ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ικανοποιημένος εμφανίζεται ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, με την εξαγγελία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, για τις συμβάσεις δημόσιου χαρακτήρα με διάρκεια τεσσάρων ετών.
Ωστόσο, ζητά να περιληφθεί διάταξη που να καλύπτει τις αυξήσεις των καυσίμων και γενικότερα την αύξηση του κόστους λειτουργίας των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων διαρκούσης της τετραετίας.
«Η επιλογή του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να προκηρύξει νέους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές με τετραετείς συμβάσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν απαιτούνται και άλλα συμπληρωματικά μέτρα, είναι ιδιαίτερα σημαντική, γιατί παρέχει ως ένα σημείο προβλεψιμότητα, ειδικά στις γραμμές όπου η επιβατική κίνηση είναι χαμηλή ή εποχική», ωστόσο, πρόσθεσε: «Θα πρέπει όμως να εντάξουμε στις νέες αυτές συμβάσεις πρόβλεψη για την κάλυψη των αυξήσεων του κόστους λειτουργίας των πλοίων στη διάρκεια αυτών των τεσσάρων ετών, ώστε να είναι βιώσιμο αυτό το νέο μοντέλο.»
Αναφερόμενος στην εφετινή επιβατική κίνηση, τόνισε:
«Η αύξηση του τουρισμού δεν μεταφράστηκε ισόποσα σε ακτοπλοϊκή ζήτηση. Πιθανός παράγοντας είναι η άνοδος του κόστους διαμονής σε αρκετά νησιά -κατά προσέγγιση έως 20% σε ορισμένες περιπτώσεις-, όταν σε ανταγωνιστικούς προορισμούς, όπως Ιταλία και Ισπανία, καταγράφηκαν μειώσεις. Ο ταξιδιώτης αποτιμά το συνολικό ‘‘πακέτο’’: μετακίνηση, διαμονή, τοπικές δαπάνες. Όταν το άθροισμα αυξάνει, μέρος της ζήτησης μετατοπίζεται αλλού ή αναβάλλεται».
Διαβάστε επίσης:
Globus Maritime Limited (Οικογένεια Φειδάκη): Αυξήθηκαν οι ναύλοι, αλλά έκλεισε με ζημιά το εξάμηνο
Συμφωνία Ντόναλντ Τραμπ και Κιρ Στάρμερ για πυρηνοκίνητα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
