Κοινωνία

To Kitsch της Δόμνας: Πώς η κ. Μιχαηλίδου ακροβατεί σε τεντωμένο (πολιτικό) σχοινί με χρυσοπράσινο φόρεμα και Chanel μπαλαρίνες 

Η Δόμνα Μιχαηλίδου στον γάμο της φίλης της Αναστασίας Καίσαρη


Η ταχύτατη πολιτική απαξίωση της κ. Δόμνας Μιχαηλίδου…

Δεν χρειάστηκαν παρά μόλις πέντε μήνες για να μηδενιστεί σχεδόν ο εντυπωσιακά υψηλός βαθμός δημοφιλίας που απολάμβανε τις πρώτες μέρες της Κυβέρνησης της ΝΔ η υφυπουργός Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δόμνα Μιχαηλίδου.

Δημοσιογράφοι και φωτορεπόρτερ ρίχτηκαν από την πρώτη κιόλας ημέρα της ορκωμοσίας της νέας Κυβέρνησης, τον περασμένο Ιούλιο, σε έναν άνευ προηγουμένου αγώνα για μια δήλωση, μια συνέντευξη, μια φωτογραφία με το αστραφτερό χαμόγελο, του next big thing της πολιτικής όπως πολλοί έσπευδαν να χαρακτηρίσουν τότε τη νέα υφυπουργό.

Η ηλικία της, η εμφάνισή της, το «ακριβό» στυλ της και βέβαια το βαρύ βιογραφικό της δημιούργησαν, από την πρώτη κιόλας ημέρα, πρωτόγνωρο ενδιαφέρον για τη κ. Μιχαηλίδου, δυσανάλογο μάλιστα με το χαρτοφυλάκιο που της ανέθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Το εντυπωσιακό βιογραφικό της κυκλοφόρησε σε όλα τα Μέσα Ενημέρωσης. Υπεύθυνη οικονομολόγος της ομάδας των κατασκευών για την Τρίτη Εργαλειοθήκη Ανταγωνισμού του ΟΟΣΑ το 2016, σύμβουλος Δημόσιας Υγείας της Κυβέρνησης του Ιράν, ειδική συνεργάτης της αναπτυξιακής τράπεζας της Βραζιλίας, αλλά και του ΟΗΕ στην Ουγκάντα και σύμβουλος Μεταρρυθμίσεων του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας από το 2017.

H πρώτη ήττα 

Η πολιτική όμως δεν συγχωρεί τα λάθη και πρόσφατα ο Κυριάκος Μητσοτάκης πήρε πάνω του και το θέμα με τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα, το οποίο επί της ουσίας χειριζόταν η κ. Μιχαηλίδου, περνώντας τις αρμοδιότητες στο Μέγαρο Μαξίμου. Συγκεκριμένα το πόστο ανέλαβαν πλέον ως Εθνική Συντονίστρια η Ειρήνη Αγαπηδάκη και ο γνωστός συγγραφέας και σκηνοθέτης, Απόστολος Δοξιάδης.

Δεν ήταν λίγοι όσοι αναρωτήθηκαν πού είναι η Δόμνα Μιχαηλίδου στο νέο σχεδιασμό καθώς η υφυπουργός είχε έως τώρα την αρμοδιότητα επί του θέματος. Μάλιστα τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου σε συνέντευξή της αναφέρθηκε στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των ασυνόδευτων παιδιών, δύο ημέρες πιο πριν, μιλώντας από το βήμα του 1ου Φόρουμ Θεσσαλονίκης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, έκανε λόγο και στη στέγαση των ασυνόδευτων ανηλίκων ενώ και το Σάββατο 12 Οκτωβρίου, από τα Χανιά, στάθηκε στην ιδιαίτερη σημασία που έχει για την κυβέρνηση η προστασία των ασυνόδευτων παιδιών μεταναστών και προσφύγων.

Οι γκάφες 

Προφανώς και ο κ. Μητσοτάκης δεν… ξέχασε την κ. Μιχαηλίδου, αλλά φρόντισε να της στείλει ηχηρό μήνυμα ότι τα λάθη στην πολιτική πληρώνονται και μάλιστα πολλές φορές ακριβά. Και η ίδια όμως από τις πρώτες κιόλας ημέρες ανάληψης των καθηκόντων της φρόντισε να διαψεύσει πλήρως τις προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν γύρω από τις πολιτικές της δυνατότητες προκαλώντας μάλιστα και σε ορισμένες περιπτώσεις δημοσιογραφικό, πολιτικό και κοινωνικό σάλο με δηλώσεις και τοποθετήσεις της.

Πριν ακόμη στεγνώσει το μελάνι με την υπογραφή της στο νέο υπουργικό σχήμα, κυκλοφόρησε βίντεο από την παρουσίαση του βιβλίου «Από που ως που όλοι αγώνες είναι δίκαιοι» στις 29 Μάρτη του 2018 που υπέγραφαν ο συνταγματολόγος και αντιστασιακός Σταύρος Τσακυράκης και ο γνωστός συγγραφέας και διανοούμενος Απόστολος Δοξιάδης. Στο συγκεκριμένο βίντεο η κα Μιχαηλίδου αποκαλεί «ψυχικά νοσούντες» τους αντιστασιακούς της δικτατορίας.

Η νέα υφυπουργός κατηγορήθηκε για παραλήρημα κατά των αγωνιστών του αντιδικτατορικού αγώνα από αντιπολιτευόμενες εφημερίδες και πλήθος βουλευτών της Αριστεράς, τα social media πήραν φωτιά, ενώ με ανοιχτή επιστολή τους προς τον Πρωθυπουργό και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας δεκάδες αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης κάλεσαν τους δύο κορυφαίους πολιτειακούς παράγοντες να πάρουν θέση και να την αποπέμψουν από την κυβέρνηση.

Η υφυπουργός όχι μόνο δεν αντιλήφθηκε το μέγεθος της αναταραχής που προκάλεσε στην Κυβέρνηση αλλά επανήλθε δριμύτερη στο προσκήνιο, με την ανάρτηση που έκανε για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου και με την οποία κατάφερε να μπερδέψει τον πατριωτισμό με τον εθελοντισμό. Πολύ απλά η κυρία Μιχαηλίδου, στο μήνυμά της που έγινε viral και προκάλεσε πληθώρα σκωπτικών σχολίων από τους χρήστες των social media, διαπίστωσε… εθελοντισμό στο έπος του ’40.

Το κακό για την υφυπουργό τρίτωσε όταν πριν προλάβει να στεγνώσει το μελάνι στα social media για τη δήλωση της περί εθελοντισμού στην 28η Οκτωβρίου, βρέθηκε ξανά στο στόχαστρο.

Αιτία αυτή τη φορά στάθηκε η δήλωσή της σε ραδιοφωνικό σταθμό σχετικά με την έφοδο της αστυνομίας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο και όσα βρέθηκαν εκεί. Η δήλωση που έκανε ήταν η εξής: «Ως κάτοικος του κέντρου και ως πολίτης της χώρας αυτής, θεωρώ αδιανόητο να υπάρχει έρευνα της αστυνομίας μέσα σε έναν δημόσιο φορέα εκπαίδευσης και να βρίσκει τα πολεμοφόδια που βρήκε. Δεν είναι δυνατόν κάποιος συμπολίτης μας να έχει πρόσβαση σε όπλα στα οποία έχει πρόσβαση ο στρατός της Συρίας!».

Όπως ήταν αναμενόμενο, μετά την αξία του εθελοντισμού στο Έπος του 40 και τους ψυχικά νοσούντες αντιστασιακούς, η ανακάλυψη όπλων στην ΑΣΟΕ στα οποία είχε πρόσβαση ο στρατός της Συρίας προκάλεσε για άλλη μια φορά θύελλα σατιρικών σχολίων στο διαδίκτυο.

Το κιτς της Δόμνας

Τα βλέμματα και τα σχόλια όλων τράβηξε τις τελευταίες μέρες για άλλη μια φορά η κ. Μιχαηλίδου, όχι για την δράση της, αλλά για την παρουσία της στον πολυσυζητημένο χολιγουντιανής εμβέλειας γάμο της χρονιάς, της κολλητής της Αναστασίας Καίσαρη (κόρης του γνωστού κοσμηματοπώλη) με τον Τόμας Πέρσι, όπου η υφυπουργός ήταν μία από τους πέντε κουμπάρους του ζευγαριού.

Η ενδυματολογική της επιλογή, μια (κιτς) χρυσοπράσινη τουαλέτα με ανοιχτό ντεκολτέ και ανοιχτή πλάτη, συγκέντρωσε πλήθος αρνητικών σχολίων. Βέβαια εκ διαμέτρου αντίθετα ήταν τα σχόλια για τα πανάκριβα διαμαντένια σκουλαρίκια που συνδύασε με το ντύσιμο της.

Ωστόσο, πλήθος ερωτηματικών προκαλεί το γεγονός ότι μια υφυπουργός για θέματα κοινωνικής πρόνοιας,  που είναι υπεύθυνη για την καταβολή επιδομάτων σε όσους ζουν κάτω από τα όρια φτώχειας, κυκλοφορεί με διαμαντένια σκουλαρίκια, επώνυμες τσάντες που ξεπερνούν τα 3.000 ευρώ και μαύρες μπαλαρίνες Chanel στο διαδρόμους του υπουργείου Εργασίας που ξεπερνούν τα 750 ευρώ…

PS: O όρος κιτς (γερμανικά: Kitsch), πιθανότατα γερμανικής καταγωγής, χρησιμοποιείται κυρίως υποτιμητικά για την περιγραφή έργων τέχνης ή εν γένει αντικειμένων των οποίων η αισθητική θεωρείται ψεύτικη, επιτηδευμένη ή ευτελής, στερούμενη βαθιάς σκέψης, και με αποκλειστικό σκοπό την τέρψη του θεατή για οικονομικό όφελος. Αρχικά χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά για την περιγραφή έργων ζωγραφικής, και αργότερα η χρήση του επεκτάθηκε προς άλλες μορφές τέχνης. Συχνά ταυτίζεται με την έννοια του κακού γούστου.

Η Δόμνα Μιχαηλίδου στον γάμο της φίλης της Αναστασίας Καίσαρη

 

Η Δόμνα Μιχαηλίδου στον γάμο της φίλης της Αναστασίας Καίσαρη

 


ΣΧΟΛΙΑ