Το 16ο Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας, που διοργανώθηκε από την Αδελφότητα Υδραίων Αθηνών (www.aya.com.gr) ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2025 στην Συνεδριακή Αίθουσα του Ιερού Καθεδρικού Ναού Ύδρας.
Οι γεωπολιτικές εντάσεις διαταράσσουν κρίσιμες θαλάσσιες εμπορικές οδούς, αυξάνουν το λειτουργικό κόστος των πλοίων, δημιουργούν καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και αβεβαιότητα για τις επιχειρήσεις παγκοσμίως.
Παράλληλα η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει μια τεράστια πρόκληση στη μετάβαση σε ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα που απαιτεί σημαντικές επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, εναλλακτικά καύσιμα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία.
Όλα τα παραπάνω θέματα συζητήθηκαν στο 16ο ναυτιλιακό συνέδριο της Υδρας που είχε τίτλο “Αντιπαραθέσεις και Γεωπολιτική στην
Ναυτιλία: Αλλάζουν τους Κανόνες του Παιχνιδιού;” και πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2025.
Ο Γιάννης Σαχίνης, Πρόεδρος Αδελφότητος Υδραίων Αθηνών, κηρύσσοντας την έναρξη του συνεδρίου αναφέρθηκε στους κύριους σκοπούς της Αδελφότητας που είναι η διατήρηση της ναυτικής κληρονομιάς και η προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα. Να τονιστεί ότι η Αδελφότητα ιδρύθηκε το 1890 και έχει συμβάλει στη ανάδειξη της ιστορικής μνήμης και ναυτικής κληρονομιάς της Ύδρας.
Ο Γιώργος Α. Τσαβλίρης, Πρόεδρος του Συνεδρίου ο οποίος εξέφρασε την χαρά του για την παρουσία του στην Ύδρα και σημείωσε το πάθος του για την ναυτιλία και την αγάπη του για την νέα γενιά μεταδίδοντας τις γνώσεις του και βοηθώντας στην ανάπτυξη λύσεων για τις προκλήσεις της ναυτιλίας.
Στην συνέχεια κάλεσε τον Γιώργο Σπ. Αλεξανδράτο, Πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, General Manager, Apollonia Lines SA. για να απευθύνει χαιρετισμό. Ο κ. Αλεξανδράτος ανέφερε ότι είναι περήφανος που χαιρετίζει το συνέδριο της Υδρας ένα νησί που αποτελεί το σύμβολο της ναυτοσύνης. Σχολιάζοντας το θέμα του συνεδρίου δηλαδή την γεωπολιτική αβεβαιότητα τόνισε ότι η ναυτιλία ζητάει σταθερότητα και ασφάλεια. Για την απανθρακοποιηση της ναυτιλίας είπε ότι χρειάζεται υπεύθυνη πολιτική υποστήριξη και στο ζήτημα της προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα εξήγησε ότι το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την ενημέρωση των νέων στηρίζοντας συνέδρια, επισκέψεις σε σχολεία και προγράμματα εξοικείωσης των νέων με την ναυτιλία.
Στην πρώτη ενότητα το θέμα ήταν η Γεωπολιτική στην Ναυτιλία.
Κύριος ομιλητής ήταν ο Γιώργος Πρεβελάκης, Ομότιμος Καθηγητής Γεωπολιτικής στο Πανεπιστήμιο Σορβόννης (Paris 1), Distinguished Visiting Professor, Hellenic American University, πρ. Πρέσβης.
Ως σχολιαστές συμμετείχαν ο Πάνος Λασκαρίδης, Πρόεδρος του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, ο Εμμανουήλ Βορδώνης, πρ. Εκτελεστικός Διευθυντής της Thenamaris Ship Management Inc., και ο Ανδρέας Ανδριανόπουλος, Πολιτικός και Συγγραφέας. Ο κ. Πρεβελάκης τόνισε ότι η ναυτιλία ήταν πάντα συνδεδεμένη με τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Αρκεί να σκεφτούμε τον ρόλο της στους δύο παγκόσμιους πολέμους και τις κρίσεις στην Μέση Ανατολή κατά την διάρκεια του κλεισίματος της διώρυγας του Σουεζ.
Ο κ. Πρεβελάκης αναφέρθηκε στην σημασία της γεωπολιτικής κατά την διάρκεια του ψυχρού πολέμου ενώ σήμερα η γεωπολιτική έρχεται και πάλι στο προσκήνιο. Η γεωπολιτική κινείται σαν ένα εκκρεμές περνώντας από την φάση της ενοποίησης του γεωγραφικού χώρου, δηλαδη την
παγκοσμιοποίηση, σε μια σταδιακή φάση πολυδιάσπασης. Για την ναυτιλία η δημιουργία σφαιρών επιρροής δεν είναι ευνοϊκή καθώς διαταράσσεται το διεθνές εμπόριο λόγω του προστατευτισμού και της έλλειψης ανταγωνισμού.
Ο κ. Λασκαρίδης τόνισε ότι οι συνθήκες και οι συσχετισμοί δυνάμεων μεταβάλλονται πολύ γρήγορα και γι αυτό χρειάζεται η ελληνική ναυτιλία να παραμείνει ανταγωνιστική και βιώσιμη.
Ο κ. Βορδώνης υπογράμμισε ότι η γνώση της ιστορίας θα μας επιτρέψει να μην κάνουμε τα ίδια λάθη και θα πρέπει οι κοινωνίες να μην έρχονται σε αντιπαράθεση καθώς προκύπτουν καταστροφικές συνέπειες για το μέλλον της ανθρωπότητας. Ηχηρό παράδειγμα η σύρραξη Ρωσίας και Ουκρανίας που διαρκεί από το 2022 ως σήμερα.
Ο κ. Ανδριανόπουλος στην παρέμβασή του επεσήμανε ότι το πρόβλημα των γεωπολιτικών εντάσεων έγκειται στην έλλειψη πολιτικών ηγεσιών. Στο ζήτημα της πράσινης ανάπτυξης υποστήριξε ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι σε λάθος κατεύθυνση και έχουν προκαλέσει μεγάλη οικονομική ζημιά στους ευρωπαίους πολίτες. Ακόμη και στο μεταναστευτικό πρόβλημα ακολουθείται μια πολιτική ανοχής και αγνόησης των αρνητικών συνεπειών που θα έχει η παράνομη μετανάστευση στο μέλλον των ευρωπαϊκών κοινωνιών.
Το επόμενο πάνελ ομιλητών αναφέρθηκε στα Καύσιμα του Μέλλοντος στην Ναυτιλία και συντονιστής ήταν ο Φίλιππος Φιλής, πρ. Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων (ECSA), Chairman & Chief Executive Officer, Lemissoler, Επίτιμος διδάκτωρ, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Ειδικός Επιστήμονας, Τμήμα ΝΑΥ. Στη συζήτηση που επακολούθησε συμμετείχαν ο Ντίνος Αρκουμάνης, Πρόεδρος του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου Μητροπολιτικού Κολλεγίου, Πάνος Λασκαρίδης, Πρόεδρος του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, Γιώργος Πατέρας, Αντιπρόεδρος της Contships Management Inc. και Γιώργος Τεριακίδης, Regional Manager Southeast Europe της DNV Maritime.
Τα Θέματα συζήτησης που απασχόλησαν το πάνελ ήταν το Θεσμικό και ρυθμιστικό πλαίσιο, Οικονομικά & Χρηματοδότηση, Περιβαλλοντική Πολιτική & Βιωσιμότητα.
Ο κ. Φιλής τόνισε ότι οι περιφερειακοί κανονισμοί για την πράσινη μετάβαση θα πρέπει να εναρμονιστούν με την νομοθεσία του IMO ώστε να αποφευχθεί η διπλή φορολόγηση και η επιβολή υπέρογκων προστίμων. Είναι γεγονός ότι οι πιέσεις από τράπεζες και κυβερνήσεις αυξάνονται καθιστώντας την απανθρακοποίηση μια αναγκαιότητα.
Πάντως η αποτελεσματικότητα κάποιων μέτρων της ΕΕ όπως το EU ETS & Fuel EU αμφισβητείται καθώς θα πρέπει να αποσαφηνιστεί το καθεστώς των
επενδύσεων για την ανάπτυξη καθαρών καυσίμων. Εν κατακλείδι η απανθρακοποίηση απαιτεί συνεργασία σε παγκόσμιο επίπεδο και μεγάλες επενδύσεις.
Ο κ. Αρκουμάνης υπογράμμισε ότι η πορεία προς την απανθρακοποίηση είναι ένας μαραθώνιος δρόμος. Σχετικά με την στρατηγική της Ευρώπης πρότεινε να αναπτύξει περισσότερο την τεχνολογία της προκειμένου να πρωτοστατήσει στον τομέα αυτό. Σύμφωνα με τον κ. Αρουμάνη οι δύο τεχνολογίες που θα παίξουν μεγάλο ρόλο μελλοντικά είναι η κατακράτηση του άνθρακα και η χρήση μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων.
Ο κ. Πατέρας αμφισβήτησε ότι το πρόβλημα του global warming, ότι δηλαδή οφείλεται στις εκπομπές άνθρακα και υποστήριξε ότι η πεποίθηση αυτή έχει δημιουργηθεί από τις κυβερνήσεις οι οποίες έχουν εφεύρει ένα εύσχημο τρόπο να φορολογήσουν τη βιομηχανία στην ξηρά και την θάλασσα. Ορισμένα εναλλακτικά καύσιμα είναι πολύ επικίνδυνα όπως η ammonia που είναι τοξική για το θαλάσσιο περιβάλλον. Μόνον το e-methanol είναι περισσότερο ασφαλές αλλά δεν υπάρχουν αρκετές πρώτες ύλες για να αποτελέσει το κατάλληλο καύσιμο για την ναυτιλία.
Ένα ακόμη ζήτημα είναι ποιος θα αναλάβει το κόστος δημιουργίας των υποδομών για το cold ironing παγκοσμίως. Στην Ελλάδα πάντως έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα από τον ΔΕΔΗΕ για τα 17 μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Ο κ. Τεριακίδης συμφώνησε ότι δεν υπάρχει ένας παγκόσμιος συντονισμός για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας με αποτέλεσμα το πλοίο να υπόκειται σε μεγάλα πρόστιμα ανάλογα με την εμπορική του δραστηριότητα ανά τον κόσμο.
Η ναυτιλία είναι ένας κατακερματισμένος κλάδος καθώς αποτελείται από διαφορετικές δραστηριότητες όπως ποτάμια ναυσιπλοΐα, ακτοπλοΐα, ποντοπόρο ναυσιπλοΐα και άλλους τομείς επομένως δεν μπορεί να ισχύσει μια λύση για όλους τους τύπους των πλοίων.
Ο κ. Λασκαρίδης αναρωτήθηκε γιατί να υπάρχει μια τέτοια μεγάλη πίεση στην ναυτιλία από την στιγμή που έχει ελάχιστη συμμετοχή στις παγκόσμιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου; Απαντώντας ο ίδιος ανέφερε ότι είναι δύο οι λόγοι: ένας ότι η ναυτιλία δεν έχει μεγάλη πολιτική επιρροή και δεύτερον ότι επιδιώκεται η φορολόγηση της σε έναν από τους πιο εύρωστους κλάδος της παγκόσμιας οικονομίας.
Για τα γεωπολιτικά ζητήματα τόνισε ότι δεν υπάρχουν μόνιμες συμμαχίες αλλά μόνιμα συμφέροντα. Σύμφωνα με τον κ. Λασκαριδη η ελληνική ναυτιλία έχει δύο επιπρόσθετα προβλήματα πρώτον στην έλλειψη Ελλήνων και ξένων αξιωματικών που σημαίνει ότι θα προκύψει στο μέλλον ένα τεράστιο θέμα της
επάνδρωσης των γραφείων και πλοίων και δεύτερον αναφέρθηκε στην ανάγκη να αναληφθεί μια πιο δραστήρια ναυτιλιακή πολιτική.
Οι ομιλητές συμφώνησαν ότι η ελληνική ναυτιλία θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι alert και να ακολουθήσει βιώσιμες λύσεις.
Στην τρίτη ενότητα συζητήθηκαν οι Μελλοντικές Ενεργειακές Τάσεις και Γεωπολιτικές Προεκτάσεις με ομιλητή – Εισηγητή τον Κωστή Σταμπολή, Chairman & Executive Director του Institute for Energy of SE Europe (IENE).
Στο πάνελ συμμετείχαν ο Σπύρος Βλασσόπουλος, Managing Director της IONIC, ο Μιχαήλ Μποδούρογλου, Chairman της ALLSEAS MARINE S.A. και ο Νίκος Τριανταφυλλάκης, Managing Director της W Marine Inc.
Ο κ. Σταμπολής αναφέρθηκε στις προοπτικές για την ζήτηση του άνθρακα και LNG η οποία θα είναι ανοδική τα επόμενα χρόνια παρά την πολιτική απανθρακοποίησης σε παγκόσμιο επίπεδο αποδεικνύοντας ότι η ενεργειακή μετάβαση δεν έχει επιφέρει μεγάλες μεταβολές στο ενεργειακό μίγμα παγκοσμίως γεγονός που ευνοεί τις ναυτιλιακές μεταφορές.
Ο κ. Τριανταφυλλάκης σχολιάζοντας τις γεωπολιτικές και οικονομικές προκλήσεις επισήμανε ότι η ναυτιλία προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες και ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις απαιτήσεις της διεθνούς αγοράς.
Ο κ. Μποδούρογλου σημείωσε ότι η ναυτιλία δεν μπορεί να ελέγξει ούτε τους πολέμους ούτε την τεχνολογία επομένως προσπαθεί να είναι ανταγωνιστική παρά τις αντιξοότητες από την εφαρμογή των διεθνών και ευρωπαϊκών κανονισμών και να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις τους χωρίς αναταράξεις.
Ο κ. Βλασσόπουλος υπογράμμισε ότι είτε συμφωνούμε είτε όχι κινούμαστε στην ανάπτυξη των εναλλακτικών καυσίμων παρ´ ότι δεν έχουμε ακόμη υιοθετήσει ένα καθαρό δρόμο για την υλοποίηση της απανθρακοποίησης στον κάθε κλάδο της ναυτιλίας.
Ο κ. Σταμπολής επεσήμανε ότι ένας από τους λόγους που η Κίνα έχει μια ανταγωνιστική οικονομία είναι γιατί χρησιμοποιεί τον γαιάνθρακα για να παράγει ενέργεια. Ο κ. Τριανταφυλλάκης συμφώνησε και προσέθεσε ότι η Κίνα δημιουργεί μεθοδικά έναν τεράστιο εμπορικό στόλο με στόχο να καταστεί απόλυτα αυτάρκης στις εισαγωγές και εξαγωγές των εμπορευμάτων θέτοντας τους δικούς της όρους.
Παράλληλα, ο κ. Γιώργος Τσαβλίρης αναφέρθηκε στην υποκρισία που συχνά παρατηρείται σε σχέση με τα περιβαλλοντικά ζητήματα, όπου τελικά το βάρος μετακυλίεται στον καταναλωτή.
Είναι ενδεικτικό ότι, ενώ στην Κίνα περίπου το 65% της ενέργειας εξακολουθεί να παράγεται από γαιάνθρακα, εξάγονται οχήματα τα οποία παρουσιάζονται ως “οικολογικά”.
Παράλληλα, η εξόρυξη των πρώτων υλών που απαιτούνται για τις μπαταρίες τους , όπως το λίθιο, το νικέλιο και το κοβάλτιο, έχει ως αποτέλεσμα την καταστροφή εκτεταμένων δασικών εκτάσεων, τη μόλυνση υδροφόρων οριζόντων και την ανεπανόρθωτη επιβάρυνση οικοσυστημάτων.
Κατά συνέπεια, ενώ το τελικό προϊόν πλασάρεται ως «πράσινη λύση», το συνολικό αποτύπωμα του κύκλου ζωής του απέχει σημαντικά από τον χαρακτηρισμό «βιώσιμο» ή «ουδέτερο».
Η 4η ενότητα είχε θέμα προκ(λύσεις), Νέοι και Ναυτιλία Ναυτική Εμπειρία και Ανθρώπινος Παράγοντας με εισηγήτρια την Ανδρομάχη Δημητρίου, Β ́ Πλοίαρχο της Stena Line.
Συντονίστρια ήταν η Δανάη Μπεζαντάκου, CEO της Navigator Shipping Consultants & Concept-Founder, YES Forum.
Στο πάνελ συμμετείχαν η Λία Βροντίση, Οperations Manager της United Overseas Trading LLC, η Άλκηστις Κυριακοπούλου, Chief Business Officer της DeepSea Technologies, ο Dr Ιωάννης Πατινιώτης, Πρόεδρος της High Tech co PYLI-NET, ο Capt. Σωκράτης Τίγκος, Crew Manager της Safe Bulkers και η Mαρίνα Δρόσου, Officer of the Watch Candidate MCA της Capital Gas.
Η κα Δημητρίου είπε ότι κάθε ναυτιλιακή εταιρεία οφείλει να δημιουργήσει υπεύθυνους ηγέτες με γνώση των προκλήσεων της ναυτιλίας προκειμένου να εξασφαλίσει την συνέχεια της μακρόχρονης ναυτιλιακής παράδοσης. Για την προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα επεσήμανε επίσης ότι θα πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες διαβίωσης που θα ικανοποιούν τις προσδοκίες των νέων και αυτό ισχύει ιδιαιτέρως για τις γυναίκες οι οποίες αναζητούν την θέση που τους αξίζει στην ναυτιλία.
Η κα Μπεζαντάκου μίλησε για την ανάγκη τα επόμενα χρόνια να δημιουργηθούν περίπου 1,89 εκατομμύρια ναυτικοί προκειμένου να επανδρώσουν τα πλοία της παγκόσμιας ναυτιλίας και παράλληλα να αναπτύξουν νέες ικανότητες για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της πράσινης μετάβασης και της τεχνολογίας.
Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν η απόκτηση της πρώτης εργασιακής εμπειρίας, ο ρόλος της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και την επικοινωνία, η δημιουργία των soft skills και άλλα ζητήματα. Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στο πρόγραμμα καθοδήγησης (mentoring) που είναι μια σημαντική διαδικασία
προκειμένου ένας νέος να προοδεύσει και να ακολουθήσει μια πετυχημένη καριέρα στην ναυτιλία.
Ο κ. Πατινιώτης εξήγησε πως θα γίνει πιο ελκυστικό το επάγγελμα του ναυτικού. Όπως είπε χρειάζεται ο ναυτικός να έχει μια ξεκάθαρη γνώση των παροχών του, των αμοιβών του και της εκπαίδευσης του καθώς επίσης έδωσε έμφαση στην ανάπτυξη των soft skills που έχουν σχέση με τη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων και τις ηγετικές ικανότητες.
Στην 5η ενότητα ο Μιχαήλ Τσαμαδός, UCL, Dept. of Earth Sciences αναφέρθηκε στην βελτιστοποίηση των ναυτιλιακών δρομολογίων και η επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης σημειώνοντας ότι ο άνθρωπος θα παραμείνει στο κέντρο των αποφάσεων βασιζόμενος στα σωστά δεδομένα.
Στο τελευταίο κομμάτι του συνεδρίου έγιναν σύντομες παρεμβάσεις από τους εξής συμμετέχοντες:
– Γιώργος Αλεξανδράτος, Πρόεδρος, Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, General Manager, Apollonia Lines SA
– Χάρης Αντωνίου, Founder & Managing Director, Neptune Maritime Leasing Ltd
– Αλεξάνδρα Γκανά, Ganmar Shipping
– Κώστας Κωνσταντίνου, Διευθύνων σύμβουλος, Moore Stephens Ορκωτοί Ελεγκτές Α.Ε
– Πάνος Νομικός, Deputy Managing Director, Danaos Management Consultants S.A.
– Δημήτρης Πατρίκιος, VShips, Intertanko Hellenic Med Panel Chairman
– Γιάννης Τριφύλλης, Εκτελεστικό Μέλος, Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος
– Σταύρος Χατζηγρηγόρης, Advanced Engineering Services.
Ο κ. Αλεξανδράτος επεσήμανε ότι οι εξελίξεις στην απανθρακοποίηση και την προσέλκυση νέων στο ναυτιλιακό επάγγελμα θα πρέπει να κινητοποιήσουν τους παράγοντες της ελληνικής ναυτιλίας για να μετατρέψουν τις προκλήσεις σε ευκαιρίες.
Ο κ. Αντωνίου αναφέρθηκε στους τρόπους που θα πρέπει να εξευρεθούν για να μειωθεί το κόστος ενέργειας μέσω της απανθρακοποίησης τόσο στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη. Στον χώρο της ναυτιλιακής χρηματοδότησης επικεντρώθηκε στην δημιουργία νέων τρόπων δανεισμού ωστόσο είπε ότι δεν
θα πρέπει να επωφελούνται μόνον οι μεγάλες εταιρείες αλλά και οι μικρομεσαίες που αποτελούν την ραχοκοκαλιά της ελληνικής ναυτιλίας.
Η κα Γκανά επικεντρωθηκε στα πλεονεκτήματα της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων κυρίως στην συμβολή της στην προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Ο κ. Τριφύλλης αναφέρθηκε στην επιβολή δασμών και την άνοδο του προστατευτισμού που θα επιφέρει την απομείωση της αξίας της ναυτιλίας και γι αυτό προέβλεψε ότι η ελληνική ναυτιλία τα επόμενα χρόνια θα βρεθεί στις συμπληγάδες της διαμάχης των παγκόσμιων οικονομιών δυνάμεων.
Ο κ. Κωνσταντίνου της Moore Greece τόνισε ότι διανύουμε μια περίοδο αβεβαιότητας, άνευ προηγουμένου, η οποία συνίσταται στη ριζική αναδιαμόρφωση του γεωπολιτικού μας περιβάλλοντος, στην αποσταθεροποίηση του παγκόσμιου εμπορίου μας, καθώς και στους κινδύνους και τις ευκαιρίες που εισάγουν οι τεράστιες εξελίξεις της τεχνολογίας και, πιο συγκεκριμένα, η Τεχνητή Νοημοσύνη.
Ο κ. Νομικός υποστήριξε ότι ο κλάδος των εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης έχει υπερεκτιμηθεί και θα πρέπει να κρατάμε μικρό καλάθι για τις προσδοκίες και τις δυνατότητες της.
Ο κ. Χατζηγρηγόρης σχολίασε τις εξελίξεις στα εναλλακτικά καύσιμα και την ανάπτυξη νέων ναυτικών εκφράζοντας την ανησυχία του για την επίτευξη των στόχων της απανθρακοποίησης και των νέων που θα ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα τα επόμενα χρόνια.
Ο κ. Πατρίκιος έβαλε μια άλλη διάσταση λέγοντας ότι οι κυβερνήσεις τείνουν να εργαλειοποιούν την ναυτιλία για την επίτευξη των πολιτικών τους στόχων.
Ο κ. Λασκαρίδης επεσήμανε ότι στο θέμα της δημιουργίας νέων ναυτικών η ελληνική κοινωνία δίνει μάχη οπισθοφυλακών και όσον αφορά την δημόσια ναυτική εκπαίδευση χρειάζεται ριζική αναβάθμιση από τους μισθούς των καθηγητών έως το περιεχόμενο των σπουδών.
Στην παρέμβαση του ο Νίκος Τσάκος, τόνισε ότι ο όμιλος Τσάκου ακολουθεί μια άλλη προσέγγιση και σχέση με τους Έλληνες ναυτικούς και απόδειξη είναι ότι το 65% των υπαλλήλων, που άρχισαν να εργάζονται στην εταιρεία, συνταξιοδοτούνται από αυτήν. Επίσης, αναφέρθηκε και στο όραμα του πατέρα του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου, που δημιούργησε την “Στέγη της Μαρίας”, το Ναυτικό Λύκειο και την ΑΕΝ, που φοιτούν πλοίαρχοι, μηχανικοί και ηλεκτρολόγοι. “Είναι ένα όραμα για να συνεχίσουμε να έχουμε Έλληνες ναυτικούς, εξειδικευμένους, ικανούς στα πλοία μας, αλλά και να δώσουμε ζωή και πνοή στο νησί μας τη Χίο”, τόνισε.
Κλείνοντας το συνέδριο ο κ. Εμμανουήλ Βορδώνης, πρ. Εκτελεστικός Διευθυντής της Thenamaris Ship Management Inc. ανέφερε ότι η διαχείριση των γεωπολιτικών θεμάτων, όπως στην ρωσοουκρανική κρίση ήταν απολύτως λανθασμένες από τις πολιτικές ηγεσίες και τόνισε ότι στο ζήτημα της απανθρακοποίησης η υιοθέτηση της πυρηνικής ενέργειας είναι αναπόφευκτη.
Ως εκ τούτου χρειάζεται η ναυτιλία να αναθεωρήσει την θέση της στο νέο γεωπολιτικό περιβάλλον.
Ακολούθησε γεύμα στο εστιατόριο «Η Ωραία Ύδρα».
Διαβάστε επίσης:
RINA – KOMAC: Πράσινο φως για καινοτόμο πλοίο μεταφοράς CO₂ με καύσιμο LNG και υδρογόνο
Ταλαιπωρία 222 επιβατών λόγω βλάβης του «Κεφαλονιά»
Η CMA CGM αναδιάρθρωσε τον στόλο της και δεν θα επιβαρύνει τους πελάτες της εξαιτίας των δασμών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Οι «Νύχτες» της Λήδας Κοντογιαννοπούλου: Η ζωγράφος που κάνει το σκοτάδι ποίηση και κατακτά τις αίθουσες τέχνης
- Όμιλος Φάις: Με υπογραφή Ergon Agora η επόμενη ευκαιρία για την Αγορά Μοδιάνο
- Νέος ΚΟΚ: Από σήμερα σε ισχύ – Αναλυτικά τα πρόστιμα για τους παραβάτες οδηγούς
- Άννα Βίσση: Από τον Ρίτσο και τον Μίκη στα… χούλα χουπ – Η τελειομανής, η απόλυτη ντίβα, η ζωή με τους billionaires
