ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, κάποιοι πελάτες της Apple περίμεναν έναν ουσιαστικό επανασχεδιασμό πριν αγοράσουν νέο iPhone. Η στιγμή αυτή έφτασε με την κυκλοφορία των iPhone 17 Pro, Pro Max και iPhone Air, τα οποία διατίθενται από την Παρασκευή.
Είναι η πρώτη φορά από το 2020 που η Apple παρουσιάζει πολλούς νέους σχεδιασμούς συσκευών. Παράλληλα με τα νέα iPhone, στα καταστήματα κυκλοφόρησαν επίσης τα Apple Watch SE, Watch Series 11, Watch Ultra 3 και AirPods Pro 3.
Τα νέα τηλέφωνα, τα οποία φέρνουν νέο σχεδιασμό αλλά και βελτιώσεις στην αυτονομία και τις κάμερες, προσέλκυσαν μεγάλες ουρές σε καταστήματα Apple από το Χονγκ Κονγκ μέχρι το Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες. Στο κατάστημα της Fifth Avenue στο Μανχάταν, η ουρά για όσους δεν είχαν κάνει προπαραγγελία τύλιγε το τετράγωνο μέχρι και τη Madison Avenue. Πολλοί αγοραστές που μίλησαν στο Bloomberg ανέφεραν ότι κάνουν αναβάθμιση από τη σειρά iPhone 13, που κυκλοφόρησε πριν από τέσσερα χρόνια.
Στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας, περίπου 100 άτομα είχαν συγκεντρωθεί το μεσημέρι, συμπεριλαμβανομένων ανθρώπων που ταξίδεψαν από μακριά.
Η Julia Sowden, δημιουργός περιεχομένου στο διαδίκτυο, είπε ότι διένυσε περίπου 100 χιλιόμετρα για να αγοράσει το iPhone 17 Pro Max σε πορτοκαλί χρώμα. Αντικαθιστούσε το iPhone 13 Pro Max της, του οποίου η μπαταρία είχε αρχίσει να φθίνει. «Είμαι influencer, οπότε είναι πολύ σημαντικό να έχω την καλύτερη κάμερα και τη μεγαλύτερη διάρκεια μπαταρίας», ανέφερε, προσθέτοντας ότι το μακρύ ταξίδι άξιζε τον κόπο για να αποκτήσει τη συσκευή την ημέρα κυκλοφορίας. «Αλλιώς θα έπρεπε να περιμένω μέχρι τις 12 Οκτωβρίου. Αυτό θα ήταν πολύ αργά για μένα».
Η πλειοψηφία των πελατών που μίλησαν στο Bloomberg σχεδίαζαν να αγοράσουν είτε το iPhone 17 Pro είτε το Pro Max, και όχι απαραίτητα το υπέρλεπτο iPhone Air. Τα Pro μοντέλα, και ιδιαίτερα το Pro Max, στοχεύουν σε απαιτητικούς χρήστες, πρώιμους υιοθετητές και τεχνολογικούς ενθουσιώδεις — δηλαδή εκείνους που είναι πρόθυμοι να στηθούν στην ουρά από τα ξημερώματα.
Στο κατάστημα της Apple στη Fifth Avenue στη Νέα Υόρκη, ελάχιστοι αγοραστές ανέφεραν το Air. Το iPhone 17 Pro Max είχε σχεδόν εξαντληθεί, ενώ υπήρχε απόθεμα για τα iPhone 17 Pro και Air.
Η ενθουσιώδης υποδοχή της σειράς Pro έρχεται παρά τις πρώτες αναφορές καταναλωτών ότι το μοντέλο, ειδικά στο σκούρο μπλε χρώμα, χαράσσεται εύκολα στο πίσω μέρος. Οι ρεπόρτερ του Bloomberg διαπίστωσαν επίσης ότι το μαύρο iPhone Air εμφανίζει γρατζουνιές, και ότι ο μαγνητικός φορτιστής MagSafe της Apple αφήνει κυκλικό σημάδι.
📎 Διαβάστε επίσης: Οι αγοραστές του iPhone 17 παρατηρούν γρατζουνιές στο μπλε Pro και στο μαύρο Air
Ο Ronnie Sharp, που εργάζεται στον χρηματοοικονομικό τομέα της Νέας Υόρκης, ήταν από τους λίγους που αγόρασαν το Air. «Δεν με νοιάζει τόσο η μπαταρία. Δεν χρησιμοποιώ πολύ το κινητό μου», είπε, προσθέτοντας ότι προτιμά λεπτές συσκευές και ήδη διαθέτει μία από τις εξωτερικές μπαταρίες MagSafe της Apple.
Καθώς ο CEO της Apple, Tim Cook, καλωσόριζε τους πελάτες που είχαν στηθεί στην ουρά στη Fifth Avenue, διαδηλωτές από την ομάδα “Design It For Us” είχαν συγκεντρωθεί κοντά στην είσοδο. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η ομάδα αγωνίζεται για την προστασία των νέων στο διαδίκτυο.
Πρεμιέρα και στο Πεκίνο
Στην Κίνα, πελάτες παρέλαβαν τις προπαραγγελίες τους στο κατάστημα Apple Sanlitun στο Πεκίνο στις 19 Σεπτεμβρίου. Μικρό πλήθος συγκεντρώθηκε και στο Χονγκ Κονγκ για να δει από κοντά τις νέες συσκευές, αλλά η διαθεσιμότητα για όσους δεν είχαν κάνει προπαραγγελία περιοριζόταν μόνο στο iPhone Air.
Σημαντικός επανασχεδιασμός
Οι νέες εκδόσεις Pro επαναφέρουν το αλουμινένιο περίβλημα στο iPhone και έχουν ανασχεδιασμένο πίσω μέρος, ενώ το iPhone Air αποτελεί την πρώτη ριζικά διαφορετική σχεδίαση της Apple, με το λεπτό προφίλ του να είναι το βασικό χαρακτηριστικό πώλησης.
Υψηλές προσδοκίες και ανταγωνισμός
Η πίεση για την Apple είναι μεγάλη. Η εταιρεία καλείται να ικανοποιήσει τις υψηλές προσδοκίες της Wall Street για τις εορταστικές πωλήσεις, παρά τις παγκόσμιες οικονομικές ανησυχίες και την απειλή μελλοντικών αυξήσεων τιμών λόγω δασμών. Η εταιρεία προσπαθεί επίσης να δείξει ότι επανέρχεται δυναμικά, μετά την υποτονική αποδοχή της στρατηγικής της για την τεχνητή νοημοσύνη.
Η ανταπόκριση των καταναλωτών στην Κίνα είναι ιδιαίτερα κρίσιμη. Οι πωλήσεις στην περιοχή μειώθηκαν κατά 6% τις εβδομάδες πριν από την κυκλοφορία της νέας σειράς, σημειώνοντας ασυνήθιστα μεγάλη πτώση. Αν και η Apple είχε επιτυχία στην Κίνα την τελευταία δεκαετία, σήμερα κατέχει μόλις 12% της αγοράς, πίσω από τις Oppo, Huawei, Xiaomi και άλλες.
Υποαπόδοση μετοχής
Η μετοχή της Apple έχει αρνητική πορεία το 2025, παρά την πρόσφατη ανάκαμψη. Η κυκλοφορία της νέας σειράς iPhone — ενός προϊόντος που έκανε ντεμπούτο το 2007 — έρχεται τη στιγμή που η Meta και άλλες εταιρείες στρέφονται σε φορετές συσκευές με τεχνητή νοημοσύνη, όπως γυαλιά με οθόνες. Τα νέα iPhone φτάνουν επίσης λίγες εβδομάδες μετά τις αναβαθμίσεις που παρουσίασαν η Google (Alphabet Inc.) και η Samsung στις δικές τους ναυαρχίδες.
Διαβάστε επίσης:
Κόστα: Την 1η Οκτωβρίου οι Ευρωπαίοι ηγέτες θα συζητήσουν την απάντηση στις ρωσικές παραβιάσεις
Bασίλης Κικίλιας: Συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών των ΗΠΑ S. Duffy
Δύο από τις αδελφές του Μαραντόνα κατηγορούνται για εμπορική απάτη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
