• The Mononews Lab

    Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις ως πάροχοι ολοκληρωμένων πακέτων υπηρεσιών στους πελάτες τους

    • της Ευγενίας Τζώρτζη

    Σε έναν κόσμο που αλλάζει με καταιγιστικούς ρυθμούς και που ο ελεύθερος χρόνος αποτελεί πλέον το μεγάλο ζητούμενο, η οργάνωση, η προσφορά ολοκληρωμένων πακέτων υπηρεσιών, η δυνατότητα εξυπηρέτησης όλες τις ώρες και όλες τις μέρες της εβδομάδας είναι στοιχεία που «κάνουν τη διαφορά» σε κάθε τομέα δραστηριότητας. Καθώς αυξάνεται η ανάγκη για ασφάλεια και προστασία -ζητούμενο σε όλους τους καιρούς, αλλά πολύ περισσότερο σε εποχές και περιόδους της ζωής μας που η πίεση είναι μεγαλύτερη-, οι επιχειρήσεις και, κυρίως, οι πάροχοι υπηρεσιών καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, διαφοροποιώντας ή και συμπληρώνοντας την γκάμα των υπηρεσιών που προσφέρουν, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε ανθρώπου, προσφέροντας εξατομικευμένες λύσεις για κάθε περίπτωση.

    Σε αυτό το περιβάλλον, η έννοια της ασφάλισης διευρύνεται συνεχώς και, αξιοποιώντας πλέον τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία, επιδιώκει να λειτουργήσει ως ένα οικοσύστημα υπηρεσιών που στόχο έχουν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να ζήσουν ασφαλέστερα, περισσότερο και καλύτερα.

    Η διεύρυνση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στους ασφαλισμένους τους, αξιοποιώντας, για παράδειγμα, την τηλεϊατρική, έτσι ώστε να έχουν μια πρώτη διάγνωση τη στιγμή της εκδήλωσης του συμπτώματος, ή εντάσσοντας υπηρεσίες πρόληψης σε θέματα υγείας, επισκευής ή αντικατάστασης του αυτοκινήτου σε περίπτωση τροχαίου ή ελέγχου του κόστους μέσα από εφαρμογές που προτείνουν ταχύτερες και πιο ασφαλείς διαδρομές, προβάλλει ως αναγκαιότητα για τον έλεγχο του κόστους των περιστατικών, αλλά και ως αναπόφευκτη εξέλιξη σε ένα περιβάλλον όπου οι disrupters στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες -και όχι μόνο-, απειλούν να διαταράξουν τις σχέσεις της παραδοσιακής ασφάλισης με το κοινό της.

    Το «οικοσύστημα» της ασφάλισης δεν εξαντλείται μόνο στο οικονομικό σκέλος, δηλαδή στην αποζημίωση, αλλά επεκτείνεται σε θέματα π.χ. πρόληψης και διαχείρισης της υγείας, αποτελεσματικής διαχείρισης της οδικής ασφάλειας, του κόστους ατυχήματος, αλλά και συμπληρωματικής υποστήριξης όπου είναι δυνατόν, διευρύνοντας παράλληλα τα κανάλια διανομής και αλληλεπίδρασης του ασφαλιστικού προϊόντος με άλλους κλάδους, όπως υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, συνεργεία, αντιπροσωπείες και ούτω καθ’ εξής.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αυστραλιανή αεροπορική Qantas Airlines, που διαθέτει ένα από τα καλύτερα και μεγαλύτερα προγράμματα επιβράβευσης και όταν αποφάσισε να εντάξει και τις ασφαλίσεις σε αυτό συνεργάστηκε με μια σχετικά μικρή τοπική ασφαλιστική εταιρεία. Με τον τρόπο αυτό οι πελάτες της αεροπορικής άρχισαν να ασφαλίζονται μέσω του προγράμματος, χωρίς να τους ενδιαφέρει πραγματικά με ποια εταιρεία συνεργάζονται, καθώς αυτό που ουσιαστικά βλέπουν είναι το Qantas Insurance. Πλέον η συγκεκριμένη ασφαλιστική παρουσιάζει την καλύτερη ανάπτυξη ασφαλίστρων στους κλάδους ζωής και υγείας στην Αυστραλία. Αντίστοιχα οικοσυστήματα δημιουργούνται σε όλους του κλάδους και οι πελάτες, ως πολίτες ενός ψηφιακού κόσμου, γίνονται αποδέκτες εναλλακτικών ασφαλιστικών προτάσεων από παρόχους που δεν ανήκουν απαραίτητα στον ασφαλιστικό χώρο ή συμπληρωματικών καλύψεων που δίνουν προστιθέμενη αξία στον προϊόν.

    Ο χώρος της ασφάλειας αυτοκινήτου αποτελεί ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα των δυνατοτήτων που έχουν τα οικοσυστήματα να βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών, αλλά και την εμπειρία του πελάτη, ο οποίος, αντιμέτωπος με ένα απρόβλεπτο γεγονός στην καθημερινή του ζωή, όπως ένα ατύχημα κατά τη διαδρομή για την εργασία του, απαιτεί μια λύση εδώ και τώρα.

    Την ίδια στιγμή, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) βρίσκει ποικίλες εφαρμογές στις ασφαλιστικές διαδικασίες και δραστηριότητες, κυρίως στην υγεία και στο αυτοκίνητο, όπου η βιομηχανία «οδεύει» προς τη δημιουργία αυτόνομων οχημάτων, και πλέον οι συμφωνίες insurtech μεταξύ εταιρειών τεχνολογίας και ασφαλιστικών εταιρειών ανέρχονται σε αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια.

    Σε αυτό το περιβάλλον, οι ασφαλιστικές καλούνται να ξεκαθαρίσουν ποιο ρόλο θέλουν να παίξουν στα σύγχρονα οικοσυστήματα που δημιουργούνται. Σύμφωνα με ανάλυση του Insurance Practice της The Boston Consulting Group, υπάρχουν ουσιαστικά τέσσερις ρόλοι:

    – Ο ρόλος του «ενορχηστρωτή», ο οποίος διαχειρίζεται το οικοσύστημα και έχει την πρόσβαση στον τελικό καταναλωτή. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν μεγάλοι ασφαλιστικοί όμιλοι ή εταιρείες κοινής ωφέλειας ή τηλεπικοινωνιών που έχουν πρόσβαση σε μεγάλο πελατολόγιο.

    – Ένας άλλος ρόλος είναι αυτός του «ενσωματωμένου συνεργάτη» στο οικοσύστημα, εκείνου δηλαδή που προσφέρει στον «ενορχηστρωτή» επιπλέον υπηρεσίες και ταυτόχρονα λειτουργεί ως ένα επιπλέον κανάλι πωλήσεων. Τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα προέρχονται από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με τις συνεργασίες ασφαλιστικών εταιρειών και αυτοκινητοβιομηχανιών, όπου η ασφάλιση προσφέρεται ως συμπληρωματική υπηρεσία σε κάθε πώληση αυτοκινήτου. Το συμβόλαιο προβλέπει επισκευές στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της αυτοκινητοβιομηχανίας σε προσυμφωνημένες τιμές κόστους, διασφαλίζοντας ότι τα οχήματα της θα επισκευάζονται σε πιστοποιημένα συνεργεία με δικά της ανταλλακτικά, ενώ η ασφαλιστική αυξάνει τις ασφαλιστικές της εργασίες, ελέγχοντας παράλληλα το κόστος ζημιών.

    – Ο τρίτος ρόλος είναι αυτός της εταιρείας η οποία παρέχει business-to-business λύσεις και προϊόντα που μπορούν να «κουμπώσουν» με ευκολία και με χαμηλό κόστος σε κάθε οικοσύστημα. Αυτόν τον ρόλο μπορούν να το παίξουν κατά κύριο λόγο μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες. Το ασφαλιστικό προϊόν «κουμπώνει» σε μία υπηρεσία ή προϊόν που παρέχει είτε ο «ενορχηστρωτής» του οικοσυστήματος είτε ένας από τους συνεργάτες του.

    – Ο τέταρτος ρόλος είναι εκτός οικοσυστήματος. Υπάρχουν οι εταιρείες που δεν θέλουν να ενσωματωθούν σε ένα ενιαίο πλαίσιο, κάτι που ωστόσο απαιτεί χρόνο. Είναι μια βιώσιμη στρατηγική για πολλές εταιρείες που στοχεύουν σε μια ειδικευμένη αγορά και μπορούν να προσφέρουν εξειδικευμένα προϊόντα.

    Λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις αυτές, η Anytime, πιστή στον καινοτόμο χαρακτήρα της, διευρύνει τα παραδοσιακά όρια της ασφάλισης, δημιουργώντας ένα μοναδικό οικοσύστημα υπηρεσιών, βελτιώνοντας με τον τρόπο αυτόν καθοριστικά την ποιότητα ζωής των πελατών της, μέσα από τα προγράμματα ασφάλειας οχήματος, σπιτιού και υγείας που προσφέρει.

    Στον τομέα του αυτοκινήτου, στόχος της Anytime είναι να παρέχει τη δυνατότητα direct ασφάλειας, κομμένης και ραμμένης στα μέτρα του ασφαλιζόμενου, με πλήρη προγράμματα ασφάλισης, προσιτά ασφάλιστρα και όσες καλύψεις χρειάζεται κάθε στιγμή, εξασφαλίζοντας επιπλέον:

    – Εξυπηρέτηση 24 ώρες το 24ωρο, με απλές διαδικασίες·

    – δωρεάν μεταφορά οχήματος μετά από ατύχημα·

    – έκπτωση στο service.

    Εφαρμόζοντας στην πράξη τη θεωρία του οικοσυστήματος, η Anytime προσφέρει, για παράδειγμα, στους πελάτες της τη δυνατότητα να βρουν το καλύτερο και οικονομικότερο συνεργείο στην περιοχή τους, να κλείσουν online ραντεβού εύκολα, γρήγορα και με ξεκάθαρους όρους και, με την ασφάλιση της Anytime, να εξασφαλίσουν 50% επιπλέον έκπτωση σε ανταλλακτικά.

    Και όχι μόνον αυτό. Η Anytime φροντίζει επίσης, μέσα από τις συνεργασίες που συνάπτει, να εξασφαλίζει επιπλέον εκπτώσεις στους πελάτες της, π.χ. για την αγορά νέου αυτοκινήτου, την αλλαγή ελαστικών, αλλά και προσφορές και εκπτώσεις για εξόδους, αγορές κλπ., μέσα από το Anytime Club. Και ταυτόχρονα εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή ευελιξία, προσφέροντας διαφορετικά πακέτα καλύψεων και ακόμη περισσότερες επιλογές ανάλογα με την ασφάλεια που χρειάζεται ο καθένας μας. Όπως τα προγράμματα Short Drive, για όσους από εμάς χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητό μας για μικρές διαδρομές ή έχουμε στην κατοχή μας δύο αυτοκίνητα με περισσότερη χρήση του ενός. Προγράμματα που ξεκινούν από 3.000 χιλιόμετρα τον χρόνο, προσφέροντας τη δυνατότητα ασφάλισης με δικαιότερα ασφάλιστρα ανάλογα με τη χρήση που κάνεις.

    Παράλληλα, μέσω της υπηρεσίας my anytime, ο ασφαλισμένος μπορεί να παρακολουθεί και να διαχειρίζεται online τα συμβόλαιά του, έχοντας 24 ώρες το 24ωρο τη δυνατότητα να:

    * βλέπει αναλυτικές πληροφορίες για τα συμβόλαιά του, καθώς και να έχει πρόσβαση σε όλα τα απαραίτητα έγγραφα·

    * παρακολουθεί την πορεία των φακέλων του για ζημιές αυτοκινήτου και να ανεβάζει σχετικά έγγραφα·

    * πληρώνει τα ασφάλιστρά του και να παρακολουθεί τις πληρωμές του·

    * αλλάζει τα στοιχεία επικοινωνίας τους και τα στοιχεία πρόσβασης στον λογαριασμό του·

    * βρίσκει απαντήσεις στα πιο συχνά ερωτήματα και να επικοινωνεί με την εταιρεία για θέματα που αφορούν τα συμβόλαιά του·

    * επωφελείται από τις προσφορές και τις εκπτώσεις του Anytime Club.

    Και όλα αυτά (και πολύ περισσότερα) άμεσα, γρήγορα και 24 ώρες το 24ωρο με την αξιοπιστία της Interamerican.