Μια βρετανική ομάδα θα πάρει πρωτάθλημα κατασκευαστών στη Σιγκαπούρη για πρώτη φορά στην ιστορία της F1. Ποτέ ξανά δεν έχει συμβεί αυτό. Για να το πετύχει η McLaren χρειάζεται απλά 13 βαθμούς, έναν οδηγό της στο βάθρο. Μπορεί να στεφθεί πρωταθλήτρια ακόμη και χωρίς βαθμούς, αρκεί να μην κάνουν το 1 – 3 οι Mercedes ή οι Ferrari. Η McLaren έχει 623 βαθμούς έναντι 290 της Mercedes και 286 της Ferrari. Απομένουν να μοιραστούν σε 7 αγώνες 346 βαθμοί και η διαφορά ανάμεσα στον πρώτο και τον δεύτερο είναι στους 333 βαθμούς. Αξίζει να τονιστεί πως στη McLaren έχουν εγκαταλείψει από τον Ιούλιο την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου. Η McLaren έχει 9 πρωταθλήματα κατασκευαστών (1974, 1984, 1985, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998, 2024). Κατακτώντας το 10ο θα βρεθεί στη 2η θέση της σχετικής λίστας προσπερνώντας την Williams (9). Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ferrari με 16 πρωταθλήματα. Το GP Σιγκαπούρης διεξάγεται από το 2008 και ποτέ δεν έχει κριθεί πρωτάθλημα κατασκευαστών στη Μαρίνα Μπέι. Ούτε πρωτάθλημα οδηγών.

Ο Μαξ Φερστάπεν δεν έχει κερδίσει ποτέ στη Σιγκαπούρη. Έχουν διεξαχθεί 15 Grand Prix στη Σιγκαπούρη μέχρι σήμερα. Στα δέκα από αυτά, δηλαδή στα δύο τρίτα (2/3) των αγώνων, ο νικητής ξεκίνησε από την pole position. Αυτό δείχνει πόσο σημαντικές είναι οι κατατακτήριες δοκιμές, ειδικά αν γίνει σύγκριση με το Μονακό, όπου το 46,48% των αγώνων έχουν κερδηθεί από την pole. Μόνο την πρώτη χρονιά, το 2008, ο νικητής προήλθε από θέση χαμηλότερη της πέμπτης. Ο Αλόνσο είχε εκκινήσει από την 15η θέση, αλλά εκείνος ο αγώνας ενείχε δόλο από την πλευρά της Renault. Ο Φέτελ είναι ο πολυνίκης οδηγός στη Σιγκαπούρη με πέντε νίκες, ακολουθούμενος από τον Χάμιλτον με τέσσερις.

Συνολικά επτά οδηγοί έχουν μοιραστεί τις νίκες εδώ, και τέσσερις από αυτούς θα βρίσκονται στην πίστα αυτό το Σαββατοκύριακο. Ο Φερστάπεν όχι μόνο δεν έχει κερδίσει ποτέ, αλλά δεν έχει πάρει ούτε pole position, αν και έχει ανέβει στο βάθρο σε τρεις περιπτώσεις. Οι Mercedes, Ferrari και Red Bull προηγούνται, έχοντας από τέσσερις νίκες η καθεμία. Στις pole positions, Φέτελ και Χάμιλτον βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης με τέσσερις ο καθένας. Η Ferrari είναι ο ξεκάθαρος πρωτοπόρος μεταξύ των ομάδων με επτά pole position. Ο Φέτελ έχει επίσης τους περισσότερους τερματισμούς στο βάθρο με οκτώ, μπροστά από τον Χάμιλτον με επτά και τον Αλόνσο με πέντε. Όσον αφορά στις ομάδες η Red Bull προηγείται με 15 βάθρα, μπροστά από τη Ferrari με 11, ενώ η Mercedes και η McLaren ισοβαθμούν στην τρίτη θέση με επτά βάθρα η καθεμία.
Στους δυο προηγούμενους αγώνες σε Ιταλία και Αζερμπαϊτζάν ο Φερστάπεν πήρε δυο νίκες, αυτό είχε να το πετύχει από το 2024 σε Ισπανία και Καναδά. Σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Πιάστρι στο Μπακού μειώθηκαν οι διαφορές στη βαθμολογία. Ο Πιάστρι συνεχίζει να προηγείται με 324 βαθμούς, ο Νόρις ακολουθεί με 299 βαθμούς και ο Φερστάπεν με 255 βαθμούς. Ο Ολλανδός είναι 69 βαθμούς πίσω από τον Πιάστρι ενώ απομένουν 199 βαθμοί να μοιραστούν σε 7 αγώνες και 3 Sprint. Έχει γίνει ποτέ τέτοια ανατροπή στα 75 χρόνια της F1; Όχι! Αλλά αν υπάρχει ένας οδηγός ικανός να πετύχει την υπέρβαση αυτός είναι ο Φερστάπεν. Αρκεί να έχει ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Η Red Bull άλλαξε ηγεσία τον Ιούλιο και υπό την καθοδήγηση του Λωρέντ Μεκίς ακολουθεί άλλη στρατηγική. Βρήκαν το λόγο υστέρησης του μονοθεσίου άλλαξαν πάτωμα και βελτίωσαν την αεροδυναμική ισορροπία. Τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά των δυο διαδρομών σε Μόντσα και Μπακού είναι παρόμοια με μικρές κλίσεις στις αεροτομές. Οπότε μένει να φανεί αν η Red Bull θα έχει υπεροχή και σε μια διαδρομή με απαιτήσεις για υψηλό αεροδυναμικό φορτίο όπως η Σιγκαπούρη.

Μετά τον αγώνα στις ακτές της Κασπίας Θάλασσας, η Formula 1 αντιμετωπίζει ξανά μια διαδρομή σε δημόσιους δρόμους. Αυτή τη φορά σε μια πόλη – κράτος, τη Σιγκαπούρη, η οποία βρίσκεται μόλις 140 χιλιόμετρα βόρεια του ισημερινού, της νοητής γραμμής που χωρίζει το βόρειο και το νότιο ημισφαίριο. Η μετακίνηση τόσο μακριά προς τον νότο από το Μπακού φέρνει μια μεγάλη αλλαγή σε δύο στοιχεία του καιρού: Υγρασία και θερμοκρασία. Η υγρασία είναι συνήθως πάνω από 70%, ενώ η θερμοκρασία, παραμένει λίγο-πολύ, η ίδια, χειμώνα και καλοκαίρι, μεταξύ 24 και 31°C. Αυτό καθιστά το Σαββατοκύριακο της Σιγκαπούρης ένα από τα πιο απαιτητικά για τους οδηγούς, σωματικά. Μπορεί να χάσουν έως και τρία κιλά βάρους κατά τη διάρκεια του αγώνα, επιβαρυνόμενοι από τη γεμάτη στροφές χάραξη της πίστας που προσφέρει ελάχιστο χρόνο ανάσας, πίσω από το τιμόνι. Το Grand Prix της Σιγκαπούρης ήταν το πρώτο που διεξήχθη εξ ολοκλήρου τη νύχτα. Αυτό έγινε από την πρώτη κιόλας χρονιά διεξαγωγής του, το 2008, με τον αγώνα να ξεκινά στις 8 μ.μ. τοπική ώρα. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι μπορούν να παραμείνουν ουσιαστικά σε ευρωπαϊκή ώρα, εξαλείφοντας έτσι τουλάχιστον το πρόβλημα του υστέρησης λόγω αλλαγής χρονικής ζώνης (jetlag).

Η Pirelli δεν έχει κάνει καμία αλλαγή στις γόμες για στεγνό οδόστρωμα, είναι ίδιες με πέρυσι για τη Mαρίνα Μπέι: Η C3 θα είναι η σκληρή, η C4 θα είναι η μέση γόμα και η C5 θα είναι η μαλακή γόμα. Παρότι υπάρχει η ακόμα πιο μαλακή γόμα C6, όταν ανακοινώθηκαν οι γόμες για το δεύτερο μέρος της σεζόν, κατά τη διάρκεια του τριημέρου του Grand Prix της Ουγγαρίας, οι αξιολογήσεις απέκλεισαν το πιο μαλακό ελαστικό της σειράς του 2025. Αυτό διότι οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά και οι υψηλές θερμοκρασίες στη Σιγκαπούρη, ενδέχεται να δημιουργήσουν κάποια προβλήματα υπερθέρμανσης. Στην πραγματικότητα, σε αυτόν τον αγώνα, η θερμική καταπόνηση είναι η κύρια αιτία πτώσης, της απόδοσης των ελαστικών.

Η μέση και η σκληρή γόμα θα είναι σαφώς επιλογές για τον αγώνα. Η μαλακή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε οδηγό θέλει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την επιπλέον πρόσφυση που προσφέρει στην εκκίνηση, ή αν υπάρξει περίοδος αυτοκινήτου ασφαλείας προς το τέλος του αγώνα. Οι τροποποιήσεις που έγιναν στη διάταξη της πίστας πριν από μερικά χρόνια διεκολύνουν λίγο τις προσπεράσεις, αν και προφανώς, εξακολουθεί να είναι μάλλον δύσκολο να περάσεις ένα άλλο μονοθέσιο. Ως εκ τούτου, η δυνατότητα αξιοποίησης της μεγάλης διαφοράς απόδοσης μεταξύ των φρέσκων μαλακών ελαστικών και ελαστικών μέσης ή σκληρής γόμας που έχουν κάνει πολλούς γύρους, είναι ένας παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη.

Η Mαρίνα Μπέι είναι μία από τις διαδρομές του αγωνιστικού ημερολογίου, που έχει πληθώρα στροφών. Έχει μήκος 4.940 μέτρα και 19 στροφές, καθώς οι τροποποιήσεις που έγιναν το 2023 μείωσαν τον αριθμό των στροφών κατά 4 (ήταν 23). Αυτό επιτεύχθηκε με την προσθήκη μιας ευθείας 400 μέτρων στο τμήμα μετά τη στροφή 16. Η επιφάνεια της πίστας έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με τους γειτονικούς δρόμους της πόλης, με πολύ χαμηλή τραχύτητα, ενώ οι πολλές διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα μπορεί να αποτελέσουν έναν επιπλέον κίνδυνο σε περίπτωση βροχής. Οι χώροι διαφυγής είναι περιορισμένοι και οι προστατευτικές μπαριέρες είναι πολύ κοντά, παρόλο που σε ορισμένα σημεία το πλάτος του δρόμου είναι μεγάλο.

Υπάρχουν τέσσερις ζώνες DRS, αλλά, οι προσπεράσεις είναι σπάνιες. Η αύξηση του ορίου ταχύτητας στο pit lane από 60 σε 80km/h αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τη στρατηγική, καθιστώντας σχεδόν υποχρεωτική την μια αλλαγή. Οι μεταβλητές που είναι δύσκολο να προβλεφθούν αφορούν στη χρήση του αυτοκινήτου ασφαλείας και στον καιρό, ο οποίος στον Ισημερινό είναι εξαιρετικά ευμετάβλητος. Οι καταιγίδες δεν είναι καθόλου ασυνήθιστες, και η βροχή μπορεί να ξεπλύνει τη γόμα που έχουν αφήσει τα ελαστικά των μονοθεσίων κάτι που επαναφέρει τις συνθήκες της πίστας στην αρχική τους κατάσταση, επηρεάζοντας έτσι την απόδοση των ελαστικών.

Στην παρουσίαση του «Formula 1 Show», που ξεκινά στις 14:00, μια ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα θα βρίσκονται οι Μαρία Θωμά, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης με καλεσμένο τον Γιάννη Αϊβάζη. Δείτε μεταξύ άλλων μια αποκλειστική συνέντευξη της Ιταλίδας παρουσιάστριας και οδηγού αγώνων Christine GZ. Ο Λωρέντ Μεκίς μιλά στην κάμερα του ΑΝΤ1 για την αλλαγή στρατηγικής της RBR ενώ ο Χάμιλτον θρηνεί για την απώλεια του σκύλου του. Αγώνας υποστήριξης στη Σιγκαπούρη θα είναι το F1 Academy. Την προσπάθεια των νεαρών αθλητριών θα περιγράψουν οι Μαρία Ανδρεάδη, Κώστας Λεώνης. Ταυτόχρονα θα υπάρχει για τους μικρούς μας φίλους και μετάδοση F1 Kids με διαφορετικά γραφικά ειδικά για παιδιά σε περιγραφή Μαρίας Ανδρεάδη και Θοδωρή Κοτιόνη. Στις μεταδόσεις της F1, θα βρίσκονται οι Μαρία Ανδρεάδη, Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης.

ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 18ου GRAND PRIX
Διαβάστε επίσης:
Εκκινεί το 53ο Διεθνές Ράλλυ της ΦΙΛΠΑ
Βραβείο για τη Lamborghini Miura P400
F1: Είναι ο Φερστάπεν στη μάχη του τίτλου;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- 1566: Η νέα γραμμή που αλλάζει την πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας
- Δίκη Χρυσής Αυγής: Οι δικηγόροι της Μάγδας Φύσσα καταγγέλλουν πως δέχτηκε λεκτική επίθεση έξω από το Εφετείο
- Χ.Α.: Μόνο η Ακρίτας πάει στην Επιτήρηση
- Χρηματιστήριο: Τα νέα υψηλά σε Cenergy, Βιοχάλκο και η άνοδος στην Eurobank έβαλαν φρένο στην πτώση από Coca Cola και Πειραιώς
