• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    Εστίαση: Γιατί η μείωση των ενοικίων δεν αρκεί – «Αγωνία» για τα συμβόλαια που λήγουν…

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Ανέκαμψε ο τζίρος των επιχειρήσεων εστίασης - καταλυμάτων στο α' τρίμηνο, μετά το περσινό lockdown


    «Γλυκόπικρη γεύση» αφήνουν στην αγορά της εστίασης οι διαρροές περί πλήρους απαλλαγής των επιχειρήσεων από την καταβολή των ενοικίων και για τον μήνα Μάρτιο.

    Και αυτό γιατί πέρα από την «βαθιά ανάσα» που δίνει στον κλάδο, ο οποίος υφίσταται πρωτοφανές πλήγμα, η παραπάνω κίνηση ερμηνεύεται ως μια σοβαρή ένδειξη ότι η επανεκκίνηση θα καθυστερήσει. Παρά τις προσδοκίες που υπήρχαν πως η εστίαση θα αποτελούσε το αμέσως επόμενο βήμα στο σταδιακό άνοιγμα της οικονομίας μετά την επαναλειτουργία του λιανεμπορίου.

    «Είναι μια πρωτοβουλία που ξεκάθαρα βοηθά τις επιχειρήσεις να σταθούν στα πόδια τους, αφού τις απαλλάσσει από τον βραχνά της καταβολής του ενοικίου, ωστόσο από την άλλη πλευρά δείχνει ότι δεν πρόκειται να υπάρξει άνοιγμα της εστίασης πριν τα μέσα Φεβρουαρίου…», αναφέρει χαρακτηριστικά το στέλεχος της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης (ΕΠΟΕΣ), Γιάννης Λιάρος, για να προσθέσει πως η κατάσταση στον κλάδο είναι εκρηκτική, αφού τα καταστήματα παραμένουν κλειστά για τρίτο συνεχόμενο μήνα (!).

    Τα πρώτα λουκέτα εστιατορίων, συμπληρώνει, έκαναν ήδη την εμφάνισή τους σε αρκετές περιοχές της πρωτεύουσας και κυρίως στο κέντρο της Αθήνας (Κολωνάκι, Γκάζι, κα.) που βρίσκεται στο «μάτι του κυκλώνα». Η διέξοδος του take away ή του delivery αφορά ένα συγκεκριμένο αριθμό καταστημάτων και σίγουρα όχι την πλειονότητα.

    Παράγοντες του κλάδου υπογραμμίζουν πως κανένα μέτρο στήριξης δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη λειτουργία μιας επιχείρησης και στέκονται στην ανάγκη θέσπισης ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την επαναφορά της εστίασης στην κανονικότητα, το οποίο θα έχει μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα.

    Η διαχείριση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας, όπως λένε, δεν θα είναι εύκολη υπόθεση ακόμη και μετά την άρση του lockdown, για αυτό και «χρειάζεται ένα πλέγμα μέτρων που θα λειτουργήσει ως δίχτυ ασφαλείας για την επόμενη μέρα».

    Αγωνία για τα μισθωτήρια που λήγουν

    Σύμφωνα με τους ίδιους, θα πρέπει όταν ξεκινήσουν να λειτουργούν να μπορούν να κάνουν ένα στοιχειώδη προγραμματισμό, καθώς η ζημιά που υπέστησαν ήταν μεγάλη. «Δεν μπορεί να ανοίξουμε ξανά με την λογική βλέποντας και κάνοντας…. θέλουμε προοπτική. Γιατί ξέρουμε πως ακόμη και όταν αρθεί το lockdown θα συνεχίσουν να υπάρχουν αυστηροί περιορισμοί όσον αφορά στη δυναμικότητα των καταστημάτων», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Λιάρος.

    Ιδιαίτερη έμφαση, υποστηρίζει ο κ. Λιάρος, ότι πρέπει να δοθεί στη ρύθμιση των υποχρεώσεων που συσσωρεύονται και κυρίως στο φλέγον ζήτημα των ενοικίων, το οποίο αυτή τη στιγμή αποτελεί τον μεγαλύτερο «πονοκέφαλο», ειδικά για τις επιχειρήσεις που λήγουν αυτή την περίοδο τα συμβόλαιά τους. Θεωρεί μάλιστα  ότι η όποια ρύθμιση αποφασισθεί θα πρέπει να αφορά και τους ιδιοκτήτες και τους ενοικιαστές.

    Πρέπει, όπως αναφέρει, να στηθεί ένας μηχανισμός μείωσης των ενοικίων που θα περιλαμβάνει ελαφρύνσεις και για τις δύο πλευρές, ώστε να μην διαταραχθεί η μεταξύ τους σχέση.

    Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, πολλοί ιδιοκτήτες ακινήτων έχουν ζητήσει αυξήσεις μισθωμάτων από τους ενοικιαστές των οποίων τα μισθωτήρια λήγουν, διαμηνύοντας πως σε διαφορετική περίπτωση δεν πρόκειται να ανανεώσουν το συμβόλαιο και θα αναζητήσουν νέο ενοικιαστή.  Ο οποίος πέρα από μεγαλύτερο ενοίκιο θα είναι διατεθειμένος να καταβάλει και «αέρα».

    Διαβάστε ακόμη:

    Πλάτωνας Μαρλαφέκας (Λουξ): «Προετοιμαζόμαστε για την μετά Covid εποχή – Έρχονται νέες γραμμές παραγωγής και προϊόντα»

    Γ. Τζαβάρα (Skroutz.gr): «Πάνω από 1 εκατ. οι παραγγελίες του marketplace στο lockdown – Το 25% ήταν από καταστήματα χωρίς e-shop»

    Ρ. Φωτεινού (Public): Γιατί οι επιχειρήσεις πρέπει να αποκτήσουν «ψηφιακή βιτρίνα» – Πάνω από 20% ο τζίρος των ηλεκτρονικών πωλήσεων

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ