• Think Tanks

    Πέντε στοιχεία για τα ψώνια των Χριστουγέννων ανά τον κόσμο


    Είναι και πάλι αυτή η εποχή του χρόνου – καιρός να φάμε, να πιούμε, να χαρουμε και να ψωνίσουμε, να ψωνίσουμε, να ψωνίσουμε δώρα.

    Ακολουθεί μια ματιά στους αριθμούς των Χριστουγέννων.

    1. Οι Αμερικανοί θα δαπανήσουν πάνω από 1 τρισεκατομμύριο ​​δολάρια για τα Χριστούγεννα φέτος

    Οι Αμερικανοί καταναλωτές λένε στις δημοσκοπήσεις της Gallup ότι σχεδιάζουν να δαπανήσουν κατά μέσο όρο 942 δολάρια για χριστουγεννιάτικα δώρα φέτος – 57 δολάρια περισσότερα από πέρυσι. Πάνω από το ένα τρίτο αναφέρουν ότι οι αγορές δώρων τους θα φτάσουν τα 1.000 δολάρια, κατά ένα τρίτο περισσότεροι από πέρυσι.

    Συνολικά, οι Αμερικανοί καταναλωτές θα δαπανήσουν περισσότερα από 1 τρισεκατομμύριο δολάρια για τα Χριστούγεννα φέτος, ενώ περίπου 150 δισεκατομμύρια δολάρια θα πάνε σε online λιανοπωλητές. Το συνολικό κόστος των εορτασμών ανά νοικοκυριό, συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων και ποτών, θα είναι κοντά στα 1.500 δολάρια, σύμφωνα με έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας Deloitte.

    Όταν πρόκειται για τα Χριστούγεννα, οι Αμερικανοί είναι οι μεγαλύτεροι αγοραστές του κόσμου. Αλλά το 7% των Αμερικανών λένε ότι δεν θα ξοδέψουν τίποτα τα Χριστούγεννα, ένα ποσοστό που περιλαμβάνει εκείνους που δεν γιορτάζουν λόγω πεποιθήσεων ή για θρησκευτικούς λόγους.

    1. Το ένα τρίτο των Βρετανών δεν έχει «ιδέα» τι ξοδεύει για δώρα

    Σε δημοσκόπηση για λογαριασμό της Ocean Finance, αγοραστές των Χριστουγέννων στη Βρετανία κλήθηκαν να θυμηθούν πόσα ξόδεψαν μόλις δύο λεπτά μετά την πραγματοποίηση μιας αγοράς – και μόνο το 16% μπορούσε να θυμηθεί το ακριβές ποσό.

    Για όσους δυσκολεύονται να διαχειριστούν τα χρήματά τους, η Deloitte προβλέπει ότι η μέση δαπάνη για δώρα φέτος στο Ηνωμένο Βασίλειο θα είναι 743 δολάρια – σχεδόν 40% περισσότερο από τους καταναλωτές στην Ευρώπη. Οι ηλεκτρονικές αγορές θα καλύψουν σχεδόν το ήμισυ (44%) όλων των δώρων που θα αγοραστούν.

    Κάποιοι πελάτες εξακολουθούν να προτιμούν να αγοράζουν από ένα φυσικό κατάστημα, κυρίως επειδή πιστεύουν ότι θα είναι ευκολότερο για τους παραλήπτες να επιστρέψουν δώρα. Οι κορυφαίες επιλογές δώρων για ενήλικες περιλαμβάνουν σοκολάτες, καλλυντικά, αρώματα, τρόφιμα και ποτά. Τα βιβλία βρίσκονται στην κορυφή της λίστας για παιδιά, ενώ τα αθλητικά ρούχα είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη επιλογή για έφηβους.

    1. 1 στους 7 Ευρωπαίους παίρνει δώρα που δεν θέλει

    Τα Χριστούγεννα μπορεί να είναι μια στιγμή για δώρα, αλλά δεν είναι όλοι ευγνώμονες για τα δώρα που λαμβάνουν. Σύμφωνα με έρευνα της ολλανδικής τράπεζας ING, το 15% των Ευρωπαίων ήταν δυσαρεστημένοι με τα δώρα που έλαβαν πέρυσι, ενώ το 10% δεν μπορούσε καν να θυμηθεί τα δώρα του.

    Αν και οι μισοί κράτησαν τα ανεπιθύμητα δώρα, το ένα τέταρτο τα χάρισε σε κάποιον άλλο, το 14% τα πούλησε και ένας στους 10 τα πήγε πίσω στο κατάστημα. Επιπλέον, το 5% επέστρεψε τα ανεπιθύμητα δώρα σε αυτόν που του τα έδωσε, μια συνήθεια πιο δημοφιλής στους Βρετανούς και τους Ολλανδούς. Αλλά οι περισσότεροι νέοι απλά τα πέταξαν.

    Ο αμερικανικός καταναλωτικός ιστότοπος finder.com διαπίστωσε ότι 62% των Αμερικανών αναμένουν να λάβουν ένα ανεπιθύμητο δώρο φέτος – το οποίο ισούται με 154 εκατομμύρια ανθρώπους που λαμβάνουν δώρα αξίας άνω των 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων, εκ των οποίων τα μισά θα δοθούν ξανά ως δώρο ή θα επιστραφούν στο κατάστημα .

    1. Ο μέσος Αμερικανός ξοδεύει 15 ώρες ψωνίζοντας για τα Χριστούγεννα

    Τα Χριστούγεννα είναι η εποχή που οι Αμερικανοί περνούν χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους τους, έτσι; Λάθος! Είναι η εποχή για που ξοδεύουν ώρες για ψώνια και να στέκονται σε ουρές ταμείων – και ταξιδεύουν για ώρες ώστε να επισκεφθούν και συγγενείς.

    Η αμερικανική ομάδα υποστήριξης πελατών Consumer Report στις ΗΠΑ αναφέρει ότι οι Αμερικανοί ξοδεύουν κατά μέσο όρο 15 ώρες για αγορές δώρων – ο μέσος όρος είναι 20 ώρες για τις γυναίκες, ενώ οι άνδρες, διαβόητοι για το ότι αφήνουν την αγορά δώρων έως την τελευταία στιγμή, περνούν 10 ώρες.

    Άλλες 3,5 ώρες ξοδεύονται στις ουρές των ταμείων. Η συσκευασία δώρου στοιχίζει τρεις ώρες. Αφού ολοκληρωθούν τα Χριστούγεννα, οι Αμερικανοί καταναλωτές περνούν κατά μέσο όρο μία ώρα επιστρέφοντας ανεπιθύμητα δώρα στα καταστήματα.

    Από την άλλη, περνούν 15 ώρες συμμετέχοντας σε χριστουγεννιάτικα πάρτι.

    1. Τα δύο πέμπτα των Ευρωπαίων αισθάνονται υποχρεωμένοι να ξοδέψουν τα Χριστούγεννα

    Για μερικούς ανθρώπους, τα Χριστούγεννα είναι μια οικονομική πίεση. Η ING αναφέρει ότι, σε όλη την Ευρώπη, ένας στους 10 δανείζεται ή φορτώνει με χρέος την πιστωτική κάρτα για να πληρώσει για τις γιορτές. Τα δύο πέμπτα αισθάνονται πίεση να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα από όσα θέλουν τα Χριστούγεννα.

    Στη Ρουμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, περίπου το ένα πέμπτο των ανθρώπων περνούν τα Χριστούγεννα στο κόκκινο, ενώ οι κάτοικοι του Λουξεμβούργου είναι λιγότερο πιθανό να φορτωθούν με χρέος για τη χρηματοδότηση των εορτασμών. Ωστόσο, το 40% των ανθρώπων λένε ότι τα Χριστούγεννα είναι η μοναδική φορά που ξοδεύουν χρήματα χωρίς να ανησυχούν γι’ αυτό.

    Σχεδόν δύο στους 10 Βρετανούς λένε ότι σκέφτονται τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις όταν επιλέγουν δώρα και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να δίνουν λιγότερα δώρα ή να φτιάχνουν δικά τους. Αλλά μια έρευνα για λογαριασμό του κατασκευαστή συσκευασιών Raja διαπίστωσε ότι σχεδόν οι μισοί λένε πως θα αγόραζαν το τέλειο δώρο ανεξάρτητα από τις επιπτώσεις στον πλανήτη.

    Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο world economic forum.org και συγγραφέας είναι o Douglas Broom



    ΣΧΟΛΙΑ