ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο αμαξοστάσιο στην Πυλαία ο πρώτος από τους 15 νέους συρμούς – Το χρονοδιάγραμμα για τους υπόλοιπους 14
Ως «φλουρί Κωνσταντινάτο» χαρακτηρίζουν εργαζόμενοι της Ολυμπίας Οδού τον Χρήστο Καραδήμα, ο οποίος αναλαμβάνει τα ηνία της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, με την ανάληψη της θέσης του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου και Μη εκτελεστικού μέλους, αντικαθιστώντας τον Νικόλαο Κουλοχέρη η θητεία του οποίου λήγει στις 30 Μαΐου 2025.
Έχοντας στις αποσκευές του μία μακρόχρονη πορεία στον τομέα των συγκοινωνιών, ο κ. Καραδήμας, έπειτα από την προκήρυξη του ΑΣΕΠ κατάφερε να συγκεντρώσει τη μεγαλύτερη βαθμολογία στον διαγωνισμό, λαμβάνοντας θετική γνωμοδότηση από την Επιτροπή δημοσίων επιχειρήσεων, τραπεζών, οργανισμών κοινής ωφελείας και φορέων κοινωνικής ασφάλισης της Βουλής την Τετάρτη 21 Μαΐου 2025, μετά από σχετική πρόταση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα.
Μετά τη σχετική έγκριση από τη Γενική Συνέλευση της Ελληνικό Μετρό στις 28 Μαΐου 2025, ο κ. Καραδήμας από την 1η Ιουνίου αναλαμβάνει επισήμως τα καθήκοντά του καλούμενος να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις από τη νέα του θέση. «Στόχος και αποστολή μου θα είναι πάντα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μου και του θεσμικού μου ρόλου να συμβάλλω μέσω του συντονισμού και της εύρυθμης λειτουργίας του ΔΣ της εταιρίας αλλά και με διάθεση για καθημερινή ενασχόληση με τα θέματα της εταιρίας», ανέφερε ο κ. Καραδήμας κατά τη διάρκεια της εισηγητικής του τοποθέτησης στα μέλη της Ειδικής Επιτροπής, συμπληρώνοντας ακολούθως «Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ έχει καλή δυναμική, υπηρετεί την αιχμή του δόρατος των δημοσίων μέσων μεταφοράς που είναι το μετρό και πάνω σ’ αυτό εξαρτώνται όλες οι υπόλοιπες δημόσιες μεταφορές […] πρόθεσή μου είναι να συμβάλλω στη διατήρηση αυτής της δυναμικής».

Οι 4 πυλώνες του στρατηγικού σχεδιασμού του νέου Προέδρου της Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
Τέσσερις είναι οι βασικοί πυλώνες του στρατηγικού σχεδιασμού του νέου Προέδρου της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, όπως εξήγησε στην Ειδική Επιτροπή της Βουλής.
Ένας εκ των τεσσάρων πυλώνων του κ. Καραδήμα είναι να ολοκληρωθούν με αποτελεσματικότητα και διαφάνεια όλα τα έργα της εταιρείας που βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας και η επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Συλλήβδην, ο νέος Πρόεδρος θέτει επί τάπητος και το ζήτημα της προώθησης των νέων δημοπρατήσεων, αρχής γενομένης με την εν εξελίξει δημοπράτηση που αφορά τη γραμμή 2 του μετρό της Αθήνας, από την Ανθούπολη προς το Ίλιον.
Ο τρίτος πυλώνας του σχεδιασμού του κ. Καραδήμα έχει να κάνει με τον σχεδιασμό και την εξέλιξη των μελλοντικών έργων της εταιρείας, ενώ εξίσου σημαντική είναι και η εκπροσώπηση της εταιρείας σε φορείς, θεσμούς και στους ίδιους τους πολίτες, «τηρώντας τις αρχές της χρηστής διοίκησης, διαφάνειας και προς το συμφέρον του δημοσίου συμφέροντος».
Νέες προκλήσεις
Πρώτο μέλημα του Χρήστου Καραδήμα όπως είπε και ο ίδιος είναι η ασφάλεια και η συντηρησιμότητα του μετρό, επισημαίνοντας ότι όλα τα προγράμματα των επεκτάσεων των γραμμών και ευρύτερα του συγκοινωνιακού έργου θα ακολουθηθούν με βάση τον σχεδιασμό.
Επεκτάσεις γραμμών
Η ολοκλήρωση των έργων της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας και η λειτουργία της είναι μόλις μία από τις μεγάλες προκλήσεις του κ. Καραδήμα. Το συνολικό κόστος του έργου ξεπερνά τα 1,5 δισ. με προβλεπόμενη παράδοση το 2029. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο που υλοποιείται στην Ελλάδα, με τη γραμμή να περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή.
Να σημειωθεί δε, ότι το τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών Μετρό Αθήνας περιλαμβάνει τη Γραμμή 4 του Μετρό, Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:
Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
Την ίδια ώρα, μέσα στο 2026 αναμένεται εκτός απροόπτου να ξεκινήσουν και τα έργα επέκτασης της Γραμμής 2 προς το Ίλιον μήκους περίπου 4 χλμ. με 3 σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος), το κόστος της οποίας προϋπολογίζεται άνω των 550 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ μέσα στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να φτάσει έως τις Αχαρνές και να συνδεθεί με τον προαστιακό. Παράλληλα, σε προκαταρκτικό στάδιο βρίσκονται και οι μελέτες επέκτασης της γραμμής νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα, στοχεύοντας στη σύνδεση με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Η επέκταση του μετρό στη Θεσσαλονίκη είναι ακόμα μία πρόκληση του νέου Προέδρου της Ελληνικό Μετρό ΑΕ. Ο προϋπολογισμός του έργου για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά αγγίζει τα 706,8 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Το 10% του ποσού θα καταβληθεί από το ελληνικό δημόσιο, το 30% από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και το 60% από επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπενθυμίζεται ότι η Ελληνικό Μετρό ΑΕ έχει υπογράψει σχετική σύμβαση με την ιταλική εταιρεία Hitachi Rail Italy, με αντικείμενο της σύμβαση την παραγγελία των 15 νέων συρμών, το κόστος των οποίων ανέρχεται στα 150 εκατομμύρια ευρώ.
Νέοι συρμοί
Η εύρεση χρηματοδότησης για την αγορά νέων συρμών για τις ήδη υφιστάμενες γραμμές είναι ένα φλέγον πρόβλημα, που καλείται να αντιμετωπίσει ο κ. Καραδήμας, δεδομένου ότι η ηλικία βαγονιών στη γραμμή 1 ξεπερνά τα 30 χρόνια και στις γραμμές 2 και 3 τα 25 χρόνια αντιστοίχως, ενώ στους περισσότερους συρμούς δεν υπάρχουν ούτε αυτοματοποιημένα συστήματα, ούτε κλιματισμός για τους θερινούς μήνες του έτους.
Ήδη ανακατασκευάζονται 14 συρμοί για την αναβάθμιση της γραμμής 1 του μετρό. Το πρότυπο βαγόνι είναι ήδη έτοιμο στην Ισπανία, όπου εδρεύει η NK trailers, ενώ στο εργοστάσιο της εταιρείας στον Βόλο κατασκευάζονται και ανασκευάζονται τα υπόλοιπα βαγόνια αυτού του συρμού.
Επιπλέον, στο πρόγραμμα βρίσκεται η προμήθεια 15 συρμών για τις γραμμές 2 και 3 ύψους άνω των 370 εκατομμυρίων ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, όπως επίσης και 7 διρευματικών συρμών για τη γραμμή 3, με στόχο τη βελτίωση της σύνδεσης με το αεροδρόμιο και ακόμα 8 συρμών για την αύξηση του στόλου. Την ίδια ώρα, εκτός από την αναβάθμιση των συρμών προβλέπεται και η αναβάθμιση των συστημάτων εντός τους, η συντήρηση και ο εκσυγχρονισμός τους.
Απώτερος σκοπός όλων η αναβάθμιση της επιβατικής εμπειρίας, με γρηγορότερα δρομολόγια σε όλο το μήκος των γραμμών.
Τέλος σε δυσλειτουργίες και βλάβες
Με την αναβάθμιση και την ανανέωση του στόλου, ταυτόχρονα θα δοθεί ένα τέλος στις βλάβες αλλά και στις όποιες τυχόν δυσλειτουργίες στην κίνηση του μετρό, που καταγράφονται μέχρι σήμερα, γεγονός που προβλέπεται ότι θα βοηθήσει και στην αύξηση της επιβατικής κίνησης.
Χρήστος Καραδήμας: Στόχος η οδική ασφάλεια

Ο νέος Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, εκτός από ένα νέο πρόσωπο κλειδί για την εταιρεία, έχει χαρακτηριστεί επίσης από τους παλαιότερους συνεργάτες του ως ένας ήρεμος άνθρωπος και σοβαρός επαγγελματίας. Ο Χρήστος Καραδήμας σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στο Τμήμα των Πολιτικών Μηχανικών και στον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής και Διαχείρισης Τεχνικών έργων στο Πανεπιστήμιο του Μάτσενστερ (Ινστιτούτο Επιστήμης και Τεχνολογίας).
Από το 1999 έως το 2003 εργάστηκε ως Μηχανικός στο Τεχνικό Τμήμα της Αττικής Οδού και στη συνέχεια έως το 2005 ως μηχανικός στο Τμήμα Κυκλοφορίας και Συντήρησης στις Αττικές Διαδρομές, εταιρεία που διαχειριζόταν τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αττική πριν την ένταξή τους στον ΟΑΣΑ. Ακολούθως έως το 2007 εργάστηκε ως μηχανικός στο Τμήμα Σχεδιασμού Μεταφορών στον ΟΑΣΑ, ενώ από τον Φεβρουάριο του 2008 εργάστηκε στην Ολυμπία Οδό.
Στην Ολυμπία Οδό παρέμεινε για 17,5 χρόνια περίπου. Ξεκίνησε τη θητεία του ως Technical Support Manager και από το 2012 κατείχε τη θέση του Διευθυντή Λειτουργίας. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στην Ολυμπία Οδό, ο Χρήστος Καραδήμας έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην προώθηση της καινοτομίας, της ασφάλειας και της βιώσιμης ανάπτυξης.
Ειδικότερα, συμμετείχε στην υλοποίηση καινοτόμων πρακτικών που βελτιώνουν την εμπειρία ταξιδιού και την εξυπηρέτηση των οδηγών, με έμφαση στην οδική ασφάλεια και την ποιότητα των υποδομών, όπως επίσης και στην ανάπτυξη και εφαρμογή συστήματος χιλιομετρικής χρέωσης (HYBRID), μίας καινοτομίας για την Ελλάδα, με στόχο τη βελτίωση της διαχείρισης των διοδίων και τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας.
Συν τοις άλλοις, τα τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν αισθητά, κάτι που αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα των μέτρων οδικής ασφάλειας που εφαρμόζει η Ολυμπία Οδός.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της θητείας του αναβαθμίστηκαν οι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), με την παροχή όλων των τύπων εμπορικά διαθέσιμων καυσίμων, όπως το φυσικό αέριο κίνησης και βελτιώθηκαν οι υποδομές για τους οδηγούς. Μάλιστα, η εταιρεία συμμετείχε σε κοινωνικές, πολιτιστικές και περιβαλλοντικές δράσεις, επενδύοντας στην εκπαίδευση και την ενημέρωση, καθώς και στην αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19, ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή και αειφορία.
Παράλληλα, η Ολυμπία Οδός υποστήριξε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις στην περιοχή, όπως ο Ευρωπαϊκός Αγώνας Τριάθλου στο Λουτράκι, συμβάλλοντας στην προβολή και ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας.
Τέλος, η εταιρεία προχώρησε στην εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών, όπως τηλεφωνικές συσκευές έκτακτης ανάγκης, κάμερες κλειστού κυκλώματος και πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων, για την ασφάλεια και την ενημέρωση των οδηγών σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου.
Συνεπώς, ο Χρήστος Καραδήμας συγκεντρώνει στο πρόσωπό του όχι μόνο την πολυετή του εμπειρία, αλλά και ένα όραμα για ασφαλείς μεταφορές με στόχο την αειφορία και τη βιώσιμη ανάπτυξη της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, στοιχεία που είχε εφαρμόσει και σε προηγούμενες θέσεις ευθύνης που κατείχε.
Διαβάστε επίσης:
Χρήστος Καραδήμας: Ο Διευθυντής Λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού στο τιμόνι της Ελληνικό Μετρό ΑΕ.
Yutong VS Zhongtong: Αυτοί είναι οι Κινέζοι που θέλουν να κάνουν μπίζνες με τα λεωφορεία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Διεθνής Διάκριση για τις Υπηρεσίες Θεματοφυλακής της Πειραιώς
- Χρηματιστήριο: Η ΕΤΕ οδηγεί την αγορά πάνω από τις 1835 μονάδες (προηγούμενα υψηλά 15 ετών) – Βλέπει τα 10 ο ΔΑΑ
- Μητσοτάκης προς Τασούλα: Αυτές είναι οι 3 προτάσεις της ΝΔ για την Συνταγματική αναθεώρηση – Τι είπε για αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων
- UniCredit: Στα δικαστήρια κατά της ιταλικής κυβέρνησης που «φρενάρει» τη συμφωνία με την Banco BPM
