• Think Tanks

    Game Of Thrones: Το success story των Social Media

    • Contributor
    game of thrones


    Πέρσι 8,9 εκατομμύρια θεατές παρακολούθησαν το φινάλε της σεζόν του “Game Of Thrones”, δημιουργώντας ένα νέο ρεκόρ τηλεθέασης, τόσο για τη σειρά, όσο και για το ΗΒΟ. Ένα χρόνο νωρίτερα οι αντίστοιχοι τηλεθεατές ήταν 8,1 εκατομμύρια. Αυτό σηματοδοτεί μια αύξηση της τάξης του 10% στην τηλεθέαση μέσα σε μια σεζόν. Και αν προσθέσουμε τις θεάσεις μέσω streaming και τις επαναλήψεις, τότε φτάνουμε τα 25,7 τηλεθεατών ανά επεισόδιο, αριθμός 25% μεγαλύτερος σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν. Και όταν την Κυριακή προβληθεί το “Dragonstone”, το πρώτο επεισόδιο της νέας σεζόν, το πιθανότερο είναι ότι ακόμα περισσότεροι θα παρακολουθήσουν τον Jon Snow να υπερασπίζεται το Βορρά και την επιστροφή της Daenerys στην πατρίδα της.

    Η σειρά είδε το κοινό της να αυξάνεται σεζόν με τη σεζόν, για να φτάσει σε αυτό το τεράστιο μέγεθος, σε σχέση με το ντεμπούτο της, όταν είχε 2,52 εκατομμύρια θεατές την πρώτη σεζόν και 3,8 εκατ. την δεύτερη.

    Της Madeline Berg/Forbes

    Το να κατορθώνει μια σειρά να αυξάνει το κοινό της, είναι κάτι το σπάνιο στην σημερινή ψηφιακή αγορά. Για να γίνουμε πιο σαφείς, μόνο μια σειρά σε όλα τα πέντε μεγάλα δίκτυα (το The Bachelor) το έχει καταφέρει. Ιστορικά η τηλεθέαση και το ενδιαφέρον τείνουν να μειώνονται όσο κάποια σειρά φτάνει στην κορύφωση της. Ακόμα και κάποιες από τις πιο πετυχημένες τηλεοπτικές σειρές, πριν την εποχή του streaming, όπως τα “Lost”, “The West Wing” και “The Sopranos”, είδαν την τηλεθέαση τους να φθίνει  όταν έφταναν προς το φινάλε τους.

    Επωφελήθηκε από τα κοινωνικά δίκτυα

    Game of Thrones castΑυτή η πραγματικότητα τοποθετεί το “Game Of Thrones” σε ένα πολύ μικρό κλαμπ σειρών, μαζί με τα “Seinfeld” και “Breaking Bad”, που επωφελήθηκαν από τα κοινωνικά δίκτυα, την ανάπτυξη της τεχνολογίας και από το γεγονός ότι οι θεατές λατρεύουν την εξέλιξη της σειράς.

    “Ο Dan και ο Dave ξέρουν πώς να πουν μια ιστορία”, δηλώνει ο Casey Bloys, διευθυντής προγράμματος του ΗΒΟ, αναφερόμενος στους δημιουργούς του “Game Of Thrones”, David Benioff και D.B. Weiss. “Έχουν κάνει μια εκπληκτική δουλειά σεζόν με τη σεζόν, με έναν τέτοιο τρόπο που οι τηλεθεατές θέλουν να επιστρέφουν στη σειρά”.

    Τις τελευταίες τρεις σεζόν, το “Game Of Thrones” κέρδισε 16,5 εκατ. ακόλουθους σε Facebook, Twitter, Instagram και YouTube. Σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων ListenFirst, αυτό σημαίνει ότι οι μισοί από τα 33 εκατ. ακολούθων του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κερδήθηκαν κατά το δεύτερο μισό της ύπαρξης της σειράς.

    “Οι ακόλουθοι είναι πιστοί και φανατικοί, κυρίως στα κοινωνικά δίκτυα”, αναφέρει ο  Bloys. “Κάνουν την καλύτερη διαφήμιση”.

    Αύξηση σε σταθερή βάση

    whitewalker Game of ThronesΈχει γίνει ευδιάκριτο ότι οι φανατικοί της σειράς αυξάνονται σε σταθερή βάση. Μόνο το τελευταίο τρίμηνο το “Game Of Thrones” απέκτησε 1,8 εκατ. νέους οπαδούς στα κοινωνικά δίκτυα- 21% περισσότερους από το αντίστοιχο διάστημα πριν την έκτη σεζόν και 164% πριν το ντεμπούτο του πέμπτου κύκλου. Με αυτά τα νούμερα το “Game Of Thrones” ξεπερνάει κατά πολύ άλλες σειρές με πετυχημένη παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, όπως τα  “The Walking Dead”, “Pretty Little Liars” και “Empire”.

    “Καθώς οι σεζόν συνεχίζονται, νέοι οπαδοί αρχίζουν να ακολουθούν τη σειρά”, Και πλέον με περισσότερους από 32 εκατ. ακόλουθους στα κοινωνικά δίκτυα, που ανεβάζουν τα πάντα για το “Game Of Thrones”- ειδήσεις, σχόλια, ανακοινώσεις- κανείς δεν θέλει να νοιώθει ότι δεν συμμετέχει σε αυτό”, δηλώνει ο CEO της Listen first, Jason Klei, ο οποίος θεωρεί ότι όσο πιο μεγάλο είναι το αποτύπωμα στα κοινωνικά δίκτυα, τόσο μεγαλύτερη μπορεί να είναι η τηλεθέαση.

    2.000.000 συνδρομητές

    Το γεγονός ότι αυξήθηκε το κοινό του “Game Of Thrones”, πιθανώς να σχετίζεται και με το γεγονός ότι το ΗΒΟ, από τον Απρίλιο του 2015 έχει δημιουργήσει τη δική του ψηφιακή συνδρομητική πλατφόρμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του περασμένου Φεβρουαρίου, η πλατφόρμα έχει πλέον 2.000.000 συνδρομητές.

    Επίσης, είναι γεγονός ότι εκτός από το κοινό και οι κριτικοί θεωρούν ότι η σειρά γίνεται καλύτερη όσο εξελίσσεται. Συγκεκριμένα το site Rotten Tomatoes, έδωσε στην τελευταία σεζόν βαθμολογία 96%.

    Ένα άλλο σημείο στο οποίο κερδίζει το “Game Of Thrones” είναι στον τομέα των συναισθηματικών αντιδράσεων των οπαδών του στα κοινωνικά δίκτυα, όπου όσο πιο έντονες είναι αυτές, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταύτιση τους με τη σειρά. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Canvs, ο αριθμός των συναισθηματικών αντιδράσεων στα κοινωνικά δίκτυα, ανάμεσα στις σεζόν 5 και 6, σχεδόν τριπλασιάστηκε. Ο αριθμός τους είναι διπλάσιος, σε σχέση με τη δεύτερη σειρά στην έρευνα, το “Empire”.

    “Η αύξηση του κοινού μιας σειράς αποδεικνύει αυτό που έχουν αναφέρει πολλές μελέτες: Τα συναισθήματα οδηγούν την τηλεθέαση”, αναφέρει ο Jared Feldman, CEO της Canvs.



    ΣΧΟΛΙΑ