array(0) {
}
        
    
Menu
0.39%
Τζίρος: 87.86 εκατ.

Γάζα: Οι κάτοικοι στην Πόλη της Γάζας αντιμέτωποι με νέο δίλημμα καθώς οι ισραηλινές δυνάμεις προελαύνουν

Comments

Δεν είναι μυστικό πως η ανάπτυξη της Κίνας επιβραδύνεται. Μόλις πριν μια εβδομάδα ο πρωθυπουργός της χώρας, Li Keqiand, ανακοίνωσε στο Εθνικό Κονγκρέσσο πως ο αναπτυξιακός στόχος για το 2016 αναθεωρήθηκε χαμηλότερα στο 6,5%-7%. Το 2014 ήταν 7,4%. Μια διαφορά χαμηλότερη του 1% μπορεί να μην ακούγεται μεγάλη, αλλά για “capesize” ναυτιλιακές εταιρείες – εταιρείες που μισθώνουν πλοία άνω των 150 τόνων για τη μεταφορά πρώτων υλών- αποδεικνύεται τεράστια. Για αυτόν τον λόγο πολλοί εφοπλιστές έχουν σταματήσει να πληρώνουν τα δάνειά τους με αποτέλεσμα οι εταιρείες τους να οδηγούνται είτε σε χρεοκοπεία είτε σε επαναδιαπραγμάτευση των οφειλών τους. Για παράδειγμα, όπως αναφέρει σε πρωινό του ρεπορτάζ το mononews.gr ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου σταμάτησε να αποπληρώνει τα δάνεια της εταιρείας του.

Το πρακτορείο Bloomberg δημοσιοποίησε ένα άρθρο που εξηγεί σε πόσο θλιβερή κατάσταση βρίσκεται η ναυτιλιακή βιομηχανία, και συγκεκριμένα δύο διαγράμματα έδειξαν ξεκάθαρα πόσο άσχημα είναι τα πράγματα.

 Το πρώτο δείχνει κατά πόσο έχουν μειωθεί τα κέρδη για τη μίσθωση ενός capesize πλοίου.

bloomberg_shipping arrow
Όταν η ζήτηση για εξαγωγές πέφτει, ανάλογα μειώνεται και η ζήτηση για πλοία. Ως αποτέλεσμα, το κόστος μίσθωσης ενός πλοίου είναι πάρα πολύ χαμηλό. Αλλά η χρηματοδότηση και η λειτουργία αυτών των πλοίων – πληρώματα, αποθήκευση και συντήρηση ακόμα κοστίζουν χρήματα – στοιχίζει στους ιδιοκτήτες περίπου $14.000 τη μέρα ανά πλοίο.

Σε αυτό το σημείο, μπορεί κάποιος να σκεφθεί ότι οι ναυτιλιακές απλά έχουν πάρα πολλά πλοία και θα έπρεπε να πουλήσουν το πλεόνασμα τους. Αλλά πάλι συναντάμε το ίδιο πρόβλημα : τα μεταφορικά πλοία αξίζουν τώρα λιγότερο από ό,τι άξιζαν ποτέ.Στην πραγματικότητα η αξία τους είναι περίπου κατα 50% μικρότερη από ότι ήταν το 2014.

vesselvalue arrow
Πολλοί ιδιοκτήτες έχουν δανειστεί για να αγοράσουν τα πλοία τους. Αν αγόρασαν ένα πλοίο για $65 εκατομμύρια, το να το πουλήσουν για 35 δεν αποτελεί βιώσιμη επιλογή.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η τιμή της μετοχής στις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες έχει συντριβεί τον τελευταίο χρόνο. Οι μετοχές της Star Bulk Carriers Corp (ιδιοκτησίας του Έλληνα εφοπλιστή Πέτρου Παππά) άξιζαν $0.85 (£0.60) στις 10 Μαρτίου, ενώ της Golden Ocean Ltd ήταν ακόμα χαμηλότερα στα $0.69 (£0.49).

Εν απουσία μιας θαυματουργής ανόδου στη παγκόσμια ζήτηση για αγαθά, οι αναλυτές λένε πως η μόνη πορεία δράσης για τις ναυτιλιακές είναι να αποσύρουν τα μεταφορικά τους. Ο αριθμός ρεκόρ των 85 πλοίων “έγιναν σίδερα” τον προηγούμενο χρόνο, αλλά ο αναλυτής Herman Hildan προβλέπει πως 340 θα πρέπει να αποσυρθούν το 2016 για να επιστρέψουν τα κέρδη σε φυσιολογικά επίπεδα, κατά το πρακτορείο Bloomberg.

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το ράλι 🚀 σε Alpha και Metlen και η επιβεβαίωση του wiseman, το big deal που έρχεται, τα σπίτια και το νησί του μικροεκδότη με το 🔫 Tommy gun, η εισήγηση Πιέρ για τον ΦΠΑ στα νεόδμητα, ο άγνωστος broker Μαργαρίτης και τα σενάρια για πρόωρες εκλογές
Γιώργος Οικονόμου: Αμφισβητεί μέχρι και το δίκαιο των Ν. Μάρσαλ για να επικρατήσει στη διαμάχη για την Seanergy
Γιώργος Οικονόμου (TMS Cardiff Gas): Παρήγγειλε τη ναυπήγηση 4 πλοίων LNG συνολικής αξίας 1 δισ. δολαρίων

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Oracle: Μία ανάσα από το 1 τρισεκ. δολάρια μετά το deal-μαμούθ με την OpenAI
Lidl Ελλάς: Κορυφαία στην ποιότητα και στις διακρίσεις
Τίτλοι τέλους και επίσημα στον διαγωνισμό της ΕΥΔΑΠ για το ΚΕΛ Ραφήνας
Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει ως Μεγάλος Χορηγός την Εθνική Ομάδα Στίβου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Τόκιο
Ποιος πρέπει να φοβάται το κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού
Uni Systems: Συνεχίζεται η συνεργασία με το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου για την ψηφιακή του αναβάθμιση
Η Aegean μεταφέρει Έλληνες φιλάθλους στη Ρίγα, στηρίζοντας ενεργά την Εθνική Μπάσκετ στον ημιτελικό του EuroBasket 2025
Merck: Ακυρώνει επένδυση £1 δισ. στη Βρετανία και μεταφέρει την «καινοτομία» στις ΗΠΑ
Fraport Greece: Αύξηση 4% στην επιβατική κίνηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων τον Αύγουστο του 2025
Λιανεμπόριο: Αυτές είναι οι 6 προτεραιότητες για το μέλλον, σύμφωνα με την έκθεση της EY