• Μετοχές

    Eurobank Equities & NBG Securities ποντάρουν στην Aegean Airlines για το 2024

    Ο πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχης Βασιλάκης

    Ο πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχης Βασιλάκης


    Η μετοχή της Aegean Airlines θα πρωταγωνιστήσει και το 2024, σύμφωνα με τους αναλυτές της Eurobank Equities και της NBG Securities.

    Μετά από ένα έτος ρεκόρ σε επιδόσεις αλλά και αποδόσεις στο ταμπλό του Χ.Α., πάνω από 115% από τις αρχές του έτους, οι δύο χρηματιστηριακές εκτιμούν ότι και το επόμενο έτος, η αεροπορική εταιρεία θα συνεχίσει ανοδικά.

    Η Eurobank Equities προτρέπει τους επενδυτές να εξετάσουν την περίπτωση της Aegean Airlines, μετά τα στοιχεία ρεκόρ για το τρίτο τρίμηνο.

    «Η Aegean πέτυχε ρεκόρ EBITDA ύψους 228 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο, περίπου +35% πάνω από την αντίστοιχη περίοδο του 2019, αξιοποιώντας την εξαιρετική αύξηση των εσόδων (πάνω από 28% πάνω από το γ’ τρίμηνο του 2019).

    Αυτό ήρθε ως αποτέλεσμα της ισχυρής τιμολόγησης (ναύλοι +21% σε σχέση με το γ’ τρίμηνο του 2019) και του υγιούς όγκου (κίνηση +7% σε σχέση με το γ’ τρίμηνο του 2019 και συντελεστής πληρότητας άνω του 85% που πλησιάζει τα επίπεδα αιχμής του γ’ τριμήνου του 2019)», επισημαίνει η Eurobank Equities.

    «Υπό το πρίσμα της ομαλοποίησης των κερδών της Aegean μετά την Covid-19, το μοντέλο δίνει τιμή στόχο 12 μηνών στα 13,8 ευρώ. Παρά το ράλι πάνω από 120% φέτος, η αποτίμηση παραμένει ελκυστική σε 5,5 φορές τον δείκτη EV/EBITDAR, δηλαδή εντός του μακροπρόθεσμου μέσου ιστορικού εύρους στις 5-6 φορές, καθώς τα κέρδη έχουν επίσης αυξηθεί παράλληλα.

    Πιστεύουμε ότι η μετοχή μπορεί να κινηθεί υψηλότερα στο φάσμα της αποτίμησης, δεδομένων των καλύτερων περιθωρίων στην κατηγορία της, της υψηλής παραγωγής FCF & του ισχυρού ισολογισμού της», υπογραμμίζει η χρηματιστηριακή.

    Οι αλλαγές στις εκτιμήσεις και τα οικονομικά στοιχεία

    Tα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 133,6 εκατ. ευρώ το τρίμηνο και οδήγησαν σε καθαρά κέρδη άνω των 170 εκατ. ευρώ την περίοδο του εννεαμήνου.

    Η παραγωγή ρευστότητας παρέμεινε σταθερή, με την Aegean να αυξάνει την καθαρή θέση ρευστότητας (εκτός μισθώσεων) κατά περισσότερο από 270 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2022, σε 535 εκατ.

    Τα παραπάνω οδηγούν σε αναβάθμιση κατά 17% της πρόβλεψης για τα φετινά EBITDA.

    «Αυξήσαμε τις προβλέψεις μας για τα έσοδα του 2023 κατά 3% περίπου σε €1,68 δισ., +25,7% σε ετήσια βάση, χάρη στην καλύτερη του αναμενόμενου μετατροπή της χωρητικότητας σε αριθμούς κίνησης και την ισχυρή τιμολόγηση (ναύλοι 22% περίπου, υψηλότεροι από το 2019).

    Συνολικά, έχουμε αυξήσει κατά 17% περίπου τα EBITDA του 2023 σε πάνω από €400 εκατ. υποδηλώνοντας αύξηση 51%. Ως αποτέλεσμα, η πρόβλεψή μας για τα καθαρά κέρδη αυξάνεται σε 160 εκατ. ευρώ, +49% σε ετήσια βάση», επισημαίνει η χρηματιστηριακή.

    Αντίθετα, μειώνει τις εκτιμήσεις για τα έτη 2024-2025 κατά 8% – 12% λόγω του αυξημένου κόστους και του ενδεχόμενου αντιστροφής των αποδόσεων.

    «Κοιτάζοντας μπροστά, προτιμούμε να διατηρήσουμε μια πιο συντηρητική στάση λόγω της χαμηλής ορατότητας που απορρέει από τις γεωπολιτικές εντάσεις και την αύξηση του κόστους από την καθήλωση του στόλου των Airbus neo για συντήρηση των κινητήρων.

    Σε αυτό το πλαίσιο, μειώνουμε τις προβλέψεις μας για τα EBITDA κατά 8-12% το 2024-25, προβλέποντας έτσι μείωση των EBITDA το 2024 στα €365 εκατ. (-12% σε ετήσια βάση, αλλά εξακολουθεί να είναι +35% σε σχέση με το 2019) πριν από την ανάκαμψη το 2025 (+5% σε ετήσια βάση).

    Στο μέτωπο των εσόδων, διαμορφώνουμε μια αύξηση των εσόδων κατά 4-8% το 2024-25 αντίστοιχα, προβλέποντας αύξηση των επιβατών κατά 6% (εν μέρει λόγω της αύξησης των συντελεστών πληρότητας το 2024), η οποία αντισταθμίζεται εν μέρει από ελαφρώς χαμηλότερους ναύλους το 2024 και μια μικρή αύξηση το 2025.

    Εκτιμούμε ότι μια αύξηση των αποδόσεων κατά 1% οδηγεί σε μεταβολή 35 εκατ. ευρώ στα EBITDA του 2024, κάτι που υποδηλώνει ανοδικό κίνδυνο για τα νούμερά μας, αν η Aegean καταφέρει να λάβει τιμολόγηση για να ανακτήσει μέρος του υψηλότερου κόστους που προκύπτει από τα θέματα των κινητήρων», προβλέπει η Eurobank Equities.

    Ο ισολογισμός γίνεται ακόμη ισχυρότερος

    Η Aegean έχει ενισχύσει περαιτέρω τον ήδη υγιή ισολογισμό της, με την επαναγορά των warrants (85 εκατ. ευρώ) να απορροφά μόνο ένα έξυπνο μέρος της ρευστότητας.

    Η παραγωγή ταμειακών ροών συνεχίζεται απρόσκοπτα, με την Aegean να έχει στόχο να παράγει ταμειακές ροές περίπου 25 εκατ. ευρώ το 2023, παρά τις επενδύσεις στο στόλο (πάνω από 120 εκατ. ευρώ συνολικά).

    Η διοίκηση έχει ήδη ανακοινώσει την πρόθεσή της να επαναλάβει τη διανομή μερίσματος και έχουμε προβλέψει €0,35 μέρισμα (30% διανομή)», καταλήγει η Eurobank Equities.

    H NBG Securities αυξάνει και την τιμή στόχο στα 15,90 ευρώ

    Η εξαιρετική επίδοση του εννεαμήνου οδηγεί σε σημαντική αναβάθμιση των κερδών για τη φετινή χρήση, επισημαίνει η NBG Securities για την Aegean Airlines.

    «Η Aegean κατέγραψε ρεκόρ κερδοφορίας το εννεάμηνο φέτος, με τα καθαρά κέρδη να αυξάνονται κατά 83% σε ετήσια βάση στα 170,7 εκατ. ευρώ (2,2 φορές την επίδοση του 2019, ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα στον κλάδο), χάρη στην ισχυρή αύξηση της χωρητικότητας του διεθνούς δικτύου, τις επενδύσεις σε νέους προορισμούς και τη συνεχή αναβάθμιση του στόλου και των υπηρεσιών», υπογραμμίζει η χρηματιστηριακή.

    H σύσταση για τη μετοχή παραμένει υπεραπόδοση (οutperform) και η νέα τιμή στόχος αυξάνεται (στο τέλος του 2024) στα 15,90 ευρώ από 14,50 ευρώ, προγενέστερα.

    «Από την έναρξη της κάλυψής μας στις 30 Μαΐου, η Aegean έχει κερδίσει 16% σε απόλυτους όρους, ξεπερνώντας την αγορά κατά 11%, αντανακλώντας, κατά την άποψή μας, μια σημαντική επαναξιολόγηση της κερδοφορίας σε κορυφαίο επίπεδο στον κλάδο.

    Ο νέος στόχος τιμής υποδηλώνει δείκτη EV/EBITDA για το 2024 στις 4,9 φορές (έναντι 3,8 φορές στην τρέχουσα τιμή) και δείκτη P/E στις 10,7 φορές, τους οποίους θεωρούμε δίκαιους για τη μόχλευση και το προφίλ κερδών της Aegean.

    Συνολικά, εξακολουθούμε να είμαστε θετικοί για την Aegean, με βάση τα υγιή θεμελιώδη στοιχεία της εταιρείας/βιομηχανίας, την ισχυρή παραγωγή ταμειακών ροών και τον ισχυρό ισολογισμό, τα οποία αφήνουν περιθώρια για ελκυστική μερισματική απόδοση από 5,3% έως 6,1% την περίοδο 2024 – 2025.

    Αναγνωρίζουμε επίσης ότι παρόλο που το θέμα του κινητήρα GTF έχει επηρεάσει τις τάσεις της χωρητικότητας, αναμένουμε ότι η Aegean θα βελτιστοποιήσει τον στόλο της και θα υπερασπιστεί τα τμήματα του δικτύου της με υψηλά κέρδη», σημειώνει η Εθνική Χρηματιστηριακή.

    Οι νεότερες εκτιμήσεις για την Aegean

    «Επιπλέον, οι ισχυρές λειτουργικές ροές της Aegean υπεραντιστάθμισαν την υψηλότερη επενδυτική δραστηριότητα, οδηγώντας σε αξιοσημείωτη μείωση του καθαρού χρέους, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών μισθώσεων, στα 408 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο με μία φορά τα EBITDA.

    Ως αποτέλεσμα, έχουμε αυξήσει σημαντικά τις προηγούμενες εκτιμήσεις μας σε όλους τους τομείς, αναμένοντας πλέον ότι η Aegean θα εμφανίσει EBITDA και καθαρά κέρδη ύψους 410,9 εκατ. και 161,4 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 49% περίπου σε ετήσια βάση. Επιπλέον, εξακολουθούμε να αναμένουμε ότι η Aegean θα επαναλάβει τη διανομή μερίσματος από τα φετινά κέρδη (μερισματική απόδοση 4,4% το 2023), χάρη στη σταθερή ικανότητα παραγωγής ταμειακών ροών.

    Οι εκτιμήσεις μας για τα EBITDA και τα κέρδη προ φόρων του 2023 είναι κοντά στο μέσο του εύρους καθοδήγησης που έδωσε η διοίκηση (EBITDA 400-415 εκατ. ευρώ, EBT 200-215 εκατ. ευρώ)», συνεχίζει η NBG Sec.

    Οι μελλοντικές προοπτικές φαίνονται τώρα πιο επιφυλακτικές

    «Κοιτάζοντας πέρα από το 2023, εξακολουθούμε να αναμένουμε ότι η Aegean θα επωφεληθεί από τον ευνοϊκό ελληνικό τουριστικό τομέα και το ευνοϊκό περιβάλλον ναύλων.

    Ωστόσο, λόγω των πρόσφατων εξελίξεων στη Μέση Ανατολή και των προκλήσεων στις υποδομές (οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο μειώνουν προσωρινά τη χωρητικότητα για να επιθεωρήσουν τα αεροσκάφη που επηρεάζονται από την ανάκληση ορισμένων κινητήρων αεριωθουμένων Pratt & Whitney GTF), καθώς και των κατευθυντήριων οδηγιών της εταιρείας, υιοθετούμε τώρα μια πιο προσεκτική προοπτική αύξησης της χωρητικότητας.

    Αυτή συνίσταται σε μια επιβράδυνση της αύξησης της κίνησης σε +2,1% ετησίως το 2024 (έναντι 2% – 4% καθοδήγησης) από +4,8% προηγουμένως.

    Λαμβάνοντας επίσης υπόψη έναν βελτιωμένο συντελεστή πληρότητας (+50 μ.β.) που αντανακλά την αυξημένη ζήτηση, καθώς και μια συμπίεση των αποδόσεων κατά 2% ετησίως, αυτό οδηγεί σε αύξηση των εσόδων κατά +4,6% ετησίως σε 1,76 δισ. ευρώ (αναβάθμιση κατά 3,7%)», προβλέπει η χρηματιστηριακή.

    «Με τις αβεβαιότητες του κόστους να οδηγούν σε πτώση των κερδών ανά μετοχή κατά 17% σε ετήσια βάση το επόμενο έτος, η καθήλωση 10 αεροσκαφών neo A/C στο έδαφος το 2024 (που συνεπάγεται έναν λιγότερο αποδοτικό στόλο) και οι επακόλουθες διορθωτικές ενέργειες της διοίκησης (ανακατεύθυνση της χωρητικότητας, παράταση της μίσθωσης κ.λπ.) έχουν οδηγήσει σε σημαντικές αντιξοότητες κόστους (κυρίως στο κόστος συντήρησης και μίσθωσης), οι οποίες θα αντισταθμιστούν από το P&W (υπό διαπραγμάτευση επί του παρόντος, συνεπώς δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν).

    Ως αποτέλεσμα, αναμένουμε τώρα ότι το EBIT του ομίλου θα σημειώσει μείωση 14% σε ετήσια βάση στα 222,7 εκατ. ευρώ (περιθώριο 12,7%), με καθαρά κέρδη 133,8 εκατ. ευρώ, -17% σε ετήσια βάση.

    Με αυτό το δεδομένο, αναμένουμε ότι η Aegean θα επιστρέψει σε αύξηση των κερδών ανά μετοχή κατά 2,2% το 2025, χάρη στις θετικές τάσεις της κορυφαίας γραμμής και τον εξορθολογισμό του κόστους», εκτιμά η NBG Sec.

    Διαβάστε επίσης:

    NBG Securities για Aegean Airlines: Πιο επιφυλακτική για το 2024, αλλά παραμένει θετική

    Πώς θα μπει το Ελ. Βενιζέλος στο Χρηματιστήριο- Τι απαντάει το Υποικ για την AEGEAN

    J.P. Morgan, Εdison & AXIA «βλέπουν» μεγάλα περιθώρια ανόδου στη μετοχή του ΟΠΑΠ



    ΣΧΟΛΙΑ