ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Κίνα επέκτεινε τα νέα «ειδικά λιμενικά τέλη» σε ξένα κρουαζιερόπλοια και η σχετική απόφαση τέθηκε σε ισχύ στις 14 Οκτωβρίου.
Η απόφαση αποτελεί άμεση απάντηση στους δασμούς που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες κατά της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυπηγική βιομηχανία.
Το Πεκίνο αποφάσισε να επιβάλει νέους δασμούς σε πλοία που ανήκουν, λειτουργούν ή φέρουν σημαία των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του τομέα των κρουαζιερόπλοιων για πρώτη φορά.
Το μέτρο εφαρμόστηκε στις 16 Οκτωβρίου, όταν το κρουαζιερόπλοιο Riviera, χωρητικότητας 66.172 τόνων με 1.250 επιβάτες, που έφερε σημαία των Νήσων Μάρσαλ, αλλά λειτουργούσε από την Oceania Cruises της Norwegian Cruise Line Holdings, είχε προγραμματιστεί να καταπλεύσει στη Σαγκάη κατά τη διάρκεια μιας 14ήμερης κρουαζιέρας από την Ιαπωνία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία κλήθηκε να πληρώσει περίπου 1,6 εκατομμύρια δολάρια σε πρόσθετους δασμούς και ως εκ τούτου αποφάσισε να αναχωρήσει στο Μπουσάν της Νότιας Κορέας, ακυρώνοντας την ενδιάμεση προσέγγιση του στην Κίνα.
Την επόμενη μέρα, 17 Οκτωβρίου, το Spectrum of the Seas της Royal Caribbean International (169.379 τόνοι, 5.600 επιβάτες, 1.550 μέλη πληρώματος) επέστρεψε κανονικά στη Σαγκάη μετά από μια σύντομη κρουαζιέρα.
Το πλοίο, το οποίο έχει μόνιμη βάση στο κινέζικο λιμάνι, θα αντιμετώπιζε δασμούς εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά του χορηγήθηκε ειδική απαλλαγή.
Σύμφωνα, πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, η κινεζική κυβέρνηση διευκρίνισε ότι δεν πρόκειται για γενική απαλλαγή, αλλά μόνο τα πλοία με έδρα την Κίνα θα συνεχίσουν να επωφελούνται από την απαλλαγή, ενώ οι κρουαζιέρες transit που εκτελούνται από αμερικανικές εταιρείες θα εξακολουθήσουν να υπόκεινται στις νέες χρεώσεις.
Κατασκευασμένο στη Γερμανία το 2019 και νηολογημένο στην Κύπρο, το Spectrum of the Seas σχεδιάστηκε για την κινεζική αγορά, με εξειδικευμένα εστιατόρια όπως Hot Pot, Teppanyaki και Sichuan Red, καθώς και παραστάσεις με ασιατικό θέμα.
Το πλοίο θα παραμείνει με έδρα τη Σαγκάη μέχρι τον Νοέμβριο του 2026, μετά θα δραστηριοποιηθεί στο Χονγκ Κονγκ και αναμένεται να διατηρήσει την απαλλαγή καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Επισημαίνεται ότι οι νέοι δασμοί αντιπροσωπεύουν ένα δυνητικά μη βιώσιμο κόστος για πολλές εταιρείες. Η Κίνα εφαρμόζει επί του παρόντος δασμό 56 δολαρίων ανά καθαρό τόνο, ο οποίος αναμένεται να αυξηθεί στα 157 δολάρια έως το 2028.
Για ένα πλοίο του μεγέθους του Spectrum of the Seas, αυτό θα σήμαινε κόστος άνω των 9 εκατομμυρίων δολαρίων ανά κρουαζιέρα, το οποίο αναμένεται να ξεπεράσει τα 26 εκατομμύρια δολάρια μόλις τεθεί σε πλήρη λειτουργία.
Αντιμέτωποι με αυτά τα επιπλέον λιμενικά τέλη, αρκετές εταιρείες επανεκτιμούν τα ασιατικά δρομολόγιά τους.
Η Disney Cruise Line ακύρωσε τις προγραμματισμένες προσγειώσεις της στη Σαγκάη, ενώ οι Carnival, Royal Caribbean και Norwegian ενδέχεται να κάνουν το ίδιο.
Προς το παρόν, το μόνο άλλο διεθνές πλοίο με έδρα τη Σαγκάη είναι το MSC Bellissima, που ανήκει στην MSC Cruises και ανήκει στην οικογένεια του Τζιανλουίτζι Απόντε. Το πλοίο φέρει σημαία Μάλτας και ως εκ τούτου εξαιρείται από τους νέους δασμούς.
Όλες οι άλλες κρουαζιέρες στην κινεζική αγορά λειτουργούν από τοπικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Adora Cruises (κοινοπραξία μεταξύ της China Merchants και της Viking), Blue Dream Cruises και Astro Ocean, θυγατρικής της Cosco, της οποίας το μόνο πλοίο λειτουργεί αυτή τη στιγμή στη Μαλαισία.
Διαβάστε επίσης:
Αυξάνονται τα τέλη ελλιμενισμού στην Ρόδο κατά 300% – Διαμαρτυρία της Ένωσης Ημεροπλόων
Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε 10,93 εκατ. δολάρια με δύο αυξημένες ναυλώσεις πλοίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σαββόπουλος: Σε λαϊκό προσκύνημα η σορός του πριν την κηδεία – Η επιθυμία της οικογένειας
- Χρίστος Δήμας: H τεχνολογία BIM συμβάλλει στη δημιουργία ανθεκτικών και βιώσιμων έργων
- Ζελένσκι: «Απολύτως νόμιμη» η πρόταση της ΕΕ για τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία
- Interwood: Ομολογιακό δάνειο ως 2 εκατ. ευρώ – Κάλυψη από την Cincino Limited
