Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “Santa Barbara” της Diana Shipping είναι χωρητικότητας 179.426-dwt και κατασκευής του έτους 2015
Σε υψηλό τριετίας αναρριχήθηκαν οι τιμές spot στην αγορά των capesizes την περασμένη εβδομάδα, με την αισιοδοξία για τις επιδόσεις του κλάδου το 2018 να βρίσκεται στο κατακόρυφο.
Σύμφωνα με την Clarksons, οι τιμές ναύλωσης διαμορφώθηκαν την Παρασκευή στα 27.576 δολάρια ημερησίως, ενισχυμένες και από τη σημαντική δραστηριότητα στη διαδρομή μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος από την Αυστραλία προς την Κίνα. Η ενίσχυση των capesizes ώθησε ανοδικά και τον δείκτη Baltic Dry, που την Παρασκευή έκλεισε στις 1.458 μονάδες.
Από την πλευρά του, ο αναλυτής Doug Mavrinac της Jefferies εκτίμησε πως η υψηλή ζήτηση στην Κίνα για εισαγωγές ξηρού φορτίου, σε συνδυασμό με τη μικρή αύξηση του στόλου και τον ευνοϊκό εποχιακό παράγοντα, επηρεάζουν θετικά την αφορά. Μάλιστα, κατά τον ίδιο, οι δύο από τους τρεις αυτούς παράγοντες, με εξαίρεση δηλαδή τον εποχιακό, θα έχουν πιθανότατα διάρκεια και θα “αντέξουν” το 2018, κάτι που δημιουργεί αισιοδοξία για διαρκή ενίσχυση της αγοράς το επόμενο έτος.