array(0) {
}
        
    
Menu
-1.42%
Τζίρος: 231.99 εκατ.

Μέσα στην εβδομάδα η πρόταση της ΝΔ για τον Καραμανλή – Τι απαντούν στην αντιπολίτευση

            
The Wiseman

Γιατί αγοράζει Alpha Bank το Helikon, οι ισχυροί στον Κόκκαλη, η ώρα της Aegean, τα calls αγωνίας Κοντόπουλου στο ΜΜ, τα κέρδη του Βαφιά και ένα hot quiz για αρμόδιους

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ • 23.05.2025
Τι μετοχές αγόρασαν χθες οι big guys, πως ο Ψάλτης έβαλε την Alpha στο παιχνίδι, ποιοι VIP φάγανε «πιστόλι» για το Άμπου Ντάμπι, ο Σαββίδης, οι πιέσεις να πουλήσει ΟΛΘ και ο Νταβιντιάν, και τι συμβαίνει με τη βίλα Κούστα στις Σπέτσες

Κλειστές οι μεγάλες αγορές

Αγαπητοί φίλοι, την Παρασκευή την αγορά την είδατε.

Με αφορμή την μεγάλη είδηση περί επιβολής δασμών των ΗΠΑ στην ΕΕ, χάθηκαν όλα τα κέρδη της ημέρας και ταχύτατα οι μεγάλες μετοχές και ειδικά οι τράπεζες «βούτηξαν» έως το 6%.

Όμως λίγο μετά τις 16:00 οι απώλειες «μαζεύτηκαν».

Καλύτερη εικόνα είχαν η Alpha Bank που έκλεισε στο -1,9%, η Metlen στο -1,4%, ενώ ΟΤΕ και 3Ε έκλεισαν με θετικό πρόσημο.

Τελικά η Αθήνα έκλεισε με απώλειες 1,42%, ο Dax στο -1,54% και ο FTSE100 στο -0,24%.

Σήμερα οι αγορές της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου θα είναι κλειστές οπότε αναμένεται υποτονικό ενδιαφέρον.

Ευρώπη: Ισχυροί παίκτες

Σήμερα είναι μια σημαντική ημέρα για την Ευρώπη Holdings, του επιδραστικού επιχειρηματία Σωκράτη Κόκκαλη, καθώς θα πιστωθούν στους δικαιούχους, οι μετοχές όσων ισχυρών παικτών, έλαβαν μέρος στην πρόσφατη Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου.

Τις τελευταίες ημέρες η μετοχή είχε ισχυρούς αγοραστές και την Παρασκευή, έκλεισε με οριακές απώλειες 0,6%, στα 1,69 ευρώ και όγκο συναλλαγών τα 118.000 χαρτιά.

Alpha Bank: Μπαίνει δυνατά το Helikon 1

Αγαπητοί αναγνώστες, αμέσως μετά την δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων του 2024 της Alpha Βank στα τέλη Φεβρουαρίου, ένας νέος παίκτης άρχισε να τοποθετείται στην μετοχή.

Πρόκειται για το περίφημο Ιταλικό fund Helikon με έδρα το Μιλάνο (στην Via Gesu 10, δίπλα στην Via Montenapoleone) που έως τα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας, σύμφωνα με απόλυτα επιβεβαιωμένες πληροφορίες, κατείχε πέριξ του 1% η περίπου 21.000.000 μετοχές.

Το σύνολο των μετοχών της Alpha Bank είναι 2,353 δισ.

Οι μετοχές αυτές αγοράστηκαν μεταξύ Μαρτίου 2025 (που η μετοχή ήταν στα 2 ευρώ) και των τελευταίων ημερών του Μαΐου.

Μάλιστα όπως διαπιστώσατε την Παρασκευή, η Alpha Bank έκλεισε στα 2,60 ευρώ με απώλειες 1,9% και όγκο συναλλαγών τα 13,4 εκατ. χαρτιά.

Το χαμηλό εκείνης της ημέρας της Alpha Bank ήταν τα 2,47 ευρώ.

Όμως γρήγορα η μετοχή της Alpha Bank μαζεύτηκε, ενδεικτικό του «εκρηκτικού» αγοραστικού ενδιαφέροντος.

Αγαπητοί φίλοι, αυτό είναι λοιπόν το γεγονός.

Όμως ενώ ουδείς γνωρίζει τις πραγματικές προθέσεις των Ιταλών δηλαδή εάν θα αυξήσουν το ποσοστό τους άνω του 5% στην Alpha Bank, εμείς θα κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν.

 

Alpha Bank: Μπαίνει δυνατά το Helikon 2

Οι Ιταλοί της HeliΚοn είναι μεγάλα παιδιά με «χοντρό» πορτοφόλι.

Δεν μπαίνουν σε εταιρείες μόνο για να αγοράσουν το 1%-2%.

Στόχος είναι να αγοράζουν το 5% και άνω.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα, η Πειραιώς που ήλεγχε μέσω μετοχών και συμβολαίων το 9,38%, αν και έχει ήδη αποχωρήσει από την περιοχή των 3,5 έως 4 ευρώ.

Στην Eurobank κατέχει το 5,08% από τον Ιανουάριο του 2023, στον ΑΔΜΗΜΕ κατέχει ποσοστό κάτω του 5%, ενώ στην ΔΕΗ έως πρόσφατα είχε πάνω από 5%.

Όμως στις 7 Απρίλιου του 2025 το fund ενημέρωσε το επενδυτικό κοινό ότι η θέση του στην ΔΕΗ υποχώρησε κάτω του 5%.

Ως εκ τούτου είναι αδύνατον να ξέρουμε το ακριβές ποσοστό στη ΔΕΗ, αν και είναι δεδομένο ότι όταν τέτοια funds πουλάνε την θέση τους κάτω του 5% τότε την αδειάζουν ολόκληρη.

Πήγες που συνομιλεί ο Wiseman υποθέτουν ότι τα χρήματα που αποκόμισε από την ΔΕΗ το Helicon τα «ρίχνει» τώρα στην Alpha Bank.

Θεωρείται μάλιστα δεδομένο ότι το ποσοστό του στην Alpha Bank θα αυξηθεί σύντομα πάνω από 5%.

Superbe για τον ισχυρό τραπεζίτη Βασίλη Ψάλτη της Alpha Bank!!!

AEGEAN: Η μεγάλη ευκαιρία 1

Φίλοι αναγνώστες, η πρόσφατη σύγκρουση μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν έχει δημιουργήσει μια τεράστια ευκαιρία για την Ελλάδα και συγχρόνως μια χρυσή ευκαιρία για την Aegean και θα σας εξηγήσουμε το γιατί.

Φίλοι αναγνώστες για να ξέρετε, την Πέμπτη 22 Μαΐου η κυβέρνηση της Ινδίας ανακάλεσε την άδεια ασφαλείας για την τούρκικη εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης Celebi Airport Services στα ινδικά αεροδρόμια λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια.

Η τούρκικη εταιρεία χειρίζεται περίπου το 70% των επίγειων λειτουργιών στο αεροδρόμιο της Βομβάης, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών επιβατών, του ελέγχου φορτίου, των πτήσεων, των υπηρεσιών φορτίου και ταχυδρομείου, των αποθηκών και των λειτουργειών γεφυρών.

Συγχρόνως, η Adani Airport Holdings ακύρωσε επίσης την συμφωνία της με την τουρκική εταιρεία Dragonpass για την παροχή στους πελάτες της τελευταίας πρόσβασης στα lounges των αεροδρομίων.

Την ίδια στιγμή, εκατοντάδες Ινδοί τουρίστες ακύρωσαν τα ταξίδια τους προς την Τουρκία και το Αζερμπαϊτζάν στο πλαίσιο της αντίδρασης εναντίον αυτών των χωρών για την υποστήριξή τους προς το Πακιστάν στη σύγκρουση με την Ινδία.

Ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης σε πρόσφατη εκδήλωση τόνισε ότι “κοιτάζουμε τρόπους για απευθείας πτήσεις προς Ινδία ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΝΩΡΙΤΕΡΑ από τον σχεδιασμό για τέλη 2026”.

Το σύμπαν έχει συνωμοτήσει φουλ υπέρ της Aegean αυτή την φορά.

Καιρός ήταν …

AEGEAN: Η μεγάλη ευκαιρία  2

Η υποστήριξη της Τουρκίας προς το Πακιστάν ανοίγει τον δρόμο για να πλημμυρίσουν την Ελλάδα Ινδοί τουρίστες.

Η Aegean, απ’ ότι φαίνεται, είναι έτοιμη να αδράξει αυτήν την χρυσή ευκαιρία που της παρουσιάζεται.

Φίλοι αναγνώστες, αυτό είναι ότι καλύτερο για τους μετόχους της Aegean.

Όπως τονίζουν διαχειριστές από το City του Λονδίνου στον Wiseman, με το που ανακοινωθεί ότι ξεκινάει η Aegean πτήσεις προς Ινδία, η μετοχή θα απογειωθεί.

Σύμφωνα με τους ίδιους διαχειριστές, η Aegean εκτός του ότι είναι τώρα το απόλυτο deep value play του ΧΑ, μετά θα γίνει και το απόλυτο growth play του ελληνικού χρηματιστηρίου.

Αυτή την στιγμή η αγορά περιμένει με ανυπομονησία να δει τα αποτελέσματα Α’ τριμήνου της Aegean τα οποία παραδοσιακά εμφανίζουν ζημιές.

Είναι το ασθενέστερο τρίμηνο του έτους.

Για να σας φρεσκάρουμε την μνήμη, η Aegean πέρσι εμφάνισε κύκλο εργασιών 268.8 εκ ευρώ και ζημιές μετά φόρων -21 εκ ευρώ.

Το στοίχημα λοιπόν είναι φίλοι αναγνώστες εάν η Aegean θα έχει καταφέρει να μειώσει τις ζημιές της.

Λίγη υπομονή ακόμα φίλοι αναγνώστες, μέσα στην εβδομάδα θα μάθουμε το σκορ.

Έλληνας τραπεζίτης ο νέος CEO του fund του Υπερταμείου

Θέμα ημέρων φαίνεται να είναι η πρόσληψη από την διοίκηση του Υπεραταμείου (Growthfund) υπό τον Γιάννη Παπαχρήστου, του επικεφαλής του νέου Fund που θα διαχειρίζεται σε πρώτη φάση περίπου 300 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του wiseman, ο CEO είναι τραπεζίτης που εργάζεται στο εξωτερικό και για την ακρίβεια στο Λονδίνο.

Όπως μου λένε οι πηγές μου, η επιλογή έγινε ανάμεσα σε 3 Ελληνάρες.

Κοντόπουλος: Η κυβέρνηση και το ΜΜ τον αγνοεί

Αγαπητοί φίλοι, όπως γνωρίζετε ο επικεφαλής της ΕΧΑΕ (δηλαδή του ελληνικού χρηματιστηρίου) Γιάννος Κοντόπουλος με τον απίθανο μισθό των 550.000 ευρώ, δεν έχει κανένα έρεισμα μέσα στην κυβέρνηση και το Μέγαρο Μαξίμου (ΜΜ).

Ήταν επιλογή παλαιού στελέχους του Μεγάρου Μαξίμου (ΜΜ) που αποχώρησε όμως κατά τα τέλη του 2024.

Θα μου πείτε τώρα πως ένα στέλεχος του ΜΜ επέβαλε τον Κοντόπουλο ως CEO σε μια ιδιωτική εταιρεία όμως είναι η ΕΧΑΕ.

Προφανώς αυτά πρέπει να αναλογιστεί και το ΔΣ της ΕΧΑΕ, υπό τον πρόεδρο Γιώργο Χαντζηνικολάου, που υποχώρησε στις πιέσεις.

Τώρα ο ίδιος ο Γιάννος (ο mr 550.000 ευρώ) προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει κάποιον σύμμαχο εντός του κυβερνητικού επιτελείου.

Προσπαθεί άδικα όμως.

Ούτε καν του απαντάνε.

Δεν ξέρω τι θα κάνει ο Χαντζηνικολάου.

Οι ευθύνες της διοίκησης της ΕΧΑΕ, για τις γκάφες των τελευταίων μηνών είναι μέγιστες, και βαραίνουν και τον ίδιο.

Επιβεβαίωση mononews για την ΑΑΔΕ στο εμπόριο

Επιβεβαιώνεται πλήρως το ρεπορτάζ του mononews και της δημοσιογράφου, Αννας Διανά, για τη δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής για την αγορά.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, το ανακοίνωσε και χθες επίσημα, λέγοντας μάλιστα ότι ο ίδιος είναι έτοιμος κι αν στην επόμενη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου δοθεί το πράσινο φως η νέα Αρχή θα νομοθετηθεί άμεσα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η Ανεξάρτητη Αρχή θα συντονίζει και θα ενισχύει τις λειτουργίες τριών διαφορετικών μηχανισμών που λειτουργούν σήμερα και ειδικότερα της ΔΙΜΕΑ, του Συνηγόρου του Καταναλωτή και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου στο σκέλος των ελέγχων και των κυρώσεων.

Θα κάνει ελέγχους, θα επιβάλει πρόστιμα, θα παρεμβαίνει στην αγορά, με στόχο να πέσουν οι τιμές και να καταπολεμηθεί η αισχροκέρδεια.

Μαθαίνω ότι ενδιαφέρον θα έχει η ψηφιακή ενίσχυση της Αρχής, τα «όπλα» που θα χρησιμοποιούνται για τις καταγγελίες που θα κάνουν οι καταναλωτές καθώς και για την καταπολέμηση του παρεμπορίου μέσω ηλεκτρονικών διαύλων.

Χθες ο κ. Θεοδωρικάκος δήλωσε ότι: «Είναι ανάγκη να προχωρήσουμε σε μια ουσιαστική μεταρρύθμιση όλου του συστήματος εποπτείας της αγοράς και προστασίας του καταναλωτή και γι’ αυτό τον σκοπό ετοιμάζουμε μια πολύ σημαντική μεταρρύθμιση, η οποία θα βοηθάει τον υγιή ανταγωνισμό, θα βοηθά τους καταναλωτές, θα βάζει τα ψηφιακά μέσα. Ακόμα περισσότερο μέσα στους ελέγχους και την ψηφιακή ικανότητα των πολιτών να καταγγέλλουν τα προβλήματα στα οποία βρίσκονται».

Η ισχυρή φιλία (και συμμαχία) Παπασταύρου – Hoekstra

O Ευρωπαίος Επίτροπος για το Κλίμα, που φτάνει σήμερα στην Αθήνα, Wopke Hoekstra, δεν είναι κάποιος τυχαίος ευρωπαίος αξιωματούχους. Πρώην Αναπλ. Πρωθυπουργός της Κυβέρνησης της Ολλανδίας, Πρόεδρος του Ολλανδικού Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος και Υπουργός Εξωτερικών, με μεγάλη εμπειρία στα ευρωπαϊκά και με «καυτή» ατζέντα αυτή την περίοδο είναι ο Hoekstra που θα έχει και συνάντηση αύριο με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Ομως, είναι ευτυχής συγκυρία για την Ελλάδα διότι μαθαίνω ότι ο Ευρωπαίος Επίτροπος θα έλεγε κανείς ότι είναι περίπου σαν «κολλητός» με τον υπουργό Περιβάλλοντος κι Ενέργειας, Σταύρο Παπασταύρου.

Μάλιστα ο Παπασταύρου ήταν αυτός που του τηλεφώνησε και τον κάλεσε κι ο Ολλανδός ανταποκρίθηκε άμεσα. Οι δυο τους έχουν πολύ συχνά επαφές ενώ ο Hoekstra φαίνεται να βρήκε έναν δυνατό σύμμαχο στην Ελλάδα, που «τρέχει» τα θέματα και στη σωστή κατεύθυνση, πράγμα που επιβεβαιώθηκε και στην άτυπη διαδικτυακή συζήτηση που έγινε προχθές, παρουσία του Προέδρου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος Manfred Weber και άλλων 10 Υπουργών Περιβάλλοντος που ανήκουν στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα.

Βεβαίως και ο Παπασταύρου, έχει μεγάλη ευρωπαϊκή εμπειρία και αντιλαμβάνεται ότι ο Ολλανδός Επίτροπος μπορεί να είναι ένας καλός σύμμαχος καθώς πρόκειται για ένα δυναμικό ομοϊδεάτη του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος που αντιλαμβάνεται πλήρως τις θέσεις των κρατών-μελών σε δύσκολα θέματα που επηρεάζουν τη ζωή των Ευρωπαίων πολιτών.

Ο Hoekstra θα συναντηθεί και με τον Κυριάκο Πιερρακάκη για να συζητήσουν θέματα φορολογίας ενώ με τον Παπασταύρου θα επισκεφτεί ένα έργο πρόληψης δασικών πυρκαγιών, το οποίο εντάσσεται στο πρόγραμμα ΑΝΤΙΝΕΡΟ και εμπίπτει στο εθνικό σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας. Στη συνέχεια θα επισκεφθεί το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης της Αθήνας, το οποίο βελτιώνει την ασφάλεια του ενεργειακού συστήματος και αυξάνει τη δυναμικότητα ηλεκτροπαραγωγής.

 

Η πρόταση Μακρόπουλου για τα ασφάλιστρα Ι.Χ.

Το θέμα για τα κόστη υγείας βρέθηκε στην κορυφή της ατζέντας στο ετήσιο συνέδριο της ασφαλιστικής αγοράς στην Ύδρα.

Ωστόσο δεν μονοπώλησε το ενδιαφέρον. Τα συμβόλαια αυτοκινήτου αλλά και ο νέος έλεγχος για τα ανασφάλιστα, ήταν στα σοβαρά θέμα της… ημερήσιας διάταξης.

Ακούστηκαν πολλές ενδιαφέρουσες απόψεις αναφορικά με τα συμβόλαια αυτοκινήτου αλλά και τις αυξήσεις που γίνονται το τελευταίο διάστημα.

Ωστόσο αυτή που έκανε εντύπωση ήταν εκείνη του έμπειρου ασφαλιστή, Νίκου Μακρόπουλου, ο οποίος σημείωσε ότι αν δεν αυξηθούν κι άλλο τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου, η αγορά θα αντιμετωπίσει πρόβλημα.

Σίγουρα αυτή η άποψη δυσαρέστησε και θα δυσαρεστήσει πολλούς (άλλωστε και ο ίδιος το παραδέχτηκε) ωστόσο εξήγησε το γιατί είναι ανάγκη να συμβεί αυτό.

Όπως σημείωσε οι εποχές στον κλάδο του αυτοκινήτου έχουν αλλάξει. Πλέον όλα είναι ακριβότερα. Από το σέρβις, μέχρι τα ανταλλακτικά. Οι προμήθειες είναι 50% υψηλότερες άρα αυξάνονται και τα κόστη.

Ο κ. Μακρόπουλος συνεχάρη όλες τις εταιρείες που κινούνται στον κλάδο του αυτοκινήτου, τόνισε ότι είναι πολύ υγιής και ικανές, ωστόσο με τα κόστη να έχουν αυξηθεί πολύ, είναι ένας κλάδος που στο μέλλον μπορεί να γίνει προβληματικός.

Καθώς στους δρόμους ολοένα και αυξάνονται τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία εάν πάθουν σοβαρή ζημιά (π.χ. μπαταρία) δύσκολα επισκευάζεται ενώ πολλές φορές δεν συμφέρει κιόλας.

Ο δήμαρχος που ήταν άριστος φοιτητής του Στουρνάρα

Μια… ευχάριστη έκπληξη περίμενε τον δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτη Σημανδηράκη, όταν άρχισε να μιλά ο Γιάννης Στουρνάρας στο πλαίσιο έκθεσης με τίτλο «Διαδρομές στην Τέχνη», που έγινε στην Κρήτη το περασμένο Σάββατο.

Ο κεντρικός τραπεζίτης, αναφερόμενος στη σημασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αποθέωσε τον κ. Σημαντηράκη για τη δουλειά που κάνει, αποκαλύπτοντας μάλιστα ότι ο δήμαρχος ήταν ένας άριστος φοιτητής του στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, στο οποίο ο κ. Στουρνάρας υπηρέτησε επί χρόνια ως καθηγητής.

Ο Σημανδηράκης, που ανήκει στον κεντροαριστερό χώρο και είναι φίλος του Νίκου Ανδρουλάκη, θεωρείται πράγματι επιτυχημένος δήμαρχος, ενώ πολλά ακούγονται ως προς το αν θα διεκδικήσει την Περιφέρεια Αττικής ή αν θα μετακομίσει στην κεντρική πολιτική σκηνή

Θα σταθώ επίσης στα λεγόμενα του διοικητή για τους δασμούς Τραμπ, λέγοντας ότι δημιουργούν μια αναταραχή, ωστόσο, θα ξεπεραστούν όλα σύντομα: «Πιστεύω όμως ότι και αυτό θα ξεπεραστεί κάποια στιγμή, όταν γίνει αντιληπτό ότι οι δασμοί, η πρώτη χώρα στην οποία κάνουν κακό είναι οι ΗΠΑ», είπε ο κεντρικός τραπεζίτης.

 

Βαφειάς: Τα κέρδη τριμήνου και τα νέα πλοία που έρχονται

Το περασμένο Σάββατο ο Χάρης Βαφειάς σε τηλεδιάσκεψη που οργάνωσε ανέλυσε τα αποτελέσματα τριμήνου της εισηγμένης του, Imperial Petroleum, κι έχουν ενδιαφέρον όσα είπε για τη ναυτιλία γενικότερα.

Η εταιρεία του παρουσίασε μικρότερα κέρδη για το πρώτο τρίμηνο του έτους, καθώς οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων τροφοδότησαν μείωση εσόδων κατά 22,1%. Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ιδιοκτήτρια δεξαμενόπλοιων και φορτηγών δήλωσε ότι είχε καθαρά κέρδη 11,3 εκατομμυρίων δολαρίων κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους.

Οπως δήλωσε ο Βαφειάς το ικανοποιητικό είναι ότι σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, δηλαδή το Δ’ τρίμηνο του 2024, η απόδοση σημείωσε αξιοσημείωτη βελτίωση, καθώς τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 5,9 εκατομμύρια δολάρια ή 22,5%, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 7,4 εκατομμύρια δολάρια, μια αύξηση που ισοδυναμεί με σχεδόν 190%.

«Παραμένουμε κερδοφόροι και χωρίς χρέη. Τα επαναλαμβανόμενα καύσιμα κερδοφορίας μας είναι η δημιουργία μετρητών. Ολοκληρώνουμε το Α’ τρίμηνο του 2025 με μια αξιοζήλευτη ταμειακή βάση σχεδόν 227 εκατομμυρίων δολαρίων. Η ταμειακή βάση της Imperial Petroleum and insulation είναι περίπου 3 φορές υψηλότερη από την τρέχουσα κεφαλαιοποίησή μας στην αγορά».

Ο Βαφειάς είπε επίσης ότι τα ανακοινωθέντα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ για τα πλοία κινεζικής κατασκευής, εάν εφαρμοστούν, θα ήταν εξαιρετικά νέα για την εταιρεία του, καθώς κανένα από τα 19 πλοία που έχει δεν είναι κινεζικής κατασκευής.

Η τελευταία εξέλιξη που έχει επηρεάσει θετικά την αγορά δεξαμενόπλοιων είναι η ανακοίνωση του ΟΠΕΚ για αύξηση της παραγωγής. Ο όμιλος ανακοίνωσε την επιστροφή 500.000 βαρελιών την ημέρα μεταξύ Απριλίου και Μαΐου. Αυτή η πρόσθετη παραγωγή έδωσε θετική ώθηση στα ναύλα των δεξαμενόπλοιων.

Η Imperial Petroleum θα έχει συνολικά μέχρι τις αρχές του τρίτου τριμήνου επτά πλοία, πέντε Aframax και 2 Suezmax. Με αυτές τις προσθήκες, το μέγεθος του στόλου της θα αυξηθεί κατά 60%, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε χωρητικότητα.
Μετά από αυτές τις παραδόσεις, ο στόλος της Imperial Petroleum θα αριθμεί 19 πλοία, 10 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και 9 δεξαμενόπλοια.

Νέες μισθώσεις πλοίων για την Costamare Bulkers του Κωστή Κωνσταντακόπουλου

Μπορεί οι περισσότεροι να γνωρίζετε την οικογένεια Κωνσταντακόπουλου από το διάσημο Costa Navarino, όμως, μιλάμε και για μια κραταιά εφοπλιστική οικογένεια με σημαντικές επιτυχίες.

Διαβάζω ότι πρόσφατα η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, Costamare Bulkers του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, παρέτεινε συμβόλαια για δύο πλοία τύπου Newcastlemax που ανήκουν στην 2020 Bulkers,

Η εταιρεία παρέτεινε τα συμβόλαια χρονοναύλωσης, συνδεδεμένα με δείκτες, για τα Bulk Santos και Bulk Sao Paulo (χωρητικότητας 208.400 dwt, έτος ναυπήγησης 2020) για επιπλέον διάστημα 11 έως 13 μηνών.

Να θυμίσω ότι η Costamare Bulkers Holdings, είναι η νέα spin off που δημιούργησε ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος και θα διαχειρίζεται ένα στόλο από 38 φορτηγά πλοία, που η συνολική τους χωρητικότητα ανέρχεται σε 3.016.000 dwt. Ο στόλος των φορτηγών πλοίων αποτελείται από πλοία που κυμαίνονται από 32.000 έως 180.000 dwt. Επικεφαλής ο πολύπειρος Γρηγόρης Ζήκος.

Η εταιρεία παίρνει συνεχώς δουλειές και γι’ αυτό και χρειάζεται περισσότερα πλοία.

Η 2020 Bulkers δήλωσε ότι οι τιμές των συμβολαίων, οι οποίες βασίζονται σε κυμαινόμενο συντελεστή, βρίσκονται σε «σημαντικό premium» σε σχέση με τα πρότυπα capesize, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει το ακριβές ποσοστό διαφοράς.

Τα πλοία τύπου Newcastlemax αποφέρουν γενικά περίπου 42% υψηλότερο ημερήσιο ναύλο σε σχέση με τον Baltic Capesize Index.

Και τα δύο πλοία ναυλώνονται από την Costamare Bulkers από το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Ήταν από τα πρώτα πλοία που προστέθηκαν στον στόλο της ελληνικής εταιρείας, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της στις αρχές του 2023, έχοντας ιδρυθεί στα τέλη του 2022 από πρώην στελέχη της Oldendorff με την υποστήριξη της Costamare.

Ο προγραμματισμένος δεξαμενισμός του Bulk Sao Paulo το κράτησε εκτός ναύλωσης για 19 ημέρες τον Απρίλιο, κατά τη διάρκεια της πενταετούς ειδικής επιθεώρησης. Η συμφόρηση στο ναυπηγείο καθυστέρησε την επιστροφή του πλοίου στην αγορά.

Το Bulk Santos είναι το τελευταίο πλοίο της 2020 Bulkers που έχει προγραμματιστεί να περάσει από ειδική επιθεώρηση, η οποία θα πραγματοποιηθεί τον επόμενο μήνα.

Η 2020 Bulkers ανακοίνωσε καθαρά κέρδη $200.000 για το πρώτο τρίμηνο, μειωμένα από $28,7 εκατ. το προηγούμενο έτος, όταν είχε καταγράψει κέρδος $20,5 εκατ. από την πώληση ενός πλοίου.

Τα έσοδα από χρονοναυλώσεις μειώθηκαν κατά περισσότερο από το ήμισυ σε ετήσια βάση, στα $8,8 εκατ., λόγω των διαταραχών στην αγορά capesize από τα ακραία καιρικά φαινόμενα σε βασικές χώρες εξαγωγής σιδηρομεταλλεύματος, μεταξύ άλλων παραγόντων.

Τα έξι πλοία της εταιρείας απέφεραν μέσο ακαθάριστο ημερήσιο ναύλο $19.000 το πρώτο τρίμηνο, αυξανόμενο στα $27.100 ανά ημέρα κατά μέσο όρο τον Απρίλιο.

Νέα εταιρεία από την Hotel Brain

Νέα εταιρεία με την επωνυμία Brand Hospitality, ιδρύει ο μεγαλύτερος ξενοδοχειακός όμιλος της χώρας, η Hotel Brain.

Το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, που έχει μέτοχο τον όμιλο IOGR, συμφερόντων του Κρητικού επιχειρηματία Γιάννη Γρύλου, ιδιοκτήτη της SKY express, αριθμεί 107 ξενοδοχεία σε 38 προορισμούς σε Ελλάδα και Κύπρο. Το σύνολο των υπό διαχείριση καταλυμάτων της, κάποια εκ των οποίων φέρουν κάποιο διεθνές brand (όπως η Radisson), υπερβαίνει πλέον στα 8.170 δωμάτια.

Η νέα εταιρεία έχει ίδιο διοικητικό συμβούλιο με την Hotel Brain, δηλαδή τον Πάνο Παλαιολόγο, πρόεδρο και CEO και τους Μ. Δρακουλάκο και Γ. Σταυρόπουλο ως μέλη. Υποθέτω ότι η νέα εταιρεία θα συνδέεται με κάποια εξαγορά ξενοδοχείου καθώς τον τελευταίο καιρό ο όμιλος «σαρώνει» την Ελλάδα κι έχει υπογράψει για 8 νέες μονάδες εντός του έτους.

Νέο boutique hotel στο Κολωνάκι

Διαβάζοντας στο ΓΕΜΗ ότι δημιουργήθηκαν δύο νέες εταιρείες με την επωνυμία Tsakalof 27 και Tsakalof 29, αμέσως ήρθαν στο μυαλό μου τα εξαιρετικά κτίρια που υπάρχουν εκεί. Κι επειδή οι δύο εταιρείες θα κάνουν real estate κι έχουν μετοχικό κεφάλαιο από 100.000 ευρώ, ρώτησα να μάθω τι συμβαίνει στον κεντρικό δρόμο του Κολωνακίου.

Όπως μου είπαν τόσο το κτίριο της Τσακάλωφ 27, όπου παλιότερα ήταν το Gucci, όσο και το 29, ενώνονται και θα μετατραπούν σε boutique hotel. Τα δύο νεοκλασικά φέρεται να ανήκουν σε Λιβανέζους επιχειρηματίες και σχεδιάζουν μια νέα ξενοδοχειακή μονάδα.

Να θυμίσω ότι στην Τσακάλωφ 29 παλιά υπήρχε το κατάστημα Intersport και στη συνέχεια το γυμναστήριο Pow Box.

Οι δύο νέες εταιρείες έχουν σύμβουλο διαχειριστή τον GREEN ALAIN BERN.

Ο Τσιάρας στο στόχαστρο, ο ΟΠΕΚΕΠΕ στον Πιτσιλή

Δεν θέλω να γίνω προφήτης για τα μελλούμενα, αλλά αν πόνταρα αυτή τη στιγμή στον υπουργό που βρίσκεται στη χειρότερη θέση, θα έβαζα όλα τα λεφτά μου στον Κώστα Τσιάρα.

Ο «γιατρός» υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, όπως με πληροφορούν κυβερνητικές πηγές, βρίσκεται για τα καλά στο στόχαστρο του Μαξίμου μετά τα όσα κωμικοτραγικά έχουν συμβεί στον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Δεν είναι μόνο το διαχρονικό σκάνδαλο σε έναν οργανισμό που λειτουργεί με απόλυτη αδιαφάνεια, πολλές φορές με την ανοχή και μεγάλης μερίδας των αγροτών. Ούτε ότι ο Κώστας Τσιάρας τα έκανε… σαλάτα με τον εκλεκτό του Νίκο Σαλατά τον οποίο καθαίρεσε.

Είναι και το γεγονός ότι οι Βρυξέλλες δεν προτίθενται πλέον να ανεχθούν ρεμούλες και χαμένα εκατομμύρια και η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία είναι έτοιμη να κάνει συνολικά την Ελλάδα να ντρέπεται για τον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Απ’ ότι μαθαίνω ο Οργανισμός μάλλον θα υπαχθεί στην ΑΑΔΕ του Πιτσιλή, μπας και διορθωθούν τα πράγματα, και κυρίως, μπας και τα λεφτά στους αγρότες μοιράζονται όπως πρέπει.

Οσο για τον Τσιάρα; Σας το είπα στην αρχή. Δεν τον βλέπω καθόλου καλά. Το Μαξίμου είναι έξαλλο με την εξέλιξη και κανείς δεν ξέρει τι μπορεί να κάνει…

Quiz: Ο εμφύλιος και ο αρμόδιος 

Σε ποια μεσαιομεγάλη και παλαιά ελληνική βιομηχανία χημικών (με την ευρεία έννοια) που έχει ως μετόχους πολλά ξαδέλφια, τουλάχιστον τέσσερις από αυτούς αποκαλούν τον πέμπτο ως «πολύ μεγάλο λαμόγιο, που μια ημέρα των ημερών θα πληρώσει ακριβά για όλα όσα έχει κάνει;».

Αφορμή (και όχι αιτία) η εκπαραθύρωση ενός εκ των εξαδέλφων από τη διοίκηση, με σειρά δικαστικών αγώνων, προ ετών αυτό.

Μαθαίνω πως δεν έχουν κλείσει οι πληγές μέσα στην πολυμελή οικογένεια, κάθε άλλο μάλιστα και νομικοί κύκλοι  ομιλούν για «σκληρή και ανελέητη» ρεβάνς που προετοιμάζεται.

Αν μου ζητάτε να σχολιάσω, δηλώνω … ΑΝ-ΑΡΜΟΔΙΟΣ προς το παρόν. Αλλά που θα μου πάει.

Θα γίνω σούπερ ΑΡΜΟΔΙΟΣ καθώς ήδη παρακολουθώ το θέμα στενά.

 

Πατίτσας, Χρουσαλά, Πίττας στο Αμπου Ντάμπι

Αγαπητοί αναγνώστες, τα προηγούμενα 24ωρα ήταν άκρως μπασκετικά και το Άμπου Ντάμπι γέμισε Ελληνάρες, σε μια απόβαση στην Αραβία που δεν είχε προηγούμενο. Δεν θα μπορούσε να λείπει και ο εφοπλιστικός κόσμος από τις αναμετρήσεις του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού, παρά την πίκρα του αποκλεισμού από τον τελικό. Ο wiseman δημοσιεύει φωτογραφίες όπου βλέπουμε το ζεύγος Λέων Πατίτσας και Μαριέττα Χρουσαλά να παρακολουθούν τον αγώνα του Ολυμπιακού, καθώς και τον εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα που δεν έχασε το κέφι του παρά τη στεναχώρια.

Ο Αριστείδης Πίττας με τον συντάκτη του mononews, Σάββα Αθανασίου

Λέων Πατίτσας και Μαριέττα Χρουσαλά

 

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στην εβδομάδα η πρόταση της ΝΔ για τον Καραμανλή – Τι απαντούν στην αντιπολίτευση
234 νεκροί από κατάρρευση οροφής ντισκοτέκ στη Δομινικανή Δημοκρατία
Γιατί αγοράζει Alpha Bank το Helikon, οι ισχυροί στον Κόκκαλη, η ώρα της Aegean, τα calls αγωνίας Κοντόπουλου στο ΜΜ, τα κέρδη του Βαφιά και ένα hot quiz για αρμόδιους
Πότε παραγράφονται οι οφειλές στους Δήμους – To κόλπο των δημάρχων και η «εισβολή» σε τραπεζικούς λογαριασμούς
Τι γυρεύουν δύο Τουρκοκύπριοι στα Χανιά, το σφακιανό γιαχνί της Ντόρας, ποιος μαυροσκούφης κινδυνεύει με απόταξη, τι συμβαίνει με τις εκλογές στον Άρειο Πάγο, και ο παντρεμένος πολιτικός με τη μελαχρινή ύπαρξη
Ελλάδα – Τουρκία: Τι σημαίνει άρση του casus belli και ποιες είναι οι άλλες απειλές της Άγκυρας
Οι Μύλοι… γυρίζουν εκτός ταμπλό: Πώς και γιατί η νέα γενιά των αδελφών Ελένης και Δημήτρη Κεπενού αποσύρουν την «σιωπηλή» εισηγμένη
Adidas: Το brand που έγινε θρύλος – Από το υπόγειο της οικογένειας Dassler στην κορυφή του παγκόσμιου αθλητικού χάρτη
Το άνοιγμα των εργολάβων στο real estate και τα έργα που φέρνουν… new money
Γιάννης Μπράς: Ανάγκη να περάσουμε από τη φιλοξενία στην στρατηγική ανάπτυξη της κρουαζιέρας