Πτώση κερδών ύψους 450 δισεκατομμυρίων γιεν (3 δισεκατομμύρια δολάρια) αναμένει η Honda για το σύνολο του έτους, καθώς προετοιμάζεται για τις επιπτώσεις των δασμών στα αυτοκίνητα που ανακοίνωσε ο Ντόναλντ Τραμπ. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εταιρεία, τα λειτουργικά κέρδη προβλέπεται να μειωθούν σε περίπου 500 δισεκατομμύρια γιεν κατά το τρέχον οικονομικό έτος έως τον Μάρτιο του 2026, ένα κατά πολύ χαμηλότερο νούμερο από τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 1,35 τρισεκατομμύρια γιεν.

1

Τα κέρδη κατά το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου ανήλθαν σε 1,21 τρισεκατομμύρια γιεν μετά από ένα αδύναμο δ’ τρίμηνο, ανέφερε η εταιρεία σε σημερινή της ανακοίνωση.

«Ο αντίκτυπος των δασμολογικών πολιτικών και των παλινωδιών στις δραστηριότητές μας σε διάφορες χώρες ήταν ιδιαίτερα αρνητικός, ενώ δύσκολη είναι η διαμόρφωση μιας προοπτικής για το μέλλον», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Διευθύνων Σύμβουλος Τοσιχίρο Μίμπε.

Η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει ήδη περιγράψει τα σχέδιά της για τη μεταφορά της παραγωγής του υβριδικού Civic από την Ιαπωνία στις ΗΠΑ, εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης της παραγωγικής ικανότητας στις ΗΠΑ ως απάντηση στους δασμούς.

Να σημειωθεί ότι η Honda εντάσσεται σε μια αυξανόμενη λίστα παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών που υπολογίζουν το κόστος των δασμών του Τραμπ.

Οι ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν τη μεγαλύτερη αγορά για πέντε από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας, συμπεριλαμβανομένης της Honda.

Η εταιρεία πούλησε περίπου 1,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα στις ΗΠΑ το 2024, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence, σχεδόν το 40% των οποίων εισήχθησαν.

Η Honda δήλωσε επίσης την Τρίτη ότι ανέβαλε τα σχέδια για τη δημιουργία μιας αλυσίδας εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων στο Οντάριο του Καναδά κατά δύο χρόνια, λόγω της μείωσης της ζήτησης.

Το προηγουμένως ανακοινωθέν σχέδιο περιελάμβανε ένα εργοστάσιο μπαταριών και ένα εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων με ετήσια παραγωγική ικανότητα 240.000 οχημάτων.

«Η ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων έχει επιβραδυνθεί περισσότερο από ό,τι αναμενόταν αρχικά, γεγονός που καθιστά δύσκολες τις προβλέψεις μας», δήλωσε ο Μίμπε.

Οι αλλαγές στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της εταιρείας θα εξηγηθούν λεπτομερώς κατά τη διάρκεια ενημέρωσης στις 20 Μαΐου.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η Honda που γλίτωσε την κρίση αποχωρώντας από μια συμφωνία με την ανταγωνιστική της Nissan Motor, η οποία αντιμετωπίζει δυσκολίες, θα πρέπει να προχωρήσει μόνη της, καθώς η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων πλήττεται από τους δασμούς των ΗΠΑ και τον έντονο ανταγωνισμό στην Κίνα.

Διαβάστε επίσης: 

Nissan: Γιατί σχεδιάζει να διπλασιάσει τις περικοπές θέσεων εργασίας

SoftBank: Έκρηξη κερδών 124% στα $3,5 δισ. λόγω τεχνητής νοημοσύνης

Μάικλ Στερν: Ο αρχιτέκτονας των ουρανοξυστών και των άκρων- Οι συγκρούσεις και το στοίχημα των 4 δισ.