναι μέρα.

Στο εσωτερικό σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, ο σχεδιασμός και η λειτουργικότητα έχουν βελτιωθεί σημαντικά. Ο σχεδιασμός υψηλής αντίθεσης τοποθετεί σκόπιμα στοιχεία στο προσκήνιο ή στο φόντο, δημιουργώντας μια ζεστή αίσθηση στο εσωτερικό. Μια γενναιόδωρη περιοχή εφαρμογής, η λεγόμενη Softwrap, εκτείνεται από τις πόρτες σε όλο το πλάτος του ταμπλό, τονίζοντας μία οριζόντια σχεδιαστική ευθυγράμμιση για μέγιστη αίσθηση χώρου. Η πανοραμική οθόνη με τον πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 12,8 ιντσών σχηματίζει την λεγόμενη ψηφιακή σκηνή. Η κυρτή της σχεδίαση δημιουργεί μια διάταξη πιλοτηρίου προσανατολισμένη στον οδηγό. Η Audi μεταφέρει έτσι την ψηφιακή σκηνή από τη μεγάλη κατηγορία στην compact. Οι επίπεδες λαβές των θυρών και μια μοντέρνα, λιτή κονσόλα υπογραμμίζουν την αίσθηση χώρου και άνεσης.

Η νέα μονάδα ελέγχου τιμονιού έχει μεγάλα πρακτικά οφέλη. Ενσωματώνει δύο νέους μοχλούς τιμονιού για πρώτη φορά, δημιουργώντας έτσι περισσότερο χώρο αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα, μια νέα εμπειρία χρήστη και μια καλύτερη αίσθηση χώρου. Ο μοχλός στα δεξιά χρησιμεύει ως επιλογέας ταχυτήτων, ενώ αυτός στα αριστερά προσφέρει τον έλεγχο για τις λειτουργίες φώτων και τους υαλοκαθαριστήρες. Η κατάργηση του επιλογέα ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα έχει ως αποτέλεσμα περισσότερο χώρο στην κονσόλα με δύο ποτηροθήκες.

Τα ηχεία του νέου προαιρετικού ηχοσυστήματος SONOS premium βρίσκονται στο πάνω μέρος των θυρών, προσφέροντας μια έντονη ακουστική εμπειρία με τον νέο εικονικά παραγόμενο surround ήχο. Δώδεκα ηχεία υψηλής απόδοσης, συμπεριλαμβανομένου του κεντρικού ηχείου και του subwoofer, τροφοδοτούνται από ενισχυτή μέγιστης ισχύος 420 watt. Το Audi assistant, ο εκπαιδευόμενος βοηθός μέσω φωνητικών εντολών, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος. Ο βοηθός είναι εμπλουτισμένος με Τεχνητή Νοημοσύνη – ενσωματωμένος απευθείας στο όχημα – και εμφανίζεται για πρώτη φορά ως avatar στην κεντρική οθόνη αφής του MMI και, όταν είναι ενεργός, επίσης ως εικονίδιο στο head-up display ή στο Audi Virtual Cockpit Plus.

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ των 488 λίτρων καταδεικνύει την πρακτικότητα του Audi Q3. Εάν το κάθισμα σύρεται πλήρως προς τα εμπρός και είναι τοποθετημένο σε όρθια θέση, το αποτέλεσμα είναι 575lt. Εάν τα καθίσματα είναι πλήρως αναδιπλούμενα, ο αποθηκευτικός χώρος αυξάνεται στα 1.386lt. Το Audi Q3 μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 2.100kg. Το ανώτερο κάθετο βάρος στον κοτσαδόρο είναι 90kg.

Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Efficient Cars 2025: C-SUV Audi Q3»
- Κάθετος διάδρομος: Ενέκριναν και επίσημα τις Διαδρομές 2 και 3 οι ρυθμιστικές αρχές
- Κωνσταντίνος Αργυρός για Γκιλφόιλ: «Έχω γνωρίσει έναν άνθρωπο που αγαπάει τη χωρά μου και θέλει να βοηθήσει»
- Πιερρακάκης: Στη συνεδρίαση των υπουργών Οικονομικών και διοικητών Κεντρικών Τραπεζών της G7
- ΑΔΜΗΕ: Η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής έσβησε τα φουγάρα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Κρήτη