Στην εγχώρια αγορά ένδυσης – έναν χώρο όπου κυριαρχούν οι πολυεθνικές και η διεθνής συγκυρία φέρνει περισσότερες ανακατατάξεις παρά ευκαιρίες – το να καταφέρει μια ελληνική αλυσίδα όχι μόνο να σταθεί με αξιώσεις στον ανταγωνισμό, αλλά και να εξάγει το brand της στο εξωτερικό, συνιστά success story με ξεκάθαρο στρατηγικό αποτύπωμα.
Ο λόγος για την Intrafashion του Δημήτρη Ματεμτζή και την Pink Woman, η οποία όχι απλώς έχει εδραιωθεί στις κορυφαίες θέσεις της ελληνικής αγοράς, αλλά πλέον κάνει τη δική της διεθνή καριέρα και μάλιστα στο ιστορικό λίκνο της μόδας, την Ιταλία.

Η διεθνής επέκταση της Pink Woman από την Ιταλία
Το δίκτυο που ξεκίνησε να χτίζεται μόλις πριν έξι μήνες στην Ιταλία, με monobrand Pink Woman καταστήματα σε δημοφιλή εμπορικά κέντρα σε επιλεγμένες πόλεις, έχει ήδη ξεπεράσει τα 15 σημεία. Έτσι, η Intrafashion διευρύνει την παρουσία ενός ελληνικού brand σε μια από τις πιο απαιτητικές αγορές μόδας της Ευρώπης, επιβεβαιώνοντας ότι η Pink Woman έχει περάσει πλέον στη φάση της πραγματικής διεθνούς επέκτασης.

Η ανάπτυξη της Pink Woman στην Ιταλία δεν αποτελεί απλώς ένα πείραμα εξωστρέφειας, αλλά ένα στοχευμένο πλάνο επέκτασης που στοχεύει σύντομα να φτάσει στα 20 καταστήματα. Πρόκειται για τη σημαντικότερη μέχρι σήμερα διεθνή επένδυση ελληνικού fast fashion brand σε μία από τις πιο απαιτητικές αγορές της Ευρώπης.
Η Intrafashion λειτουργεί πλέον ως case study για το πώς ένα ελληνικό brand μπορεί να αναγεννηθεί μέσα από στοχευμένη στρατηγική εξυγίανσης και ανάπτυξης. Πριν πέντε χρόνια μόλις χρόνια, εν μέσω της πανδημίας Covid, ο Δημήτρης Ματεμτζής προχώρησε- αντίθετα με όλες τις προβλέψεις- στην εξαγορά του 100% της Intrafashion που τότε κινείτο στα 18,8 εκατ. ευρώ πωλήσεων, έχοντας ήδη άνω των 5 εκατ. ευρώ ετήσιες ζημιές το 2019 και πολύ περιορισμένη ρευστότητα.

Το κλείσιμο του 2024 κατέδειξε ετήσιο τζίρο περίπου 47 εκατ. ευρώ, με ισχυρή κερδοφορία άνω των 6,7εκατ. ευρώ σε EBITDA ΕΛΠ και αρνητικό δανεισμό (!), ενώ οι προβλέψεις για την τρέχουσα χρονιά φανερώνουν συνολική αύξηση κύκλου εργασιών +15% στα 54 εκατ. ευρώ και διατήρηση υψηλής κερδοφορίας που θα κινηθεί σε διψήφια ποσοστά. Αξιοσημείωτη και η ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων που μαζί με τα πρόσφατα ανοίγματα στην ιταλική αγορά αναμένεται να ξεπεράσει τα 130 καταστήματα Pink Woman.
Μεγαλύτερο αποτύπωμα μετά την εξαγορά της Bodytalk
Όπως κατά καιρούς έχει δηλώσει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrafashion, Δημήτρης Ματεμτζής, στόχος του ομίλου είναι η μετεξέλιξη του σε multi-brands, multi countries οικοσύστημα/πλατφόρμα ανάπτυξης ελληνικών -κατά προτεραιότητα- σημάτων.
Σε αυτό το πλαίσιο άλλωστε προχώρησε στην εξαγορά του 100% της Νο1 ελληνικής αθλητικής εταιρείας, της Bodytalk, με ιστορία 30 ετών στην εγχώρια αγορά, καθώς και υψηλή αξία και καταναλωτική αναγνωρισιμότητα, στοχεύοντας στην αναδιάρθρωση, επαναλανσάρισμα και ανάπτυξή της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με τη βοήθεια σημαντικών συνεργειών μεταξύ των δυο brands, Pink Woman & Bodytalk σε ανθρώπινο δυναμικό, κεφάλαια, business knowhow,supply chain κ.α.
Η ένταξη της Bodytalk στον όμιλο σηματοδοτεί ένα πλήρες relaunch του brand, με ανανέωση συλλογών, σαφή επανατοποθέτηση στην αγορά και αξιοποίηση της δυναμικής που προσφέρει η οργανωτική δομή της Intrafashion. Η Bodytalk εισέρχεται ουσιαστικά σε νέα εποχή, ενισχύοντας τον πυλώνα του active & casual wear χωρίς να χάνει το sports credibility του brand.

Διείσδυση και στην αγορά των αξεσουάρ με τη Mira Mira
Παράλληλα με την ένδυση και το sportswear, ο όμιλος διευρύνει ουσιαστικά το αποτύπωμά του στον χώρο των αξεσουάρ, μέσα από την ανάπτυξη του δικτύου της Mira Mira. Πρόκειται για το ισπανικό brand κοσμημάτων και αξεσουάρ το οποίο η Intrafashion εκπροσωπεί αποκλειστικά στην Ελλάδα.

Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έχουν ήδη ανοίξει 12 καταστήματα Mira Mira σε ολόκληρη τη χώρα, με ισχυρή δυναμική για περαιτέρω επέκταση τον επόμενο χρόνο. Η παρουσία του brand ενισχύει τη συνολική εικόνα και δυναμική του ομίλου, προσθέτοντας έναν τρίτο, αυτόνομο και συμπληρωματικό πυλώνα.
Με αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο η Intrafashion Group χτίζει μια πολυδιάστατη βάση ανάπτυξης, όπου διαφορετικά ελληνικά brands μπορούν να συμπληρώνουν το ένα το άλλο και να αποτελούν φορείς εξωστρέφειας. Η διεθνοποίηση δεν αποτελεί απλώς επιλογή, αλλά στρατηγική αναγκαιότητα σε μια αγορά που συγκεντρώνεται στα χέρια λίγων μεγάλων παικτών.
Γι’ αυτό και ο όμιλος στρέφεται σε νέες αγορές και νέα κανάλια, αξιοποιώντας τα σημερινά θεμέλια για την επόμενη φάση, τη δημιουργία ενός ελληνικού fashion οικοσυστήματος ικανό να σταθεί και να εξελιχθεί και εκτός συνόρων.
Η στρατηγική του Δημήτρη Ματεμτζή στηρίζεται σε τρεις σαφείς άξονες: διεθνοποίηση, επανατοποθέτηση και δικτυακή ανάπτυξη χαράσσοντας τη νέα εποχή της Intrafashion στο ελληνικό και ευρωπαϊκό fashion landscape.

- Κομισιόν: Εκταμίευση 2,1 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης προς την Ελλάδα
- Βρετανία: Πρωτοφανής γκάφα του Γραφείου Προϋπολογισμού – «Τεχνικό λάθος» η πρόωρη δημοσίευση που κίνησε τις αγορές
- ΑΑΔΕ: Απαιτείται καταχώρηση ΙΒΑΝ στο myAADE για άμεση καταβολή επιστροφών και επιδοτήσεων
- Κρι-Κρι: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους €7,7 εκατ.