Τράπεζες

Δ. Οικονόμου (Eurobank): «Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να γίνουν και πάλι η ατμομηχανή της ανάπτυξης»

  • Έφη Καραγεώργου

Δημήτρης Οικονόμου, αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Eurobank, επικεφαλής Γενικής Διεύθυνσης Small Business Segment


«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να γίνουν και πάλι η ατμομηχανή της ανάπτυξης. Στην Eurobank, ενθαρρύνουμε τις επιχειρήσεις να προχωρήσουν τα επενδυτικά τους σχέδια, στηρίζουμε την υγιή επιχειρηματικότητα, πιστεύουμε ότι η ανάπτυξη έρχεται από τις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, αλλά κυρίως από τις ΜμΕ.»

Αυτό υπογραμμίζει μιλώντας στο mononews,gr o κ. Δημήτρης Οικονόμου, αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Eurobank, επικεφαλής Γενικής Διεύθυνσης Small Business Segment.

Ο ρόλος των ΜμΕ είναι καθοριστικός για να ξαναμπεί η οικονομία σε τροχιά ανάπτυξης, καθώς στην χώρα μας –αλλά και γενικότερα στην «ΕΕ των 28»-, το 99,8% των επιχειρήσεων είναι μικρομεσαίες, οι οποίες καλύπτουν σχεδόν το 67% της συνολικής απασχόλησης και  συνεισφέρουν περίπου το 57% της συνολικής προστιθέμενης αξίας της ευρωπαϊκής οικονομίας.

Ωστόσο παραδέχεται πως αν και η οικονομία έχει μπει σε τροχιά ανάπτυξης η ζήτηση για χρηματοδοτήσεις από τις επιχειρήσεις παραμένει αναιμική όπως και οι επενδύσεις.

Στο ερώτημα ποιοι κλάδοι  έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα στις νέες συνθήκες της αγοράς, ο κ. Οικονόμου σημειώνει:

Από τα μέσα του 2017 παρατηρούμε ιδιαίτερη κινητικότητα σε δραστηριότητες που ενισχύουν την εξωστρέφεια, με πρωταγωνιστή τον ευρύτερο τουριστικό κλάδο, που αποτέλεσε και ανάχωμα στην κρίση συνεισφέροντας σημαντικά στο ΑΕΠ και στην απασχόληση.

Πέραν αυτού, παρουσιάζουν ενδιαφέρον και προσελκύουν επενδύσεις δραστηριότητες που συνδέονται με τις εξαγωγές, ο χώρος της αγροδιατροφής και των ποιοτικών τροφίμων, χημικά και βιομηχανικά προϊόντα, οι μεταφορές, τα Logistics και της η ενέργεια.

Ενώ για τα νέα προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέρει η Eurobank  στους πελάτες της, σημειώνει: «Ακούγοντας τις ανάγκες της αγοράς και παρακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις αλλά και τις βέλτιστες πρακτικές που αναπτύσσονται στο εξωτερικό, αξιοποιούμε τη μακρά εμπειρία μας στο corporate banking, και παρέχουμε πλέον στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις λύσεις και υπηρεσίες που παραδοσιακά ήταν προνομιακά διαθέσιμες μόνο για μεγάλες επιχειρήσεις».

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το Hotel Business Credit, ένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε ευρύ αριθμό ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και όχι μόνο στις πολύ μεγάλες, το οποίο προσφέρει ρευστότητα αξιοποιώντας τα συμβόλαια με τους Tour Operators, ενώ προσαρμόζει τις αποπληρωμές των επενδυτικών δανείων στις περιόδους αυξημένης ρευστότητας.

Αναφορικά τώρα με το τι ζητούν οι επιχειρηματίες πελάτες, ο κ. Οικονόμου απαντά πως ζητούν 3 πράγματα: Χρηματοδότηση με χαμηλό κόστος, γρήγορη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση, νέα προϊόντα και τεχνολογίες που δίνουν λύσεις στις ανάγκες τους.

«Τα προσφέρουμε ήδη σε μεγάλο βαθμό γι’ αυτό και διατηρούμε μακροχρόνιες σχέσεις συνεργασίας και εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας.  Πέραν αυτών βλέπουμε ήδη την ανταπόκριση των πελατών μας στη συμβουλευτική υποστήριξη με μετρήσιμα αποτελέσματα, π.χ. του προγράμματος Business Banking Τουρισμός με εξατομικευμένες υπηρεσίες από τον Επιχειρηματικό Σύμβουλο, για κάθε επιχείρηση», συμπληρώνει χαρακτηριστικά.

Για την στήριξη των ΜμΕ, η Eurobank εστιάζει σε τέσσερις άξονες και συγκεκριμένα: Χρηματοδοτήσεις, εξωστρέφεια, συμβουλευτική, ψηφιακός Μετασχηματισμός.

Όπως λέει ο κ. Οικονόμου, «στο κομμάτι των χρηματοδοτήσεων η Eurobank  στηρίζει  την επιχειρηματικότητα από τη γέννηση της ιδέας μέσα από το –νέο- αναβαθμισμένο πλαίσιο λειτουργίας του Προγράμματος egg (enter•grοw•go) και παρέχουμε μικροπιστώσεις μέχρι 15.000 ευρώ χωρίς εξασφαλίσεις  σε νέες επιχειρήσεις και επιχειρηματίες σε συνεργασία με την AFI (Action Finance Initiative)».

«Χρηματοδοτούμε τα βιώσιμα business plan, αξιοποιώντας τις στρατηγικές μας συνεργασίες με φορείς όπως το ΕΤΕΑΝ, την ΕΙΒ  (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων),  το Ευρωπαϊκό Επενδυτικό Ταμείο (ΕIF), το Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο, την EBRD και το Πακέτο Γιούνκερ. Τα τελευταία χρόνια έχουμε διοχετεύσει στους πελάτες μας στο Business Banking περισσότερα από 1 δισ. ευρώ ρευστότητα μέσα από τις συνεργασίες αυτές», προσθέτει.

Στο κομμάτι της εξωστρέφειας, η τράπεζα από το 2010 πραγματοποιεί το Πρόγραμμα Επιχειρηματικών Αποστολών Go International, για την προώθηση ελληνικών εξαγωγών και την ενίσχυση της εξωστρέφειας, σημειώνει ο κ. Οικονόμου.

«Έχουμε υλοποιήσει 8 επιχειρηματικές αποστολές (5 εκτός και 3 εντός Ελλάδος), όπου 740 ελληνικές επιχειρήσεις πραγματοποίησαν περισσότερες από 13.000 B2B συναντήσεις με 990 εισαγωγείς του εξωτερικού και έκλεισαν πολλές σημαντικές συμφωνίες. Συνεργαζόμαστε με τον ΟΑΕΠ για τη χρηματοδότηση των εξαγωγών.

»Και παράλληλα η Eurobank,  μέσω της διαδικτυακής πύλης διεθνούς εμπορίου Εxportgate και του διεθνούς επιχειρηματικού δικτύου “Trade Club Alliance”, που υποστηρίζεται από 14 διεθνείς τραπεζικούς ομίλους καλύπτοντας  σήμερα περισσότερες από 50 χώρες, στηρίζει και «ανοίγει» παράθυρο στις διεθνείς αγορές για τις ελληνικές επιχειρήσεις».

Στο κομμάτι της συμβουλευτικής η Eurobank έχει αναπτύξει «εργαλεία» για όλες τις επιχειρήσεις που έχουν  στόχο  τη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης τους.

Μάλιστα ο κ. Οικονόμου κάνει αναφορά στο  Business Check-Up, που προσφέρεται δωρεάν και «ακτινογραφεί» την επιχείρηση, διαγιγνώσκει τις ανάγκες χρηματοδότησής της, εντοπίζει αδυναμίες στο συναλλακτικό κύκλωμα, τις δυνατότητες επιλεξιμότητας σε επιδοτούμενα προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ και κάνει συγκρίσεις με τον ανταγωνισμό στην περιοχή της. Ενώ σε  συνεργασία με εξειδικευμένους εξωτερικούς συνεργάτες, προσφέρονται ολοκληρωμένες υπηρεσίες όπως π.χ. για την αξιοποίηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ που ενδιαφέρουν πολλές επιχειρήσεις.

«Η  αφετηρία για την επιβίωση, την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός τους» λέει ο κ. Οικονόμου.

Και συμπληρώνει:

«Αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες, για να ενισχύσουμε και το ψηφιακό προφίλ των ελληνικών επιχειρήσεων. Αναπτύξαμε το πρωτοποριακό εναλλακτικό κανάλι εξυπηρέτησης V-Banking που συνδυάζει την αμεσότητα της προσωποποιημένης επαφής, μέσω διαδραστικής video επικοινωνίας, με την ενεργητική διαχείριση χαρτοφυλακίου και εξυπηρέτηση από τον εξειδικευμένο προσωπικό σύμβουλο του πελάτη (Relationship Manager).

Ακόμα σε  συνεργασία με εξειδικευμένους εταίρους εγκαινιάζουμε ένα μεγάλο πρόγραμμα δωρεάν online ψηφιακής εκπαίδευσης για όλες τις επιχειρήσεις».