Ένα καλοκαιρινό ηλιόλουστο πρωινό μέσα στις μουντές μέρες του φθινοπώρου οδήγησα ως την Αθηναϊκή Ριβιέρα ξεφεύγοντας για λίγο από τους νευρικούς ρυθμούς της πόλης, εκεί όπου βλέπεις ακόμη λουόμενους στην παραλία και η θάλασσα σε γαληνεύει με έναν αγχολυτικό τρόπο.
Περνάω την πύλη στη Μαρίνα Αστέρα Βουλιαγμένης που προσφέρει φιλοξενία σε μεγάλα yacht ενώ παράλληλα περιλαμβάνει εμπορικά καταστήματα με κορυφαία brands για shopping και γκουρμέ εστιατόρια, καφέ, pasticcerie που συμπληρώνουν τις food and beverage επιλογές.
Ο CEO της DryDel, Κώστας Δελαπόρτας έχει επιλέξει το πολυτελές σκάφος του, το δεύτερο γραφείο του όπως το αποκαλεί, για τόπο γυρίσματος της συνέντευξης.
Μας υποδέχτηκαν οι συνεργάτες του και το πλήρωμα μαζί με τον καπετάνιο έτοιμο να σαλπάρουμε που λέει ο λόγος… μια που με το που ήρθε ο Κώστας Δελαπόρτας πρότεινε «μήπως με τέτοιο καιρό να λύσουμε κάβους να πάμε μια βόλτα;». Κοιταχθήκαμε όλοι και γελάσαμε… ευσεβείς πόθοι.

Ο ενικός μεταξύ μας είχε ήδη προκύψει από τα τηλεφωνήματα που ανταλλάσσαμε για τις συνεννοήσεις και χωρίς να τον έχω συναντήσει είχα την εικόνα ενός αυθόρμητου ανθρώπου, που αγαπάει αυτό που κάνει, ενθουσιάζεται και ο νους του κατεβάζει συνεχώς ιδέες και προτάσεις.
Δεύτερης γενιάς εφοπλιστής, μεγαλωμένος μέσα στη Ναυτιλία με μέντορα τον πατέρα του Διονύση Δελαπόρτα που ίδρυσε την Meadway Shipping και τον μπόλιασε με τη φιλοσοφία του «Μy word is my bond» (ο λόγος μου είναι συμβόλαιο), να εμπιστεύεσαι τους συνεργάτες σου και να δημιουργείς μακροχρόνιες συνεργασίες» θυμάται τα λόγια του.
Τα πρώτα μικρά βαπόρια του έδωσαν την εμπειρία ώστε να βάλει αργότερα τη δική του σφραγίδα με την DryDel Shipping. Συνδυάζει την παράδοση με την καινοτομία , ανανεώνει και επεκτείνει συνεχώς το στόλο με μέσο όρο ηλικίας τα 4 έτη δίνοντας έμφαση σε νεότευκτα πλοία με συμβατικά καύσιμα αλλά με τεχνολογία αιχμής που συμβάλλουν στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Το 2024 αναδείχθηκε ναυτιλιακή εταιρεία της χρονιάς στον τομέα Ξηρού Φορτίου από τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards.
Mε γραφεία στη Σιγκαπούρη, το Ντουμπάι, το Σάο Πάολο και το Χιούστον μου εξηγεί πως διαφοροποιείται η εταιρεία του «Δεν ήθελα να μείνω μόνο στην ιδιοκτησία, είπα να επενδύσω και στο operating γι’ αυτό έκανα τα 4 γραφεία, τα satellite offices… κλείνουμε pre-booking τα φορτία μας και έχουμε καταφέρει να έχουμε 30 βαπόρια σε μακροχρόνιες ναυλώσεις από τους Γιαπωνέζους».
Ποιο είναι το όραμα για την επόμενη 5ετία; «Είμαι big fan των Japanese shipyards (ναυπηγείων)… έχουμε σε εξέλιξη 12 new building βαπόρια εκ των οποίων τα 4 παραδίδονται εντός του 2026… από handysize τώρα μπήκαμε και στα capesize (πολύ μεγάλα φορτηγά) πλοία» λέει ο δυναμικός CEO.
Ποιες θεωρεί ότι είναι οι προκλήσεις για την Ελληνική Ναυτιλία, ποιους κινδύνους αλλά και ευκαιρίες γεννούν οι γεωπολιτικές κρίσεις;

Κάνουμε μια μικρή παύση για να μου συστήσει το στήριγμά του, την όμορφη σύζυγό του, Χρύσα που μόλις ήρθε.
Χαμηλών τόνων εκείνη, φαρμακοποιός στο επάγγελμα, γνωρίζονται από νεαρή ηλικία. Μαζί του έχει μάθει να διαχειρίζεται την πίεση της ναυτιλίας και έχουν αποκτήσει δύο παιδιά.
Αεικίνητο όπως τον βλέπω μου εξομολογείται ότι συνεχώς μιλάει στα κινητά ακόμη και μέσα στη νύχτα, καθώς δεν υπάρχει ωράριο «η πίεση έχει περάσει στο αίμα μου… έτσι έχω συνηθίσει… αν μου πάρει κανείς το κινητό μπορεί και να πάθω μελαγχολία» λέει γελώντας.

«Στη Ναυτιλία τρέχουμε για να πετύχουμε στόχους» συμπληρώνει.
Πότε νιώθει και τι σημαίνει για εκείνον ευτυχία, θα ήθελε τα παιδιά του να ακολουθήσουν τα χνάρια του και να αποτελέσουν την τρίτη γενιά;
Θυμώνει με τον εαυτό του και πως αντιμετωπίζει μια λάθος απόφαση;
Τέλος μας εξιστορεί ποιο αποδείχθηκε το πιο τυχερό του πλοίο παρά τους κακούς οιωνούς!

- Ταχιάος: Σε εξέλιξη οι εργασίες στις πληγείσες από τον «Daniel» γέφυρες της Θεσσαλίας
- Ουγγαρία: Ο πρόεδρος βράβευσε τον 21χρονο Αναστάσιο Γκαρίπη, είχε διασώσει πατέρα και κόρη στη θάλασσα
- Πρόκληση από την Τουρκία στην Κύπρο: Στρατιωτικό όχημα εισέβαλε σε χωριό στη Νεκρή Ζώνη – Επενέβησαν τα Ηνωμένα Έθνη
- Κίνα: Επιβεβαιώνει την επανέναρξη των εξαγωγών τσιπ Nexperia