• Business

    Γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές συρρέουν στις γιάρδες – Τι λένε οι αναλυτές

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Σύμφωνα με το τελευταίο εβδομαδιαίο report των αναλυτών της Alphabulk, η αγορά ξηρού φορτίου, θα πρέπει να προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει τον τεράστιο αριθμό νέων παραγγελιών φορτηγών πλοίων τύπου kamsarmax.

    Λαμβάνοντας υπόψιν τις παραγγελίες 2 bulkers τύπου panamax και 22 τύπου kamsarmax μόνο στο πρώτο μισό του 2017 (οι περισσότερες τοποθετήσεις έγιναν σε ναυπηγεία της Κίνας από Έλληνες εφοπλιστές), η Alphabulk προειδοποιεί πως υπάρχουν τουλάχιστον 50 πλοία ακόμη υπό κατασκευή αυτή τη περίοδο, η πλειοψηφία των οποίων θα παραδοθούν το 2019 και το 2020. Πρόκειται για μια αύξηση τεραστίων διαστάσεων συγκριτικά με τα μόλις kamsarmaxes που παραγγέλθηκαν τον προηγούμενο χρόνο.

    Τα δεδομένα της Alphabulk καταδεικνύουν άλλες 17 νέες παραγγελίες που αφορούν την κατασκευή νεότευκτων capesize bulkers και άλλες 24 παραγγελίες νεότευκτων supramax bulkers μέχρι στιγμής.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της Precious Shipping, Khalid Kasim, στο άκουσμα του ναυπηγικού «πυρετού» φορτηγών πλοίων τύπου kamsarmax, προειδοποίησε τους πλοιοκτήτες να μην τρέξουν να συρρεύσουν στις γιάρδες.

    Όπως τόνισε και ο ίδιος «το να προσθέτει κάποιος νεότευκτα πλοία στο στόλο του τη δεδομένη χρονική περίοδο, σε οποιονδήποτε τομέα στην αγορά ξηρού φορτίου, θα συνεισφέρει στην υπερπροσφορά, γεγονός που πρέπει να αποφευχθεί. Αξίζει να τονιστεί πως τα φορτηγά πλοία τύπου kamsarmax έχουν μπει πλέον για τα καλά στο παιχνίδι της αντικατάστασης των panamaxes, οπότε, από αυτή την οπτική, έχει μια βάση».

    Από την πλευρά του, ο Martin Rowe, broker στην Clarksons Platou στο Χονγκ Κονγκ, εμφανίστηκε πιο αισιόδοξος, σχολιάζοντας πως είναι λογικό να καταγραφεί αύξηση στον αριθμό παραγγελιών νεότευκτων bulkers, μετά την ανομβρία που παρατηρήθηκε στο συγκεκριμένο τομέα τα τελευταία δύο χρόνια.

    Τα επίσημα στοιχεία της Clarksons Research δείχνουν πως υπήρξε μια πολύ μικρή άνοδος της τάξεως του 1% στην αύξηση του στόλου των panamaxes και των kamsarmaxes το 2016, ενώ για φέτος προβλέπεται το ποσοστό αυτό να αυξηθεί τουλάχιστον κατά 2,7%. Επιπλέον ο οίκος κάνει μία πρόβλεψη για την ανάπτυξη του παγκοσμίου θαλάσσιου εμπορίου που αφορά την αγορά των bulkers, αναφέροντας πως θα κλείσει με μία εντυπωσιακή αύξηση, που θα κυμανθεί από 3,5% μέχρι 4% το 2017.

    Όπως ανέφερε και ο Panos Patsadas από την ναυλομεσιτική εταιρεία Target Maritime Transport, η ραγδαία αύξηση παραγγελιών νεότευκτων kamsarmaxes συμβαίνει με σκοπό την αντικατάσταση του ολοένα και πιο απαρχαιωμένου τομέα των panamaxes.

    «Στις μέρες που διανύουμε, τα μεγέθη φορτηγών πλοίων ανά κατηγορία χρειάζεται να διευρυνθούν τουλάχιστον κατά 8.000 έως 10.000-dwt περισσότερο, συγκριτικά με το τι ίσχυε μέχρι και πριν μία δεκαετία. Μεγαλύτερο ίσον καλύτερο για τους ναυλωτές, γεγονός που αντικατοπτρίζει ξεκάθαρα τις ολοένα και αυξανόμενες παραγγελίες νεότευκτων kamsarmaxes, αφήνοντας στο περιθώριο τα φορτηγά πλοία τύπου panamax», όπως εξήγησε ο Patsadas.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Deal-έκπληξη από τον Χρήστο Κανελλάκη (Pantheon Tankers)

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες



    ΣΧΟΛΙΑ