• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    «Ισορροπημένη» χαρακτηρίστηκε από τους αναλυτές η ναυλαγορά στην πλειονότητα των κατηγοριών των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 12-16 Ιουνίου 2017.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, παρά το γεγονός ότι οι συμφωνίες που αναφέρθηκαν την εβδομάδα που πέρασε στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου Post-Panamax ήταν ελάχιστες, η ζήτηση σε χωρητικότητα της τάξεως των 8.000-10.000-teu για ημερομηνίες στα τέλη Ιουλίου χαρακτηρίστηκε από τους ειδικούς ως «ενδιαφέρουσα».

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Επιπροσθέτως, ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων σε αντιστοιχία με τα διαθέσιμα φορτία παρέμεινε σχετικά ισορροπημένος και -σε κάποιες περιπτώσεις- προς όφελος των πλοιοκτητών, κάτι που φάνηκε να μην συμβαίνει με τα πλοία μικρότερης χωρητικότητας στην ίδια κατηγορία, καθώς η κινητικότητα της αγοράς παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των containerships τύπου Panamax, η κινητικότητα στις ναυλώσεις συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα ήταν αυξημένη, καθώς παρατηρήθηκε ένας αριθμός ναυλώσεων κυρίως στην περιοχή της Ασίας.

    Παρόλα αυτά, οι τιμές των ναύλων υποχώρησαν κοντά στα μισά επίπεδα των $7.000 ημερησίως, αφού οι ναυλωτές ενδιαφέρθηκαν κυρίως για συμφωνίες βραχυπρόθεσμης διάρκειας.

    Στην αγορά του Continent, τα επίπεδα των συμφωνιών ήταν βελτιωμένα στα $8.500-$9.000 ημερησίως, καθώς η λίστα των διαθέσιμων πλοίων σε άμεσο ή σύντομο χρονικό ορίζοντα για φόρτωση δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο εκείνη της αγοράς της Ασίας.

    Πάντως, όπως και να έχουν τα πράγματα, σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών, η αύξηση της διάλυσης πλοίων είναι απαραίτητη για να αποφευχθεί παρόμοια εικόνα με εκείνη της αγοράς στις αρχές του χρόνου.

    Εν τω μεταξύ, αναφορικά με την κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 3.500-teu, οι ίδιοι αναλυτές επισημαίνουν ότι, παρόλο που κατάφερε να αντισταθεί στην πτωτική πίεση των ναύλων, η έλλειψη ζήτησης που παρατηρήθηκε θα έχει αναπόφευκτα αρνητική επίπτωση στην αγορά.

    Πάραυτα, οι ίδιοι προσθέτουν ότι προς το παρόν δεν αναμένουν κάποια σημαντική διόρθωση. Παράλληλα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των containerships χωρητικότητας 2.800-teu, επισημαίνουν ότι η αγορά έδειξε ότι μπορεί να αντισταθεί στις δραστικά πτωτικές τάσεις των ναύλων, ακόμη κι αν παρουσιαστούν -κυρίως στην Ασία- περισσότερα διαθέσιμα πλοία για άμεση παράδοση.

    Ενδεικτικά, αναφέρθηκε η επιμήκυνση της συμφωνίας ενός πλοίου Mipo cs 2.800-teu, με Ασιάτες ναυλωτές στα υψηλά επίπεδα των $9.600 ημερησίως, για χρονοναύλωση περιόδου των 3-5 μηνών.

    Επιπροσθέτως, η ναυλαγορά του Ατλαντικού φάνηκε να διατηρείται σχετικά ισορροπημένη, ενώ στην Ασία οι τιμές των ναύλων παρέμειναν στα υψηλά επίπεδα των $9.000 ημερησίως.

    Στον Ατλαντικό, η αγορά στα πλοία χωρητικότητας 2.500-teu την εβδομάδα που πέρασε έδειξε επίσης σχετικά ισορροπημένη, με τα πλοία υψηλών προδιαγραφών (high specifications) να ναυλώνονται από τα μισά ως τα υψηλά επίπεδα των $9.000 ημερησίως, ενώ εκείνα χαμηλότερων προδιαγραφών στα χαμηλά επίπεδα των $9.000 ημερησίως.

    Στην αγορά της Ασίας, οι τιμές των ναύλων συνέχισαν να κινούνται από τα χαμηλά επίπεδα των $9.000 έως και τα μισά των $8.000 ημερησίως, ενώ στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και του Περσικού Κόλπου, κυμάνθηκαν κοντά στα χαμηλά επίπεδα των $5.000 ημερησίως.

    Αναφορικά με τα πλοία χωρητικότητας 1.700-teu, έπειτα από την έντονη δραστηριότητα της αγοράς το προηγούμενο διάστημα την εβδομάδα που πέρασε, η αγορά του Ατλαντικού και της Ασίας κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς με λίγες σχετικές αναφορές.

    Τέλος, σε υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε και η αγορά των πλοίων χωρητικότητας μεταξύ 700-1100-teu, ενώ σύμφωνα με τους ίδιους αναλυτές, κάποια ανησυχία προκαλεί η αυξημένη προσφορά διαθέσιμου τονάζ που παρατηρήθηκε κυρίως στην περιοχή της Μεσογείου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί Αγγελικούσης, Φαφαλιός και Πολέμης κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου στη ναυτιλία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σ. Παληός: Ναυλώθηκε κι άλλο πλοίο της Diana Shipping, το έκτο μέσα σε ένα μήνα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι να περιμένουμε στην αγορά του ξηρού φορτίου στο δεύτερο εξάμηνο του έτους



    ΣΧΟΛΙΑ