Η ολλανδική ζυθοποιία Heineken ανακοίνωσε την εξαγορά των δραστηριοτήτων ποτών και λιανικής της Florida Ice and Farm Company (FIFCO) από την Κόστα Ρίκα, έναντι 3,2 δισ. δολαρίων σε μετρητά, ενισχύοντας σημαντικά την παρουσία της στην περιοχή της Κεντρικής Αμερικής.

Με τη συμφωνία αυτή, η Heineken αποκτά την ιστορική μάρκα μπύρας Imperial της Κόστα Ρίκα, μια επιχείρηση αναψυκτικών με δικά της εμπορικά σήματα, καθώς και άδεια εμφιάλωσης προϊόντων PepsiCo.

1

Ο διευθύνων σύμβουλος της Heineken, Dolf van den Brink, χαρακτήρισε τη συμφωνία στρατηγικής σημασίας που ανοίγει «νέες δεξαμενές κέρδους» στην Κεντρική Αμερική, μια περιοχή που γίνεται όλο και πιο ελκυστική για τους μεγάλους ομίλους μπύρας, όπως και η Anheuser-Busch InBev, εν μέσω πτωτικής τάσης των πωλήσεων σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Η Heineken θα αποκτήσει το 75% της Distribuidora La Florida, το οποίο δεν κατείχε ήδη – πρόκειται για τον τομέα ποτών, τροφίμων και λιανικής της FIFCO, που περιλαμβάνει πάνω από 300 σημεία πώλησης στην Κόστα Ρίκα, καθώς και δραστηριότητες σε Ελ Σαλβαδόρ, Γουατεμάλα και Ονδούρα.

Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης:

  • Το 75% της Nicaragua Brewing Holding.
  • Το υπόλοιπο 25% της Heineken Panama που δεν κατείχε.
  • Την πλήρη ιδιοκτησία των μη-αλκοολούχων δραστηριοτήτων της FIFCO στο Μεξικό.

Η Heineken είχε ξεκινήσει συνεργασία με τη FIFCO το 1986 και από το 2002 κατείχε ήδη το 25% της Distribuidora La Florida.

Παρότι ορισμένοι αναλυτές – όπως ο James Edwardes Jones της RBC Capital – θεωρούν την εξαγορά λογική στρατηγικά, επισημαίνουν ότι το τίμημα είναι υψηλό.

Η συμφωνία, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2026, σύμφωνα με τη Heineken, θα έχει άμεση θετική επίδραση στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους και στα κερδών ανά μετοχή, προ φόρων και εξαιρέσεων.

Η εταιρεία αναμένει ότι η καθαρή της θέση θα αυξηθεί κατά 3,2 δισ. ευρώ, από τα σχεδόν 15,5 δισ. ευρώ που ήταν στο τέλος Ιουνίου.

Η FIFCO, με έδρα την Κόστα Ρίκα, δραστηριοποιείται στην παραγωγή μπύρας, κρασιού, μη αλκοολούχων ποτών και τροφίμων, διαχειρίζεται πέντε εργοστάσια και 13 κέντρα διανομής σε Κεντρική Αμερική, Δομινικανή Δημοκρατία, Μεξικό και ΗΠΑ, και εξάγει σε περισσότερες από 10 χώρες.