• Business

    Τράπεζες: Πώς οι Έλληνες εφοπλιστές βρίσκουν χρηματοδότηση

    αγορές

    Leonardo Di Capro. Aπό την ταινία ο Λύκος της Wall Street


    Μπορεί η αγορά να έχει στερέψει από ρευστότητα, ωστόσο οι Έλληνες εφοπλιστές καταφέρνουν να έχουν πρόσβαση σε νέα κεφάλαια για να χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις τους.

    Η ισχύς και η διάθεσή τους να επενδύσουν στην ενίσχυση του στόλου τους, με σύγχρονα και φιλικά στο περιβάλλον πλοία αναγκάζει αρκετές τράπεζες του εξωτερικού να διατηρήσουν ανοιχτές τις γραμμές χρηματοδότησης προς την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία.

    Εξάλλου, οι πιο εύρωστοι και δραστήριοι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν σταμάτησαν ποτέ ακόμη και όταν η αγορά έπιασε πάτο να προσελκύουν το ενδιαφέρον καθώς όλοι έβλεπαν στο πρόσωπό τους έναν αξιόπιστο πελάτη, από τον οποίο δεν έχαναν ποτέ τα λεφτά τους. Πόσο μάλλον τώρα που φαίνεται να τελειώσει ο κύκλος της ύφεσης…

    Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Petrofin Research, τελευταία υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Κίνας και της Ιαπωνίας, τα οποία εκφράζουν την βούληση να χρηματοδοτήσουν την ανέγερση νέων πλοίων στα ναυπηγεία τους.

    Όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή, που η ρευστότητα που διοχετεύει το παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα προς την ναυτιλία αρχίζει να παρουσιάζει σημάδια σταθεροποίησης, μετά το μεγάλο κύμα φυγής και αποεπένδυσης.

    Όπως επισημαίνει η Petrofin στην έρευνά της, τα επόμενα 3 με 4 χρόνια η κατάσταση θα εξομαλυνθεί και η κανονικότητα θα επιστρέψει, καθώς θα κλείσει σύντομα ο κύκλος της συρρίκνωσης που άνοιξε με την αποχώρηση παραδοσιακών πιστωτών της ναυτιλίας, όπως η RBS και η Commerzbank καθώς και άλλων μικρότερων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

    Την ίδια ώρα, τράπεζες κολοσσοί ενδιαφέρονται να ξεκινήσουν δουλειές με τους εφοπλιστές, όπως η Credit Suisse, η ING, η BNP Pariba, η ΑΒΝ Amro και η DVB, συμβάλλοντας καταλυτικά στην αλλαγή του κλίματος.

    Δάνεια 355,2 δις. δολαρίων

    Τον Δεκέμβριο του 2016, τα συνολικά δάνεια που είχαν χορηγήσει προς τις ναυτιλιακές οι 40 μεγαλύτεροι πιστωτές της, ανέρχονταν σε 355,25 δισ. δολάρια, όσα ήταν περίπου και το 2007. Το ποσό αυτό είναι μειωμένο κατά 42,5 δισ. δολάρια σε σχέση με ένα χρόνο πριν, κυρίως λόγω της αποχώρησης της Commerzbank και της RBS.

    Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως παρότι η τραπεζική χρηματοδότηση υποχωρεί, ο παγκόσμιος στόλος επεκτείνεται και αναπτύσσεται. Επιπλέον, η αγορά του ξηρού φορτίου αρχίζει να ανακάμπτει, όπως και οι αξίες των πλοίων, δίνοντας βαθιά ανάσα στον κλάδο και μαζί την ελπίδα να ατενίζει το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Θεόδωρος Βενιάμης: Η νέα στρατηγική κίνηση του εφοπλιστή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μπαίνει στην αγορά των LR2 ο Ευάγγελος Πιστιόλης

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές έδωσαν τα ρέστα τους σε αγορές πλοίων στο α’ εξάμηνο



    ΣΧΟΛΙΑ