F

Top Stories

Άνοδος για τις παραγγελίες νεότευκτων bulk carriers – Τι δείχνουν τα επίσημα στοιχεία

Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά


Ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από τον τομέα της μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς σύμφωνα με τους αναλυτές της Alphabulk οι παραγγελίες νεότευκτων bulk carriers, τους πρώτους 10 μήνες του 2017, έχουν τετραπλασιαστεί.

Συνολικά, για την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, έχουν γίνει 287 παραγγελίες νεότευκτων φορτηγών πλοίων (άνω των 15.000-dwt), αριθμός 4 φορές μεγαλύτερος από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Από τις 287  παραγγελίες, το 43% αφορά φορτηγά πλοία τύπου panamax (τα οποία η Alphabulk κατηγοριοποιεί σε traditional panamaxes και σε kamsarmaxes).

Βάσει τα στοιχεία της Alphabulk είναι η πρώτη φορά που οι συμφωνίες για την κατασκευή νεότευκτων panamaxes ξεπερνούν το 40% των συνολικών παραγγελιών για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Σε σύνολο 122 πλοίων, οι συμφωνίες που αφορούν panamaxes και kamsarmaxes έχουν ξεπεράσει σε ποσοστά τις παραγγελίες των προηγούμενων τριών χρόνων και είναι οι υψηλότερες από το 2013.

Οι τιμές των νεότευκτων αποτελούν επίσης ένα στοιχείο που προσελκύει τις ναυτιλιακές στο να παραγγέλνουν πλοία. Ενδεικτικά αναφέρεται πως από τις 122 παραγγελίες bulk carriers, μονάχα οι 2 αφορούσαν traditional panamaxes (χωρητικότητας 68-78.999-dwt) με τις υπόλοιπες να ανήκουν σε kamsarmaxes με μέση χωρητικότητα τα 82.200-dwt.

Όσον αφορά τις παραγγελίες των supramaxes μέχρι στιγμής έχουν υπογραφεί συμφωνίες για 85 πλοία, κάτι που σημαίνει πως, με μόλις 12 εβδομάδες να απομένουν για την ολοκλήρωση του έτους, ο τομέας θα φτάσει σε χαμηλό 12 χρόνων.

Για τα handysizes τα πράγματα φαίνεται πως είναι ακόμη πιο δύσκολα καθώς δεν έχουν σχεδόν καθόλου απήχηση (5% των παραγγελιών για το 2017). Τέλος τα capesizes έχουν συγκεντρώσει το 23% στις παραγγελίες νεότευκτων φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου για την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου για το τρέχον έτος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η PrimeBulk κάνει την έκπληξη με την απόκτηση περιζήτητου aframax

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Το νέο ναυτιλιακό εγχείρημα της πέμπτης γενιάς της οικογένειας Μάτσα

 


ΣΧΟΛΙΑ