ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο θρίαμβος των τραπεζών, τι θα κάνει ΤΩΡΑ η Intralot, τα νέα πρόσωπα της METLEN, τα μυστήρια της ΕΧΑΕ, τα λάθη της Εθνικής με την Παυλίδης, η νέα επένδυση της Τραυλού, το ράλι της THEON, τα παρασκήνια του Ωδείου και η νίκη Κούστα στις Σπέτσες
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι αναλύσεις και οι επισημάνσεις, τόσο της κυρίας Χριστίνας Μαργέλου, επικεφαλής του Ναυτιλιακού Τομέα της Eurobank, όσο και του κ. Κωνσταντίνου Πετρόπουλου, της Τράπεζας Πειραιώς, για τα θέματα των συνεργασιών μεταξύ Τραπεζών, ναυτιλιακών εταιρειών και επενδυτών.
Ο κ. Κωνσταντίνος Πετρόπουλος, Γενικός Διευθυντής Δομημένης Χρηματοδότησης και Ναυτιλίας στην Τράπεζα Πειραιώς, παρουσίασε με τίτλο «Η Κρυστάλλινη Σφαίρα της Ναυτιλίας: Τάσεις, Κίνδυνοι και Ευκαιρίες στο Μέλλον».
Αναστοχάστηκε στο εξελισσόμενο τοπίο της ναυτιλιακής χρηματοδότησης, τονίζοντας πώς ο γεωπολιτικός κατακερματισμός, η αυστηρότερη κανονιστική ρύθμιση και η πράσινη μετάβαση αναδιαμορφώνουν την πρόσβαση του κλάδου σε κεφάλαια.
Σημειώνοντας τον αυξανόμενο ρόλο των ασιατικών δανειστών και των εναλλακτικών μοντέλων χρηματοδότησης, τόνισε ότι οι ελληνικές και κυπριακές τράπεζες συνεχίζουν να επεκτείνουν την παρουσία τους, αναγνωρίζοντας τη ναυτιλία ως τομέα στρατηγικής σημασίας.
Ο κ. Πετρόπουλος υπογράμμισε ότι η απουσία μιας σαφούς και ενιαίας πορείας για την πράσινη μετάβαση δημιουργεί αβεβαιότητα τόσο για τους πλοιοκτήτες όσο και για τους χρηματοδότες, αλλά παρουσιάζει επίσης ευκαιρίες για ανάπτυξη βιώσιμων επενδύσεων.
Κατέληξε τονίζοντας ότι η προσαρμοστικότητα, η διαφάνεια και ο υπεύθυνος δανεισμός θα είναι το κλειδί για τη διατήρηση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας εν μέσω συνεχιζόμενης οικονομικής και γεωπολιτικής αστάθειας.
Στη συνέχεια, ακολούθησε το πάνελ: Στρατηγικές Χρηματοδότησης για την Επόμενη Εποχή της Ναυτιλίας.
Ως ομιλητές συμμετείχαν η κα Χριστίνα Μαργέλου, Γενική Διευθύντρια και Επικεφαλής Ναυτιλίας στην Eurobank S.A. Ο κ. Atef Abou Merhi, Διευθύνων Σύμβουλος στην Pelagic Partners, ο Δρ. Λουκάς Μπαρμπαρής, Πρόεδρος της Safe Bulkers, Inc., και ο κ. Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος στις Euroseas Ltd. και EuroDry Ltd., με συντονιστή τον κ. Αλέξανδρο Δαμιανίδη, Partner, Assets & Structured Finance Group στην Watson Farley & Williams.
Η συζήτηση εξέτασε τον τρόπο με τον οποίο οι πλοιοκτήτες, οι δανειστές και οι διαχειριστές κεφαλαίων προσαρμόζουν τις χρηματοδοτικές τους προσεγγίσεις εν μέσω αυστηρότερης ρύθμισης, προσδοκιών ESG και αστάθειας της αγοράς.
Οι ομιλητές συμφώνησαν ότι η ρευστότητα παραμένει διαθέσιμη για καλά δομημένα έργα, αλλά ότι οι μικρότεροι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν αυξανόμενες προκλήσεις στην εκπλήρωση των προτύπων συμμόρφωσης και διαφάνειας.
Επίσης, η κυρία Χριστίνα Μαργέλου τόνισε τον αυξανόμενο ρόλο των δανείων που συνδέονται με τη βιωσιμότητα και των εναλλακτικών μοντέλων χρηματοδότησης, καθώς και την ανάγκη για ευελιξία, καθώς οι τιμές των περιουσιακών στοιχείων, τα επιτόκια και το κόστος μετάβασης καυσίμων συνεχίζουν να μεταβάλλονται.
Η συνεδρία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι ανθεκτικές συνεργασίες μεταξύ πλοιοκτητών, τραπεζών και επενδυτών θα είναι κεντρικής σημασίας για την εξασφάλιση του κεφαλαίου που απαιτείται για τον πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου.
Καθώς το Συνέδριο Ναυτιλιακής Κύπρου 2025 ολοκληρώθηκε, οι συμμετέχοντες αναλογίστηκαν τις τρεις ημέρες εμπεριστατωμένης συζήτησης, συνεργασίας και ανταλλαγής γνώσεων.
Επίσης, οι ειδικοί συγκεντρώθηκαν για τη συνεδρία «Θάλασσες Αλλαγής: Ο αντίκτυπος της τεχνολογίας στη ναυτιλία και τους ναυτικούς», με επικεφαλής την κα Δέσποινα Θεοδοσίου, Συν-Διευθύνουσα Σύμβουλο στην Tototheo Global, με τη συμμετοχή του κ. Stephen Cotton, Γενικού Γραμματέα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF), της κας Φωτεινής Ιωαννίδου, Διευθύντριας Υδάτινων Μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, της κας Έλπης Πετράκη, Προέδρου της WISTA International, και του κ. Prabhat Jha, Διευθύνοντος Συμβούλου Ομίλου και Διευθύνοντος Συμβούλου της MSC Shipmanagement Ltd.
Η συζήτηση εξέτασε πώς η ψηφιοποίηση και ο αυτοματισμός αναδιαμορφώνουν την ευημερία, την εκπαίδευση και την ασφάλεια των ναυτικών. Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι η τεχνολογία πρέπει να ενισχύει – όχι να αντικαθιστά – το ανθρώπινο στοιχείο, τονίζοντας τη σημασία των τυποποιημένων συστημάτων, των παγκόσμιων πλαισίων εκπαίδευσης και της ανάπτυξης του εργατικού δυναμικού χωρίς αποκλεισμούς.
Τόνισαν πώς η καινοτομία μπορεί να βελτιώσει την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και την ποιότητα ζωής στη θάλασσα, υπό την προϋπόθεση ότι τα ενδιαφερόμενα μέρη συνεργάζονται για να διασφαλίσουν ισότιμη πρόσβαση στην τεχνολογία, να προστατεύσουν την ευημερία των ναυτικών και να προσελκύσουν μια ποικιλόμορφη επόμενη γενιά στο ναυτικό επάγγελμα.
Με περισσότερους από 1.000 συνέδρους από όλη την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα, το φετινό Συνέδριο επιβεβαίωσε τη θέση της Κύπρου ως αξιόπιστης φωνής και ως διεθνούς κέντρου αριστείας για τη ναυτιλία.
Ομιλητές και σύνεδροι τόνισαν ότι η μελλοντική επιτυχία του κλάδου θα εξαρτηθεί από τη συλλογική δράση μέσω της συνεργατικής καινοτομίας και μιας κοινής δέσμευσης για τη διαμόρφωση ενός βιώσιμου και ανθεκτικού παγκόσμιου ναυτιλιακού τομέα.
Διαβάστε επίσης:
Συγκροτήθηκε η εκτελεστική επιτροπή της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών
12+1 νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αμπάς: Συναντήθηκε με Ισραηλινούς ακτιβιστές στη Ραμάλα – Θέμα συζήτησης μια βιώσιμη ειρήνη
- Σε λειτουργία ο μηχανισμός ηλεκτρονικών διασταυρώσεων – Πρόστιμα έως €2.000 για απλήρωτα τέλη, ΚΤΕΟ και ανασφάλιστα ΙΧ
- Κώστας Τσιάρας για αγροτικές ενισχύσεις: Ξεκινά σειρά πληρωμών προς τους παραγωγούς
- Κτήμα Λαζαρίδη: Αίτημα στην Επ. Κεφαλαιαγοράς για διαγραφή των μετοχών από το ΧΑ
