• AUTO

    Αποστολή, Μόντσα: Για τον GBoy στο Ναό της Ταχύτητας!

    Αποστολή, Μόντσα: Για τον GBoy στο Ναό της Ταχύτητας!


    Βρέθηκα στην Ιταλική πίστα μετά από χρόνια για να παρακολουθήσω από κοντά τον τελευταίο φετινό αγώνα της Ιταλικής F4.

    Στην Ιταλική F4 αγωνίζεται ένας Έλληνας ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης, καλεσμένοι του βρεθήκαμε στη Μόντσα μαζί με τον Πάνο Σεϊτανίδη. Ο Έλληνας αθλητής είναι μαθητής της Γ’ Λυκείου. Δεν βρέθηκε από το πουθενά μια μέρα στην Ιταλική F4, τα προηγούμενα χρόνια έμαθε κάθε πίστα καρτ της Ιταλίας απ’ έξω και ανακατωτά, αγωνιζόμενος σε υποδεέστερες κατηγορίες. Το 2020 ήρθε η ώρα να κάνει το μεγάλο βήμα με τα μονοθέσια. Στην Ιταλική F4 αγωνίζονται ανήλικα παιδιά ηλικίας από 14 έως 18 ετών. Συνολικά 35 οδηγοί από 17 διαφορετικές χώρες και 4 διαφορετικές ηπείρους από όλον τον κόσμο, εκ των οποίων 14 εκτός Ε.Ε.

    Αποστολή, Μόντσα: Για τον GBoy στο Ναό της Ταχύτητας!
    Πρωταθλητής αναδείχτηκε φέτος ο 16χρονος Βρετανός Όλιβερ Μπήρμαν. Κρατήστε το όνομά του γιατί προβλέπω ότι το 2024 θα τον δούμε να χτυπά την πόρτα της F1. Ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης αγωνίζεται με τα χρώματα της Cram Motorsport. Για μένα ήταν ο πρώτος αγώνας που έζησα, με τις ελευθερίες που έχει ένα μέλος της ομάδας. Δηλαδή να μπαινοβγαίνω στα πιτ, στο πιτ λέιν, στο grid να ακούω τι συζητιέται για τη στρατηγική και να προσθέτω την οπτική μου στα κρίσιμα ερωτήματα π.χ. να βάλουμε σλικ ή βρόχινα ελαστικά.

    Αποστολή, Μόντσα: Για τον GBoy στο Ναό της Ταχύτητας!

    Προς Θεού για να μην παρεξηγηθώ δεν τα συζητούσα αυτά με τους μηχανικούς, ούτε χρειάζονταν τις γνώσεις μου, με τον πατέρα του Τζώρτζη, Γιάννη Μαρκογιάννη τα συζητούσα. Δικηγόρος ο ίδιος, ασχολείται με συμβόλαια σκαφών, Ιταλοτραφής και γνώστης των αρχών που διέπουν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

    Αποστολή, Μόντσα: Για τον GBoy στο Ναό της Ταχύτητας!


    Έχω πάει δεκάδες φορές στη Μόντσα, πέρασαν χρόνια όμως από την προηγούμενη φορά. Τον αγώνα διοργάνωνε η ACI Sport σε συνεργασία με την WSK. Εκτός από την Ιταλική F4 είχε παράλληλα αγώνες Formula Regional, Porsche Supercup, Clio Cup και σπορ πρωτότυπα. Κοντολογίς η χαρά του παιδιού. Έφτασα Σάββατο πρωί αμέσως πίστα και ο πρώτος αγώνας. Ο Μαρκογιάννης δεν τα είχε πάει καλά στις δοκιμές εκκινούσε 32ος. Περπατήσαμε στο grid λίγο πριν την εκκίνηση. Στην pole βρίσκονταν ο γιος του Πατρέζε , λίγο πιο πίσω ο γιος του Μοντόγια και άλλα ονόματα γνωστά στους μυημένους με τους αγώνες. Ωραία εικόνα ανήλικα παιδιά να αγωνίζονται σε τόσο υψηλό επίπεδο. Το μονοθέσιο της Ιταλικής F4 (αγωνίστηκε για τελευταία φορά, έρχεται νέο με Halo το 2022) είναι σασί TATUUS έχει κινητήρα Abarth παρόμοιο με το δικό σας 595 που αποδίδει 160PS και φορά ελαστικά Pirelli. Στο τέλος της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού ξεπερνούσε τα 240km/h!

    Αποστολή, Μόντσα: Για τον GBoy στο Ναό της Ταχύτητας!

    Ο Μαρκογιάννης (Νο 79) κατάφερε στον πρώτο αγώνα να κερδίσει 9 θέσεις. Στο δεύτερο αγώνα τον απογευματινό κέρδισε 12 θέσεις και στον τρίτο αγώνα την Κυριακή το πρωί κέρδισε 13 θέσεις. Ανάμεσα στους αγώνες καθόταν και έβλεπε αναλυτικά στροφή – στροφή με το μηχανικό του από την on board κάμερα όσα έκανε. Ανέλυε τα λάθη, τα προβλήματα, συζητούσε για το σετάρισμα, τις πιέσεις των ελαστικών, τις γραμμές, τα προσπεράσματα την επιθετικότητα άλλων οδηγών κ.α.


    Μέναμε σε ένα μικρό ξενοδοχείο πολύ κοντά στην πίστα, ακριβώς απέναντι από την Villa Realle την εξοχική κατοικία του Αρχιδούκα της Αυστρίας που βρίσκεται στην άκρη του Μητροπολιτικού Πάρκου της Μόντσα και χτίστηκε το 18ο αιώνα. Ούτε συζήτηση για βόλτα ξενύχτι ή τσιλιμπουρδίσματα, προσεκτικό φαγητό (άφησε το μισό πιάτο, δεν έφαγε γλυκό) και ύπνος από νωρίς για το Μαρκογιάννη. Την άλλη μέρα Κυριακή πρωί είχαμε τον τρίτο αγώνα στις 10:00 ώρα τοπική. Είπε ότι θα πάρει πρωινό στις 07:45 το έκανε με μια πειθαρχία κορυφαίου αθλητή. Έβρεχε ολονυχτίς το οδόστρωμα ήταν βρεγμένο ο Τζώρτζης επέμενε στα σλικ και τελικά δικαιώθηκε. Θαύμασα την καθαρή του θέση την κρίσιμη στιγμή «όχι σλικ θέλω» ακόμη και οδηγοί μεγαλύτερων κατηγοριών θα την ζήλευαν.


    Ο Μαρκογιάννης εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα αγωνίζεται και του χρόνου στην Ιταλική F4. Έχοντας πλούσιες εμπειρίες από φέτος θα δείξει μέχρι που μπορεί να φτάσει. Σίγουρα θα χρειαστεί και χορηγική στήριξη μακάρι να του δοθεί η ευκαιρία να πάει παραπάνω στην F3 και ποιος ξέρει μετά…

    Διαβάστε επίσης:

    Chaoτικές μπούρδες!

    Διάκριση για το ηλεκτρικό Fiat Ducato



    ΣΧΟΛΙΑ