ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Άναψαν» εκ νέου τα αίματα στη Βουλή, όταν κατά τη διάρκεια της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος τοποθετήθηκε θεσμικά για το ζήτημα των λεωφορειολωρίδων, στο πλαίσιο επεξεργασίας και εξέτασης του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Ο κ. Λυμπερόπουλος, στην αρχή της τοποθέτησής του ευχαρίστησε τη Βουλή που αποδέχθηκε να κάνει διάλογο, ρίχνοντας τα πυρά του ενάντια στον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη, κάνοντας λόγο για αντιδημοκρατική συμπεριφορά από την πλευρά του κ. Κυρανάκη «που δε δέχεται να κάνει διάλογο, γιατί δε δέχεται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα του κλάδου και δεν θέλει να ακούγονται».
Ο κ. Λυμπερόπουλος ανέφερε ότι «…Γίνεται ένα deal. Ποιος θα εκπροσωπεί το deal στη χώρα μας με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη και ειδικά στη Γερμανία, τα έβγαλαν ανεπαρκή για τον κλάδο του ταξί, διότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε χρόνο, σε χιλιόμετρα για να μπορέσει να δουλέψει ένας επαγγελματίας. Πάνω από 8 ώρες το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέσα στην κίνηση δεν έχει απόδοση από εκεί και ύστερα» και στη συνέχεια κατηγόρησε τον κ. Κυρανάκη ως υπερασπιστή της Uber.
«Τι θέλει λοιπόν η παγκοσμιοποίηση και η Uber, οι πολυεθνικές που έχετε βγει υπερασπιστές εσείς από το 2018. Ακούστε λοιπόν τι θέλουν. Να χρεοκοπήσετε τις άδειες των ταξιτζήδων. Να μην μπορεί να ανταποκριθούν στα ηλεκτρικά. Δε θα μπορέσει κανένας ταξιτζής να πάει στο σύστημα Πολωνίας όπως Bit και Uber. Τους πήραν τα αμάξια τζάμπα και μετά βάλαν τα ΙΧ. Θα μας απαντήσετε γιατί δεν εφαρμόζεται το νόμο για τις πολυεθνικές; Ξεπουλάτε τον κλάδο σε συμφέροντα που κλέβουν το ΦΠΑ της χώρας…», είπε ακολούθως.
«Μας βάλατε POS. Tο έχουμε. Γιατί δεν το παίρνει η Uber ή η Bolt να το πηγαίνει στο εξωτερικό και να το αφήνει εκεί; Σας ενδιαφέρει η αγάπη στο επάγγελμα; Σας δείχνουμε τον δρόμο. Σας δείχνουμε τις ανάγκες μας για να επιβιώσουμε και μας βρίζετε εσείς και το επιτελείο σας. Ουδέποτε έχω κάνει μπούλινγκ σε άνθρωπο. Πολιτικά μιλάω και έχω την υποχρέωση να μιλάω πολιτικά για να σώσω αυτό το επάγγελμα που δέχεται βολές από χίλιους δυο παράγοντες και σας θέλω σύμμαχο, δε σας θέλω απέναντι…
Έχουμε πολιτική αντιπαράθεση γιατί αυτό που κάνετε σήμερα είναι η αρχή του ξεπουλήματος του κλάδου… Και εσείς δε θέλετε να μας ακούσετε… Δεν έχω τίποτα μαζί σας, ούτε με τα παιδιά από εκεί που θέλουν διάλογο… Διαμαρτυρήθηκα και θα διαμαρτύρομαι. Συνεργασία ελληνική θέλω… Δεν είμαι κομματόσκυλο και δε θα πάω σε κανένα κόμμα να μου ορίσει τι θα κάνω με τον κλάδο», σχολίασε μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ.
Ο κ. Κυρανάκης κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του πριν από τους εισηγητές των κομμάτων απάντησε στον κ. Λυμπερόμπουλο ότι έχει μια χαρά σχέση με τους ανθρώπους, υπογραμμίζοντας ότι ποτέ δεν του στερήθηκε το δημόσιο βήμα, δεδομένου ότι χαίρει μεγάλης προβολής από τα ΜΜΕ ως Πρόεδρος του ΣΑΤΑ. Ακολούθως, ο αναπληρωτής υπουργός εναντιώθηκε με ήπιους τόνους στον Πρόεδρο του ΣΑΤΑ. «Δεν είπατε κουβέντα για την ουσία και με κατηγορήσατε ότι κάνω κάποιο deal με την Uber. Προσπαθώ να βρω στο κείμενο που έχουμε καταθέσει πού ευνοεί την Uber, η οποία σήμερα λειτουργεί στην Αθήνα και στην Ελλάδα με νόμο του κ. Σπίρτζη, τον οποίο έχετε χαρακτηρίσει ως τον καλύτερο νόμο για τα ταξί».
Τι θα γίνει με τι λεωφορειολωρίδες
Όσον αφορά στο πάγιο αίτημα του κλάδου των οδηγών ταξί για τη διέλευση των έμφορτων οχημάτων από τις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Κυρανάκης υποστήριξε ότι με την τοποθέτηση των καμερών στα λεωφορεία τον προσεχή Ιούλιο, θα υπάρχουν ποσοτικά στοιχεία για τα αποτελέσματα των νέων μέτρων. Τόνισε δε, ότι οι συγκοινωνιολόγοι τίθενται ενάντια στη διέλευση των ταξί από τις λεωφορειολωρίδες, αλλά αν τα στοιχεία από τις κάμερες δείξουν κάτι διαφορετικό, τότε το θέμα θα τεθεί εκ νέου προς συζήτηση, αφήνοντας ένα «ανοιχτό παράθυρο» για το αίτημα του κλάδου.
Την ίδια ώρα, ο κ. Κυρανάκης μεταξύ άλλων πρόσθεσε ότι στις εσοχές των δρόμων που έχουν προβλέψει οι δήμοι, δε θα ισχύει το χρονικό όριο των 30 δευτερολέπτων των επιβατών για την αποβίβασή τους από τις λεωφορειολωρίδες.
Διαβάστε επίσης:
Κυρανάκης για νέο ΚΟΚ: Στοχεύουμε σε πιο βιώσιμες πόλεις
Νέος ΚΟΚ: Κριτικές και ενστάσεις λίγο πριν την εισαγωγή στις επιτροπές της Βουλής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τραμπ: Νέα συνάντηση αξιωματούχων ΗΠΑ και Κίνας τη Δευτέρα στο Λονδίνο για πιθανή συμφωνία
- Νίκος Πλακιάς: Η πρόταση για προανακριτική του Συλλόγου δεν βρίσκει σύμφωνες όλες τις οικογένειες
- e-ΕΦΚΑ: Πότε καταβάλλονται οι συντάξεις Ιουνίου
- Τροχαίο στον Άλιμο: Για κακούργημα κατηγορείται ο οδηγός του ταξί που παρέσυρε την 65χρονη εργαζόμενη
