Οι Έλληνες εφοπλιστές, Γιώργος Προκοπίου, Γιάννης Κούστας, Θανάσης Μαρτίνος, Ανδρέας Χατζηγιάννης, Σεμίραμις Παληού, σήμερα το μεσημέρι στη συζήτηση στο πλαίσιο του Maritime Cyprus, που διεξάγεται στη Λεμεσό, παρουσία του γενικού γραμματέα του ΙΜΟ, Αρσένιο Ντομίγκεζ, ανέλυσαν διεξοδικά τα προβλήματα που θα προκύψουν από τις  επικείμενες αποφάσεις για το χρονοδιάγραμμα για την αποανθρακοποίηση.

 

1

Με ένα αφοπλιστικό λόγο και με επιχειρήματα, και ο καθένας με τον δικό του τρόπο, όλοι οι ομιλητές συμφώνησαν ότι αν θεσπιστούν μέτρα, στα οποία δεν ληφθούν οι απόψεις τους και δεν θα ενσωματωθούν οι προτάσεις τους, τότε θα υπάρξουν σημαντικά προβλήματα στη διαδικασία της πράσινης μετάβασης και της σταδιακής αποανθρακοποίησης.

Μαρίνα Χατζημανώλη, Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου
Μαρίνα Χατζημανώλη, Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου

Ο πιο καταιγιστικός ήταν ο Γιώργιος Προκοπίου, ιδρυτής και πρόεδρος της Dynacom Tankers Management Ltd., ο οποίος επισήμανε ότι αυτήν την περίοδο, το μέλλον σχετικά με την ενεργειακή μετάβαση είναι οι τεχνολογίες γύρω από το Carbon Capture και όχι τα εναλλακτικά καύσιμα και τόνισε χαρακτηριστικά:

«Εμείς οι επιχειρηματίες, πράττουμε και επιλέγουμε το εφικτό και όχι το υποθετικό και επιθυμητό, δεδομένου ότι οι πλοιοκτήτες επιζητούν και κινούνται ήδη σε πιο αποδοτικές λύσεις».

Γιώργιος Προκοπίου, ιδρυτής και πρόεδρος της Dynacom Tankers Management
Γιώργιος Προκοπίου, ιδρυτής και πρόεδρος της Dynacom Tankers Management

Στη συνέχεια, ο Γιώργος Προκοπίου, επικεντρώθηκε στο γεγονός ότι υπάρχουν λειτουργικά μέτρα, που ήδη εφαρμόζονται και σε συνδυασμό ότι τα νέα γενιάς πλοία εκπέμπουν 35% λιγότερους αέριους ρύπους συγκριτικά με αυτά της παλαιότερης γενιάς πλοία, είναι η απάντηση σε αυτό το ζήτημα και αν προσθέσουμε τα παραπάνω μέτρα μπορούμε να πετύχουμε περίπου 50% λιγότερους αέριους ρύπους, δίχως να στραφούμε στα εναλλακτικά καύσιμα.

Ο Γιώργος Προκοπίου, ανέφερε επίσης ότι ο ναυτιλιακός οικογενειακός όμιλος ναυπηγεί συνολικά 103 πλοία και δήλωσε  υπερήφανος που υλοποιεί τον εκσυγχρονισμό του στόλου του στην κατεύθυνση της αποανθρακοποίησης με ρεαλιστικό τρόπο.

Μάλιστα, προέβλεψε, για την γενική συνέλευση του ΙΜΟ, που θα γίνει την επόμενη εβδομάδα, ότι η πλειοψηφία των μελών του δεν θα εγκρίνουν τον νέο κανονισμό του  Net-Zero Framework.

Ωστόσο, εξέφρασε την άποψη ότι στην περίπτωση που ψηφιστεί ο νέος κανονισμός σύμφωνα με την πρόταση, τότε «θα την πληρώσει ο καταναλωτής».

Ταυτόχρονα, ο  Θανάσης Μαρτίνος, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της  Eastern Mediterranean Maritime Limited, επικεντρώθηκε  στις ευρωπαϊκές νομοθεσίες, τονίζοντας ότι είναι άστοχο και μεγάλη αδικία τα  ποντοπόρα πλοία που κάνουν μεταφορές στην Ευρώπη και προσεγγίζουν  για ελάχιστες ημέρες τα λιμάνια της  Ευρωπαϊκής Ένωσης, να καλούνται να πληρώσουν υπέρογκα ποσά.

Στη συνέχεια, ο Θανάσης Μαρτίνος, πρόσθεσε:

«Με τα μέτρα που προωθούνται στον ΙΜΟ για να εγκριθούν, τελικά ζημιωμένος θα είναι ο  Ευρωπαίος καταναλωτής που θα κληθεί να πληρώσει το συνολικό κόστος».

Αναφερόμενος στην Κίνα, τόνισε ότι είναι ήδη το μεγαλύτερο ναυπηγικό κέντρο με υψηλή ποιότητα στις κατασκευές, εφάμιλλο των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας.

Εξέφρασε επίσης την άποψη ότι η Ινδία, λόγω χαμηλού εργατικού κόστους και υψηλής τεχνολογίας, θα κατορθώσει στο μέλλον να διαδραματίσει εξίσου σημαντικό ρόλο.

Κληθείς να σχολιάσει την επιβολή λιμενικών τελών για τα Κινεζικά πλοία, ο Θανάσης Μαρτίνος, τόνισε ότι είναι λάθος και  τόνισε ενδεχομένως η επόμενη διοίκηση των ΗΠΑ, να τα καταργήσει ή να τα αλλάξει.

Θανάσης Μαρτίνος, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της  Eastern Mediterranean Maritime Limited
Θανάσης Μαρτίνος, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της  Eastern Mediterranean Maritime Limited

Ο πρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών, Ανδρέας Χατζηγιάννης, και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Cyprus Sea Lines, εξέφρασε την απαισιόδοξη άποψη ότι «ο κανονισμός του ΙΜΟ για την αποανθρακοποίηση τελικά θα εγκριθεί, αλλά θα υπάρξουν δύο μεγάλοι χαμένοι: Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι καταναλωτές. Ωστόσο, νικητής στο τέλος θα είναι η οικονομία της Κίνας».

Επίσης τόνισε ότι «όσο η Ευρώπη παραμένει διχασμένη, η Κίνα θα επεκτείνει την κυριαρχία της  ακόμη περισσότερο».

Ιωάννης Κούστας, της Danaos της Danaos Corporation, τόνισε με έμφαση ότι «δεν μπορούμε να έχουμε πολιτικές για τη ναυτιλία χωρίς να ακούγονται και να ενσωματώνονται οι προτάσεις του ναυτιλιακού κλάδου» και πρόσθεσε:

«Συγκεντρώνονται τεράστια κεφάλαια από την επιβολή του περιβαλλοντικού τέλους και δεν γνωρίζουμε που θα διοχετευθούν τα κεφάλαια αυτά και πόσα θα επιστραφούν στη ναυτιλία για τον εκσυγχρονισμό του στόλου των εταιρειών».

Αναφερόμενος στα πλοία που ναυπηγεί η εταιρεία του,  ο Γιάννης Κούστας, τόνισε ότι επιλέχθηκε η μεθανόλη και είπε με νόημα:

«Η ναυτιλιακή κοινότητα θα πρέπει να παρακολουθεί τι πλοία ναυπηγεί η Κίνα και τι έργα παραγωγής ενέργειας κατασκευάζει. Μόνο η Κίνα κλιμακώνει την παραγωγή πράσινων καυσίμων και Cosco  επενδύει σε μηχανές διπλού καυσίμου κατανάλωσης και μεθανόλης και όχι σε LNG”.

H  Σεμίραμις Παληού, CEO της Diana Shipping, επισήμανε ότι η  αποανθρακοποίηση είναι μια πανάκριβη διαδικασία και τόνισε ότι θα πρέπει να αξιοποιηθούν για την πράσινη μετάβαση τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν από τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, δεδομένου ότι απαιτούνται τεράστια ποσά για τον εκσυγχρονισμό του  στόλου και για υποδομές στα λιμάνια και κατέληξε λέγοντας: “Η έλλειψη σαφήνειας για το μέλλον προκαλεί αβεβαιότητα”.

Διαβάστε επίσης

Οικογένεια Ανδρέα Μαρτίνου: Ανακαίνισε το «Μιχαήλειο Σπίτι Στοργής» για την στέγαση των σπουδαστών της ΑΕΝ Καλύμνου

Η Διοίκηση της Διώρυγας του Σουέζ καλεί την Maersk να επαναρχίσει τα δρομολόγια της

Θα κορυφωθεί το 2027 η πλεονάζουσα χωρητικότητα στα πλοία κοντέινερ – Θα οδηγήσει το 13% σε διάλυση