• Think Tanks

    H Γκρέτα Τούνμπεργκ εμπνέει τις επιχειρήσεις να δράσουν για την κλιματική αλλαγή


    Οι επικεφαλής των επιχειρήσεων δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για δράση για την κλιματική αλλαγή, χάρη στο «φαινόμενο της Γκρέτα», σύμφωνα με νέα έκθεση από το Ηνωμένο Βασίλειο για την ηγεσία στο βιώσιμο επιχειρείν.

    Η έκθεση αποδίδει τη μεταβολή των στάσεων στα διοικητικά συμβούλια στις παγκόσμιες απεργίες του περασμένου έτους, εμπνευσμένες από τη Σουηδέζα ακτιβίστρια Γκρέτα Τούνμπεργκ.

    Η έκθεση βασίζεται σε ευρήματα από ένα μικρό δείγμα ερευνών 330 επαγγελματιών της αειφορίας, της ενέργειας και των πόρων, το 82% των οποίων πιστεύει ότι ο οργανισμός τους θα είναι περισσότερο αφοσιωμένος στην αειφορία το 2020 σε σύγκριση με το 2019.

    Φέτος, το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ ζήτησε από όλες τις εταιρείες που συμμετείχαν στην ετήσια συνάντησή του στο Νταβός να δεσμευτούν να επιτύχουν καθαρά μηδενικές εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2050 ή νωρίτερα.

    Πρόσφατα, ο γίγαντας του πετρελαίου και του φυσικού αερίου BP ανακοίνωσε τον στόχο του για καθαρά μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050.

    Σχεδόν οκτώ στους δέκα (78%) ερωτηθέντες στην έρευνα είτε «συμφώνησαν» είτε «συμφώνησαν έντονα» ότι οι απεργίες για το κλίμα και το λεγόμενο «φαινόμενο Γκρέτα» συνέβαλαν στην αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με θέματα αειφορίας και ενέργειας εντός του οργανισμού τους.

    Όταν ρωτήθηκαν για επιδραστικά δημόσια πρόσωπα, σχεδόν οι μισοί (41%) ανέφεραν την Τούνμπεργκ, ενώ πέρυσι δεν την είχε αναφέρει κανείς.

    Το καλοκαίρι του 2018, η Τούνμπεργκ, τότε 15 ετών, άρχισε να κάθεται έξω από το σουηδικό κοινοβούλιο κάθε Παρασκευή. Η ατομική διαμαρτυρία της πυροδότησε ένα παγκόσμιο κύμα σχολικών απεργιών που απαιτούσαν δράση για την κλιματική αλλαγή.

    Τον Δεκέμβριο του 2019, αναδείχθηκε Πρόσωπο της Χρονιάς από το περιοδικό TIME.

    Στο Νταβός, για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Τούνμπεργκ προέτρεψε τους επιχειρηματίες και τους πολιτικούς ηγέτες να ξυπνήσουν για την κλιματική αλλαγή και να εγκαταλείψουν τα ορυκτά καύσιμα.

    Αλλά υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν…

    Η έρευνα εξέτασε τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις για τις επιχειρήσεις ως προς τη λήψη περιβαλλοντικών μέτρων.

    Υπογράμμισε μία έλλειψη εστίασης στην αντιμετώπιση των πλαστικών μίας χρήσης – μόνο το 37% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ο οργανισμός τους είχε σχέδιο για την εξάλειψή τους.

    Η μεγαλύτερη ενδεχόμενη προοπτική είναι η ενεργειακή απόδοση, με το 48% να λέει ότι είναι «υψηλή προτεραιότητα» και περισσότερο από το ένα τρίτο (36%) να δηλώνει ότι είναι μια «κρίσιμη προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις». Τα ποσοστά αυτά είναι αυξημένα κατά 14% σε σχέση με πέρυσι.

    Δεύτερη στη λίστα είναι η διαχείριση των αποβλήτων και η αποδοτικότητα των πόρων, που επίσης αυξάνονται σημαντικά σε σημασία για τις επιχειρήσεις φέτος.

    Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο world economic forum.org και συγγραφέας είναι η Rosamond Hutt



    ΣΧΟΛΙΑ