Ως επιβατικά ιδιωτικής χρήσης θα αντιμετωπίζονται τα τροχόσπιτα με νέα παρέμβαση στις παραχωρήσεις, που προσπαθεί να υλοποιήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως ανακοίνωσε νωρίτερα την Παρασκευή 6 Ιουνίου 2025, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος.

Ο κ. Ταχιάος εκπροσωπώντας την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι έχει γίνει ήδη μία αρχική συζήτηση με τους διαχειριστές των παραχωρήσεων, ούτως ώστε τα τροχόσπιτα να αντιμετωπίζονται ως επιβατικά ιδιωτικής χρήσης και όχι ως φορτηγά, ούτως ώστε να μειωθεί το κόστος διέλευσής τους από τους αυτοκινητόδρομους. «Σε μία εποχή που θέλουμε να ενισχύσουμε τον τουρισμό, υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι οι οποίοι έρχονται με τροχοβίλες στην Ελλάδα. Εκτός από τις υπόλοιπες συζητήσεις που τους αφορούν είναι σημαντικό να μειώσουμε το κόστος διέλευσής τους. Νομίζω ότι θα υπάρξει άμεση ανταπόκριση όλων, η οποία θα είναι θετική», επεσήμανε ο υφυπουργός Υποδομών.

1

Πρόστιμα νέου ΚΟΚ: Στόχος η αποτροπή παραβάσεων και υποτροπών

Αναφορικά με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι στόχος των προστίμων είναι η αποτροπή των παραβάσεων και της υποτροπής συμβάντων. «Ό νέος ΚΟΚ είναι ένα κείμενο ρυθμιστικό για το πώς πρέπει να κινούμαστε στις οδούς με οποιονδήποτε τρόπο. Το κείμενο εκ των πραγμάτων έχει και ένα χαρακτήρα περισσότερο τιμωρητικό παρά παιδευτικό.  Είναι προφανές ότι πρέπει να ακολουθούνται οι κανόνες. Θέτει, λοιπόν, κανόνες και η μη τήρηση των κανόνων έχει συνέπειες, οι οποίες καταγράφονται σε αυτό το κείμενο, το οποίο, όμως, έχει επιχειρήσει να είναι απολύτως ορθολογικό και να υπάρχει μια αναλογικότητα, η οποία, όπως ξέρετε έχει και κάποια στάδια διαρκούς βελτίωσης. Και, αυτό επιχειρείται με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ανάλογα με τα στοιχεία τα οποία δίνει η πραγματικότητα. 

Υπάρχει, φυσικά, η έννοια της υποτροπής,  αλλά πού καταλήγει η έννοια της υποτροπής; Καταλήγει στο ότι αυτό που, βασικά, ενδιαφέρει τον ΚΟΚ, είναι η αποτροπή. Κανείς δεν βάζει το πρόστιμο επειδή θέλει να εισπράξει λεφτά. Το πρόστιμο έρχεται γιατί πρέπει να αποτρέψει  και από την πρώτη αλλά και από κάθε υποτροπή οποιοδήποτε συμβάντος».

«Δεν υπάρχει πρόδεση στις παραχωρήσεις»

Παράλληλα, ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στο ζήτημα των αυτοκινητόδρομων και των παραχωρήσεων, επισημαίνοντας ότι δεν υπάρχει πρόδεση στις παραχωρήσεις.

Όπως δήλωσε «Δεν υπάρχει καμία πρόδεση για ενίσχυση των μεγάλων τριών των παραχωρήσεων. Πρέπει να σας πω ότι αυτό το οποίο εσείς πιστεύετε, ότι οι παραχωρήσεις έχουν απώλεια εσόδων δεν ισχύει: ότι οποιοδήποτε έσοδο δεν παίρνουν οι παραχωρήσεις από ιδιώτη, αναπληρούται από το κράτος. Αυτό πρέπει να το ξέρουμε γιατί αφορά πάρα πολλές ρυθμίσεις που έρχονται εδώ μέσα», είπε και ακολούθως πρόσθεσε ότι πρέπει να ενισχυθεί η ηλεκτροκίνηση.

Παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε Πάτρα-Πύργο και ΒΟΑΚ

Αναφερθείς στην ηλεκτροκίνηση, ο κ. Ταχιάος υποστήριξε ότι πρέπει να ενισχυθεί, δεδομένου ότι είναι ένας περιβαλλοντικός στόχος πολύ ισχυρός, υπογραμμίζοντας ότι οι κάμερες πρέπει να υπάρξουν στα λεωφορεία και στους δρόμους, κάτι που θα κάνει εφικτή και την αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, εφόσον δε μπορεί να υπάρχει ένας τροχονόμος σε κάθε σηματοδότη. «Τονίζω ότι η οδική ασφάλεια είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης…», είπε και πρόσθεσε ότι στο αμέσως προσεχές διάστημα παραδίδεται ο δρόμος Πάτρα-Πύργος. 

«Πραγματικά είναι ένας εντυπωσιακός δρόμος, ο οποίος θα μειώσει απολύτως, δραματικά με τη θετική έννοια των αριθμών των ατυχημάτων  και δυστυχημάτων που συμβαίνουν σε έναν τρόπο που είχε χαρακτηριστεί ως δρόμος ιδιαιτέρως επικίνδυνος. Παρ’ όλα αυτά πρέπει να σας υπενθυμίσω ότι είχαν γίνει και εργασίες, παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στο λειτουργία τμήμα του δρόμου, στην Παλιά Εθνική Οδό, οι οποίες απέδωσαν και μείωσαν επίσης και σε απόλυτο βαθμό τα ατυχήματα τα οποία συνέβαιναν στον δρόμο. Τις ίδιες παρεμβάσεις θα ξεκινήσουμε αμέσως από το μήνα Ιούλιο και στον ΒΟΑΚ.

Σε μεγάλα τμήματα του ΒΟΑΚ, κατά την εντολή του Πρωθυπουργού θα ξεκινήσουμε εργασίες οδικής ασφάλειας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχει εκεί υποχρέωση των κατοίκων να ακολουθούν τον ΚΟΚ με την ιδιαιτερότητα που αφορά το συγκεκριμένο νησί».

Υπενθυμίζεται ότι ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης δεν παρευρέθηκε στη σημερινή συνεδρίαση, καθώς βρίσκεται στις Βρυξέλλες όπου θα συναντήσει τον Επίτροπο της ΕΕ για τις Μεταφορές Απόστολο Τζιτζικώστα και την Εκτελεστική Διευθύντρια της ERA Oana Gherhinescu, εν όψει του νομοσχεδίου για τον σιδηρόδρομο.

Διαβάστε επίσης:

Προχωρά η ανακαίνιση των συρμών της Γραμμής 1 του μετρό στο Βόλο (φωτογραφίες)

Κυρανάκης: Έρχονται νέοι συρμοί σε μετρό και προαστιακό – Ενισχύεται η ασφάλεια στα μέσα σταθερής τροχιάς

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Οι βασικές αλλαγές και η υποτροπή – Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο για τα πρόστιμα