ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συνεχίζεται η κόντρα μεταξύ ΣΑΤΑ και υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με αποκορύφωμα την εισβολή του Προέδρου του ΣΑΤΑ, Θύμιου Λυμπερόπουλου, μαζί με 6 συνδικαλιστές, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη Δευτέρα (12 Μαΐου).
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ο κ. Λυμπερόπουλος εισέβαλε στο υπουργείο εν απουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, ο οποίος βρισκόταν στη Ρώμη με τον Πρωθυπουργό και άλλους υπουργούς της κυβέρνησης, για την Ολομέλεια του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας -Ιταλίας.
«Μήλον της έριδος» για μία ακόμη φορά μεταξύ άλλων είναι το ζήτημα της απρόσκοπτης διέλευσης των έμφορτων ταξί στις λεωφορειολωρίδες, όπως επίσης και η αρνητική στάση του ΣΑΤΑ σχετικά με την πρόταση του κ. Κυρανάκη για μειωμένο κόμιστρο στα ταξί το Σάββατο, ούτως ώστε οι επιβάτες υπό την επήρεια αλκοόλ να μη χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους με στόχο της μείωση των τροχαίων ατυχημάτων λόγω κατανάλωσης αλκοόλ.
Να σημειωθεί δε, ότι ο κ. Κυρανάκης -παρ’ όλο που ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης τον «άδειασε» υποστηρίζοντας ότι δεν είναι εφικτό το μέτρο που πρότεινε ο αναπληρωτής υπουργός- συνεχίζει να εμμένει σε αυτή του την πρόταση, τονίζοντας ότι «η πρώτη αιτία θανάτων στους νέους κάτω των 29 ετών είναι τα τροχαία».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο κ. Λυμπερόπουλος κρατά υψηλούς τόνους, συνεχίζοντας να στρέφεται εναντίον του κ. Κυρανάκη, τον οποίο κατηγορεί ότι αθετεί όσα είχε συμφωνήσει ο ΣΑΤΑ με τον πρώην υφυπουργό Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου. Όπως έχει αναφέρει και ο ίδιος ο κ. Κυρανάκης, ο οποίος βρίσκεται συνεχώς σε συζητήσεις με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ), δε θα δεχθεί να κάνει καμία συζήτηση που δε θα είναι πολιτισμένη, αναφερόμενος στους λόγους που δε δέχεται να συναντήσει τον κ. Λυμπερόπουλο.
Το περασμένο Σάββατο, ο κ. Λυμπερόπουλος κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής του παρέμβασης δήλωσε «Το πρόβλημά μας δεν είναι η πρόταση του κ. Κυρανάκη. Παραπλανητικά, γιατί στριμώχτηκε ο κ. Κυρανάκης, γιατί άλλαξε συθέμελα ότι είχαμε συναποφασίσει με τον κ. Οικονόμου, που είχε θέματα πολύ σοβαρά για τη λειτουργία του αυτοκινήτου και τις λεωφορειολωρίδες. Πέταξε, ως άνθρωπος που μιλάει πολύ χωρίς να καταλαβαίνει τι λέει, μία χαζαμάρα κι έφαγε το ”ξύλο” από όλη την κοινωνία και από την ίδια την κυβέρνηση…».
Τις προηγούμενες εβδομάδες ο κ. Κυρανάκης όσον αφορά στις λεωφορειολωρίδες ήταν κάθετος στο ότι θα πρέπει να μετακινούνται σε αυτές μόνο τα λεωφορεία, υπενθυμίζοντας ότι η κυβέρνηση δαπανά εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση των συγκοινωνιών, με την αγορά νέων λεωφορείων, όπως επίσης και με τις προσλήψεις νέων οδηγών, με στόχο τον πλήρη εκσυγχρονισμό του στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επιπλέον, όσον αφορά στο αίτημα της κίνησης των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Κυρανάκης ζήτησε από εκπροσώπους της ΠΟΕΙΑΤΑ να καταθέσουν μελέτες, από τις οποίες θα διαφαίνεται ο τρόπος με τον οποίο ενδεχομένως να μπορούν να κινούνται τα έμφορτα.
Επίσης, όπως εξήγησε η ΠΟΕΙΑΤΑ η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν είχε δεσμευτεί ποτέ ότι τα ταξί θα κινούνται στις λεωφορειολωρίδες, εκτός και αν κάποια συγκοινωνιακή μελέτη μπορούσε να βρει μία χρυσή τομή για να μην εμποδίζεται η κίνηση των λεωφορείων. Αυτή η θέση έρχεται σε αντίθεση με όσα αναφέρει ο κ. Λυμπερόπουλος περί δέσμευσης του υπουργείου.
Έχει έτοιμη συγκοινωνιακή μελέτη το ΣΑΤΑ;
Να σημειωθεί δε, ότι με σχετική του επιστολή προς τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών στις αρχές Μαΐου, το ΣΑΤΑ διαχώρισε τη θέση του από την Πανελλήνια Ομοσπονδία, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι «Το ΣΑΤΑ αντιπροσωπεύει 20.000 επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί στην Αττική και συνολικά το 55% των ΕΔΧ ΤΑΞΙ σε όλη την επικράτεια. Η ΠΟΕΙΑΤΑ που έχετε επιλέξει ως συνομιλητή, δεν εκπροσωπεί τους συναδέλφους μας στην Αττική. Η άρνησή σας να ακούσετε τα προβλήματα του κλάδου μας είναι ανεξήγητη και δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά και δυσαρέσκεια […] Έχουμε στη διάθεση μας συγκοινωνιακή μελέτη η οποία εκπονήθηκε από τον Δρ. Ευάγγελο Ματσούκη (συγκοινωνιολόγος), που τεκμηριώνει το πάγιο αίτημα του κλάδου και του επιβατικού κοινού όσο αφορά την ελεύθερη διέλευση των έμφορτων ταξί από τις ειδικές λωρίδες κυκλοφοριάς (λεωφορειολωρίδες)».
Όπως αναφέρουν με πηγές από την ΠΟΕΙΑΤΑ που γνωρίζουν καλά το θέμα, η ομοσπονδία έχει ζητήσει από τον κ. Λυμπερόπουλο να τους παρουσιάσει την εν λόγω μελέτη, αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει.
Η διαφορετική θέση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας

Την περασμένη Παρασκευή 9 Μαΐου εκπρόσωποι της ΠΟΕΙΑΤΑ συναντήθηκαν με τον κ. Κυρανάκη στο γραφείο του στο υπουργείο Μεταφορών, όπου συνομίλησαν σε θετικό κλίμα για όλα τα θέματα που αφορούν τον κλάδο των ταξί και είχαν δρομολογηθεί με το ερανιστικό νομοσχέδιο. Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της ΠΟΕΙΑΤΑ, η «πρόθεση του Υπουργού είναι να βοηθήσει ώστε να λυθούν τα περισσότερα θέματά μας σύντομα, μέσα όμως από ένα σοβαρό διάλογο που θα φέρει τα ανάλογα αποτελέσματα».
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο κ. Κυρανάκης ανέφερε στους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ότι ήδη προχωρούν οι διαδικασίες ψηφιοποίησης και ένταξης της ειδικής άδειας ταξί στο gov.gr σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, γεγονός που θα δώσει τέλος στις άδειες «μαϊμού» και στην ύπαρξη παράνομων οδηγών στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Όσον αφορά το θέμα με τις λεωφορειολωρίδες, η θέση της Ομοσπονδίας είναι υπέρ της διέλευσης των έμφορτων ταξί. Αντιστοίχως, σε εξέλιξη βρίσκονται και οι συζητήσεις με τη Fraport για το αεροδρόμιο στη Θεσσαλονίκη, με στόχο να επιλυθούν όλα τα ζητήματα που ταλαιπωρούν τους οδηγούς, αρχή γενομένης με το θέμα της στάθμευσης, όπου πρόταση είναι υπάρξει το ίδιο καθεστώς όπως και στο αεροδρόμιο της Αθήνας και στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας.
Επιπλέον, η Ομοσπονδία έθεσε επί τάπητος εκ νέου την πρόταση για αύξηση κομίστρου, κάτι για το οποίο συνεχίζει να είναι σε διαβούλευση με το υπουργείο.
Εκτός από τα παραπάνω θέματα, μεταξύ άλλων η ατζέντα της συνάντησης είχε και το θέμα της υποχρεωτικότητας της ηλεκτροκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, το οποίο συζητήθηκε λεπτομερώς, όπου παρουσιάστηκαν οι λόγοι που καθιστούν ανέφικτη την εφαρμογή του μέτρου, με τον κ. Κυρανάκη να μην είναι αρνητικός, ζητώντας από την Ομοσπονδία περαιτέρω στοιχεία για τους λόγους της ενδεχόμενης παράτασης έως το 2035
Πανελλήνια Ομοσπονδία: Πράσινο φως στην πρόταση Κυρανάκη για μειωμένο κόμιστρο τα Παρασκευοσαββατοκύριακα
Όσον αφορά το θέμα του μειωμένου κομίστρου, υπενθυμίζουμε ότι η ΠΟΕΙΑΤΑ έχει δηλώσει ότι είναι υπέρ του μέτρου που πρότεινε ο κ. Κυρανάκης και ανοιχτή σε κάθε μέτρο που θα αποτρέψει τροχαία δυστυχήματα.
«… ως Ομοσπονδία στηρίζουμε κάθε μέτρο το οποίο θα μπορούσε να προστατέψει την ανθρώπινη ζωή και ειδικά των νέων. Τονίσαμε στον Υπουργό Μεταφορών ότι θα είμαστε ανοιχτοί σε κάθε μέτρο που θα μπορέσει να οδηγήσει προς αυτή την κατεύθυνση και ότι βλέπουμε θετικά την ιδέα του για συνεργασία Κράτους και Ταξί για τα νυχτερινά δρομολόγια Παρασκευή με Κυριακή.
Μας προκαλεί η διαστρέβλωση της αλήθειας και η διαπόμπευση τόσο του κλάδου, όσο και των “μεθυσμένων νέων”. Η λέξη ”φθηνό ταξί” δεν σημαίνει και μείωση κομίστρου, το αντίθετο μάλιστα καθώς η πρόταση είναι να επιδοτηθεί το κόμιστρο. Το προεδρείο της Ομοσπονδίας παροτρύνει τον Υπουργό αλλά και την Πολιτεία να προωθήσουν λύση και θα είναι αρωγός σε αυτή την προσπάθεια να προστατέψουμε τους νέους μας. Όλοι έχουμε παιδιά που κυκλοφορούν στο δρόμο. Είμαστε σίγουροι ότι οι συνάδελφοι είναι σε θέση να βοηθήσουν σε αυτή την προσπάθεια για να προστατευτούν τα δικά μας παιδιά, τα παιδιά όλων μας», αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση προς τα μέλη της η Ομοσπονδία.
Διαβάστε επίσης:
Κυρανάκης: Τι είναι το σουηδικό πρότυπο που εξετάζουν στο υπουργείο Μεταφορών για τους οδηγούς ταξί
Κυρανάκης: Οδική ασφάλεια αλά Σουηδία – Τι είναι το Alcolock και πώς λειτουργεί
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κεραμέως: Άλμα 637% στις δηλωθείσες υπερωρίες στον τουρισμό με την ψηφιακή κάρτα εργασίας
- 4 βραβεία για τη Νέα Οδό και την Κεντρική Οδό στα Mobile & IoT Awards 2025
- Η Πλαίσιο ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες της λίστας Best Workplaces Hellas για το 2025
- Honda: Προειδοποιεί για πλήγμα ύψους $3 δισ. λόγω δασμών Τραμπ
