Στη δεύτερη συνεδρία, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Maritime Cyprus, με τίτλο «Η Νέα Εποχή των Πλοιοκτητών Ξεκλειδώνοντας το Μέλλον», με συντονιστή τον Νικόλα Μπορνόζη, ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Capital Link Inc, συμμετείχαν ο Γιάννης Α. Ξυλάς, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ariston Navigation Corp., ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου, Διευθύνων Σύμβουλος, Πρόεδρος και Διευθυντής της Safe Bulkers, ο Φίλιππος Ευσταθίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Efnav Company Ltd και ο Καπετάνιος Στέφανος Ε. Αγγελάκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Angelakos (Hellas) S.A.

Οι ομιλητές εξέτασαν το μείζον θέμα πώς οι πλοιοκτήτες θα προσαρμόζονται στην αβεβαιότητα γύρω από την απαλλαγή από τον άνθρακα, τη ρύθμιση και την τεχνολογική αλλαγή.

1

Ο Γιάννης Ξυλάς επιβεβαίωσε την υποστήριξη του κλάδου για ένα ενιαίο παγκόσμιο κανονιστικό πλαίσιο στο πλαίσιο του ΙΜΟ, χαρακτηρίζοντάς το ως απαραίτητο για την προβλεψιμότητα και τη δικαιοσύνη.

«Οι μικρές επιχειρήσεις αποτελούν την ραχοκοκαλιά της διεθνούς ναυτιλίας, και οι απόψεις τους δεν έχουν εισακουστεί» επισήμανε και πρόσθεσε: “Ο κίνδυνος που εγκυμονεί σε περίπτωση μη ψήφισης του κανονισμμού, είναι μεγαλύτερος. Το ρυθμιστικό πλαίσιο είναι αντικειμενικά προβληματικό. Ωστόσο, αν ο κανονισμός δεν εγκριθεί θα εισέλθουμε σε αχαρτογράφητα νερά και θα δημιουργηθεί χάος”.

Ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου προειδοποίησε ότι το κόστος της συμμόρφωσης αναπόφευκτα περνάει μέσω της αλυσίδας εφοδιασμού, επαναλαμβάνοντας ότι οι πλοιοκτήτες παραμένουν πρόθυμοι να προσαρμοστούν, αλλά απαιτούν ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα και ισορροπημένα μέτρα.

«Σε περίπτωση ψήφισης του κανονισμού, τα νούμερα θα είναι εξωπραγματικά, με τις τιμές μάλιστα για τη ναυπήγηση νεότευκτων να πολλαπλασιάζονται. Δεν είμαστε ενάντια στον ΙΜΟ, αλλά ενάντια στους αριθμούς που ακούγονται και στην αβεβαιότητα που υπάρχει».

Σύμφωνα με τον Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, η ναυτιλιακή βιομηχανία θα κληθεί να δουλέψει πολύ σκληρά, διότι αν τα νούμερα αυτά επιβεβαιωθούν, το παγκόσμιο εμπόριο θα πληγεί ανεπανόρθωτα.

Επίσης, ο Πόλυς Χατζηιωάννου, αποκάλυψε την επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας του και στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων. Η Safe Bulkers προέβη σε παραγγελία δυο MR tankers στα ναυπηγεία COSCO και πρόσθεσε: «Πιστεύουμε στα newbuildings και δεν είχαμε εμπλακεί στη δευτερογενή αγορά, μέχρι πολύ πρόσφατα. Το μέλλον είναι στα νεότευκτα».

Ο Φίλιππος Ευσταθίου τόνισε τη σημασία της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας και των συνετών επενδύσεων, προειδοποιώντας ότι η πρόωρη δράση σε μη αποδεδειγμένες τεχνολογίες κινδυνεύει κάποιος να «επενδύσει εναντίον ενός κινούμενου στόχου».

Η στάση αναμονής αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη επιλογή για τους πλοιοκτήτες αναφορικά με τις επενδύσεις, ιδιαίτερα στην τρέχουσα περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας γύρω από τις τεχνολογίες και τα καύσιμα, υπογράμμισε ο Φίλιππος Ευσταθίου, CEO της Efnav Company.

Αναφερόμενος στις επιπτώσεις του ETS, επεσήμανε ότι η προστασία της Efnav είναι οι ρήτρες στα ναυλοσύμφωνα.

Ο καπετάνιος Στέφανος Αγγελάκος τόνισε ότι οι ναυτικοί παραμένουν η ραχοκοκαλιά του κλάδου, ζητώντας διαρκείς επενδύσεις στην εκπαίδευση, την ευημερία και τη διατήρηση των ναυτικών.

Στο πλαίσιο ανανέωσης και επέκτασης του στόλου της, η Angelakos (Hellas) S.A, όπως είπε ο Στέφανος Αγγελάκος, πούλησε πρόσφατα παλαιότερα Panamaxes και τα αντικατέστησε με νεότευκτα Kamsarmaxes. Αποτέλεσμα των παραπάνω συναλλαγών είναι οι GHG εκπομπές του στόλου της να μειωθούν κατά παραπάνω από 20%. Επισήμανε επίσης ότι με την απουσία διαθέσιμων τεχνολογιών και καυσίμων για την αποανθρακοποίηση, οι συμβατικές λύσεις πρόωσης παραμένουν κυρίαρχη λύση κατά την τοποθέτηση παραγγελιών, τονίζοντας ακόμη ότι «οποιαδήποτε τεχνολογική λύση θα πρέπει να είναι λειτουργικά, τεχνικά, logistically και περιβαλλοντικά βιώσιμη».

Οι ομιλητές επισήμαναν επίσης ότι με συναίνεση ότι η κυπριακή σημαία εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς για την ποιότητα και την ανταγωνιστικότητα στην παγκόσμια ναυτιλία. Τόνισαν ιδιαίτερα τις αποτελεσματικές υπηρεσίες που προσφέρονται σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα, από την κυπριακή σημαία, καθώς και το αποδεδειγμένο ιστορικό της σημαίας, τα υψηλά πρότυπα και την ισχυρή φήμη της σε όλο τον κόσμο.

 

Διαβάστε επίσης 

Νικόλας Πατέρας (Contships): Σημαντική μείωση του τραπεζικού χρέους και παράταση ναυλώσεων

Στέφανος Γκίκας: Η γαλάζια οικονομία αποκτά χρόνο με το χρόνο μεγαλύτερη αξία

Μαρίνα Χατζημανώλη: Υπογραφή Μνημονίου Ναυτιλιακής Συναντίληψης μεταξύ της Κύπρου και Κατάρ