ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε νέα Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου θα προχωρήσει η instacar, μετά και τον νέο τραπεζικό δανεισμό 9 εκατ. ευρώ που έλαβε το 2025, σε συνδυασμό και με το αρνητικό κεφάλαιο κίνησης που εμφάνισε το 2024.
Παρά την αύξηση εσόδων το 2024, η Instacar αναμένεται να προχωρήσει σε ΑΜΚ το επόμενο διάστημα, που σύμφωνα με πληροφορίες θα ξεπεράσει τα 5 εκατ. ευρώ, ώστε να στηρίξει τη νέα φάση ανάπτυξης, μέσα σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην startup του Αντώνη Σαμοθράκη έχουν επενδύσει και αναμένεται να συμμετάσχουν στην αύξηση ο Ευτύχης Βασιλάκης των Autohellas και Aegean, ο όμιλος Olympia του Πάνου Γερμανού, το Velocity Partners, καθώς και το Elikonos 2 SCA SICAR.
Το 2024 έκλεισε θεαματική αύξηση των εσόδων για τον όμιλο, αλλά και με δείκτες που αναδεικνύουν τις προκλήσεις μιας ταχέως αναπτυσσόμενης εταιρείας που επενδύει σε υποδομές, τεχνολογία και στόλο.
Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 73%, στα 22,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA ενισχύθηκαν κατά 92%, στα 12 εκατ. ευρώ έναντι 6,25 εκατ. το 2023 – με το περιθώριο να βελτιώνεται στο 52% από 47%. Παρά τα ισχυρά αυτά μεγέθη, ο όμιλος εμφάνισε καθαρές ζημιές 618.000 ευρώ, καθώς η φάση επέκτασης συνοδεύτηκε από αυξημένες επενδυτικές δαπάνες και κόστη χρηματοδότησης.
Το κεφάλαιο κίνησης διαμορφώθηκε αρνητικά, στα 16,25 εκατ. ευρώ, ενώ για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών ρευστότητας, η Instacar έχει ήδη εξασφαλίσει εντός του 2025 τραπεζική χρηματοδότηση ύψους 9 εκατ. ευρώ, πρόσθετες καταθέσεις 3,5 εκατ. ευρώ από τους μετόχους, καθώς και επιστροφή ΦΠΑ 1,5 εκατ. ευρώ. Ενώ θα ενισχυθεί σημαντικά και από την ΑΜΚ.
Οι επενδύσεις
Η εταιρεία βρίσκεται σε ενεργό στάδιο ανάπτυξης, επενδύοντας στρατηγικά για την επίτευξη των στόχων του business plan της. Ειδικότερα, πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις σε πάγια στοιχεία ενεργητικού, όπως ο στόλος οχημάτων, καθώς και σε ανθρώπινο δυναμικό και τεχνολογία.
Όπως αναφέρει η διοίκηση, στρατηγικός στόχος είναι να εξελιχθεί σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό περιβάλλον (one-stop app) για όλες τις ανάγκες γύρω από την κινητικότητα.
Το μακροχρόνιο πλάνο περιλαμβάνει την ενίσχυση των υποδομών και την ανάπτυξη τεχνολογικών προϊόντων. Ενώ με σύμμαχους τους ισχυρούς επενδυτές της, η διοίκηση εκτιμά ότι θα πρωταγωνιστήσει στην αγορά.
Η αγορά νέων οχημάτων συνεχίζει την ανοδική της πορεία, με τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων να ανέρχονται στις 137.000 το 2024, σε σύγκριση με 134.000 το 2023, 105.000 το 2022 και 101.000 το 2021. Ενώ αναμένονται περαιτέρω ανάπτυξη και βελτίωση, δεδομένης της ανάπτυξης των μισθώσεων και του leasing καθώς και της ανάγκης ανανέωσης του στόλου της Ελλάδας όντας ο παλαιότερος στόλος στην ΕΕ.
Το μερίδιο των εταιρικών πωλήσεων (Leasing, ενοικίαση) στις συνολικές ταξινομήσεις έχει αυξηθεί και ξεπερνά πλέον το 50%. Με την διοίκηση να αναμένει περαιτέρω ανάπτυξη τα επόμενα έτη, καθώς το Leasing καθίσταται η βέλτιστη λύση μετακίνησης, ενισχυόμενο από φορολογικά κίνητρα και συμβάλλοντας στην επιτάχυνση της ανανέωσης του στόλου της χώρας, δεδομένου ότι η Ελλάδα διαθέτει τον γηραιότερο στόλο στην Ε.Ε.
Διαβάστε επίσης:
Costamare Inc.: Κέρδη 99 εκατ. δολαρίων στο τρίτο τρίμηνο και ρευστότητα 569,6 εκατ. δολαρίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ποιο είναι το θηριώδες αμερικάνικο fund Eaton Vance που μπήκε στην ΑΚΤΩΡ
- Χάρης Παμπούκης για τον Γιάννη Παράσχη: Υπόδειγμα σύγχρονου μάνατζερ
- Οταν η Κίμπερλι γοήτευσε τον Τασούλα, τι είπε με Γεραπετρίτη, η θύελλα των ΕΛΤΑ συνεχίζεται και ποιοι ευεργέτες είναι… Ταξίαρχοι
- ΕΛΤΑ: Το χρονικό της παραίτησης και η κλειστή σύσκεψη στο Μαξίμου – Ποιοι συμμετείχαν