Το νέο Audi Q3 υποβλήθηκε στις δοκιμές του Euro Ncap τον Οκτώβριο και επέδειξε υψηλού επιπέδου επιδόσεις τόσο σε ενεργητική όσο και σε παθητική ασφάλεια. Τα συνολικά ποσοστά του είναι: 87% για την Προστασία Ενηλίκων Επιβατών , 86% για την Προστασία Παιδιών Επιβατών , 80% για τους Ευάλωτους Χρήστες του Δρόμου και 78% για τα Συστήματα Υποβοήθησης Ασφαλείας.
1. Προστασία Ενηλίκων Επιβατών: 87%
Η κατηγορία αυτή αξιολογήθηκε με την υψηλότερη βαθμολογία, υποδεικνύοντας την αποτελεσματική δομική ακεραιότητα και τα συστήματα συγκράτησης του οχήματος.
Προστασία σε μετωπική πρόσκρουση (12/16)
Η ανάλυση έδειξε ότι το Audi Q3 θα ήταν ένας καλός συνεργάτης σε μια μετωπική σύγκρουση.
Διατήρηση σταθερότητας καμπίνας: Η καμπίνα επιβατών του Audi Q3 παρέμεινε σταθερή στη δοκιμή με μετωπική μετατόπιση (offset).
Προστασία ποδιών: Οι μετρήσεις των ομοιωμάτων (dummies) έδειξαν καλή προστασία στα γόνατα και τους μηρούς τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού. Η Audi απέδειξε ότι αντίστοιχο επίπεδο προστασίας παρέχεται σε επιβάτες διαφορετικού μεγέθους και θέσης.
Πλάγια σύγκρουση: Στη δοκιμή με άκαμπτο φράγμα, οι μετρήσεις έδειξαν οριακή (marginal) προστασία στο στήθος του οδηγού και του πίσω επιβάτη.
Ολίσθηση: Παρατηρήθηκε ολίσθηση της λεκάνης του ομοιώματος κάτω από το κάτω τμήμα της ζώνης ασφαλείας στο ομοίωμα του οδηγού, γεγονός για το οποίο επιβλήθηκε ποινή.
Προστασία σε πλευρική πρόσκρουση (15/16)
Πλευρική πρόσκρουση: Στη δοκιμή πλευρικής σύγκρουσης και στην πιο σοβαρή πρόσκρουση σε κολώνα, παρασχέθηκε καλή προστασία σε όλες τις κρίσιμες περιοχές του σώματος, με αποτέλεσμα το Audi Q3 να λάβει τους μέγιστους βαθμούς σε αυτό το μέρος της αξιολόγησης.

Πλευρική εκτροπή: Ο έλεγχος της εκτροπής, δηλαδή ο βαθμός στον οποίο ένα σώμα εκτινάσσεται στην απέναντι πλευρά του οχήματος σε μια πλευρική πρόσκρουση, κρίθηκε επαρκής.
Κεντρικός αερόσακος: Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο κεντρικός αερόσακος μπορεί να μην αποτρέψει την επαφή κεφαλής μεταξύ των εμπρός επιβατών, με αποτέλεσμα η προστασία να βαθμολογηθεί ως φτωχή για αυτό το υποσύστημα.
Προστασία σε οπίσθια πρόσκρουση (4/4)
Οι δοκιμές στα εμπρός καθίσματα και τα προσκέφαλα έδειξαν καλή προστασία από τραυματισμούς αυχένα σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης. Μια γεωμετρική ανάλυση των πίσω καθισμάτων έδειξε επίσης καλή προστασία αυχένα.
Διάσωση και απεγκλωβισμός (4/4)
Διατίθενται έντυπο διάσωσης, προηγμένο σύστημα eCall και το σύστημα αποφυγής δευτερογενών συγκρούσεων (Multi Collision Brake). Το όχημα πληροί τους κανονισμούς για τον έλεγχο βύθισης, καθώς αποδείχθηκε ότι οι πόρτες και τα παράθυρα θα μπορούν να ανοίξουν για να επιτρέψουν τη διαφυγή των επιβατών σε περίπτωση βύθισης του οχήματος.

Προστασία παιδιών που επιβαίνουν (86% 42.5/49.0)
Η συνολική βαθμολογία στην κατηγορία αυτή είναι επίσης πολύ υψηλή.
Το Q3 είναι εξοπλισμένο με ένα έμμεσο σύστημα ανίχνευσης παρουσίας παιδιού που εκδίδει προειδοποίηση όταν ανιχνεύσει ότι ένα παιδί ή βρέφος μπορεί να έχει παραμείνει στο αυτοκίνητο.
Ευάλωτοι χρήστες της οδού (80% 51/64)
Η συνολική βαθμολογία αντικατοπτρίζει την ικανότητα του οχήματος να προστατεύει πεζούς και δικυκλιστές. Η προστασία του κεφαλιού ενός πεζού ή ποδηλάτη που χτυπήθηκε ήταν κυρίως καλή ή επαρκής. Σημειώθηκαν φτωχά αποτελέσματα στους άκαμπτους πυλώνες του παρμπρίζ, στη βάση και στην κορυφή του. Η προστασία της λεκάνης ήταν ως επί το πλείστο καλή. Η προστασία του μηρού ήταν καλή σε όλες τις θέσεις δοκιμής, ενώ η προστασία των γονάτων και της κνήμης ήταν καλή σε όλες τις θέσεις δοκιμής.

Μείωση βιαιότητας πρόσκρουσης (22.6/27)
Το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (AEB) του Audi Q3 ανταποκρίνεται σε ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς και ποδηλάτες, καθώς και σε άλλα οχήματα. Στις δοκιμές απόκρισης σε πεζούς, το σύστημα απέδωσε καλά. Ωστόσο, η προστασία για όσους βρίσκονται πίσω από το αυτοκίνητο είναι προαιρετική και δεν συμπεριλήφθηκε στην αξιολόγηση. Το σύστημα απέδωσε καλά στις δοκιμές αντίδρασής του σε ποδηλάτες. Η αντίδρασή του σε μοτοσικλετιστές ήταν επίσης καλή. Η προστασία από το «άνοιγμα πόρτας» (dooring), όπου μια πόρτα ανοίγει στην πορεία ενός ποδηλάτη που πλησιάζει από πίσω, είναι προαιρετική και δεν αξιολογήθηκε.
Συστήματα υποβοήθησης ασφαλείας (78% 12.6/16.0)
Αυτή η κατηγορία αξιολογεί τα συστήματα που βοηθούν τον οδηγό να αποφύγει ατυχήματα. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων: Active Bonnet, AEB Vulnerable Road Users (AEB Pedestrian, AEB Cyclist, AEB Motorcyclist), AEB Car-to-Car, Speed Assistance, Lane Assist System και Fatigue/Distraction Detection.

Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Efficient Cars 2025: C-SUV Audi Q3»
- ΕΛΤΑ: Τιμούν την Μαριάννα Βαρδινογιάννη και την ΕΛΠΙΔΑ με νέα σειρά γραμματοσήμων
- Eurobank: Στο 32,67% το ποσοστό της Fairfax, κάτω του 5% η συμμετοχή της FMR
- Πού βρισκόταν ο Νίκος Δένδιας την ώρα του «γαλάζιου επεισοδίου» στη Βουλή
- Μάρκο Ρούμπιο: Υπάρχει αρκετός δρόμος ακόμα για μια συμφωνία για το ουκρανικό