• Κοινωνία

    Στα δικαστήρια 20 αεροπορικές εταιρείες στην Γαλλία – Πελάτες ζητούν αποζημίωση για τις ακυρωμένες πτήσεις


    Στη γαλλική Δικαιοσύνη κατά 20 αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην χώρα προσφεύγει η γαλλική ένωση καταναλωτών UFC-Que Choisir.

    Στόχος αυτής της προσφυγής εκ μέρους της ένωσης είναι να εξαναγκάσει τις αεροπορικές εταιρείες να συμφωνήσουν με τους πελάτες οι οποίοι είχαν πληρώσει εισιτήριο σε προγραμματισμένες πτήσεις που ακυρώθηκαν, σε μία αποζημίωση για τα λεφτά που έχασαν.

    Πιο συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι της Ένωσης ζητούν οι πελάτες των οποίων οι πτήσεις ακυρώθηκαν να αποκτήσουν την δυνατότητα επιστροφής των χρημάτων τους, μέσω ενός voucher, ώστε να μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα ποσά σε μελλοντικές πτήσεις.

    Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, σε περίπτωση ακύρωσης μίας πτήσης, θα πρέπει να προσφέρεται στον ταξιδιώτη η επιλογή είτε για νέο δρομολόγιο, είτε για επιστροφή χρημάτων. Το τελευταίο εξακολουθεί να παραμένει ο κανόνας και μπορεί να έχει τη μορφή κουπονιού, αλλά μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του καταναλωτή, όπως υπενθύμισε την περασμένη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

    Οι ενέργειες που οδήγησαν στην δικαστική προσφυγή

    «Ορισμένες εταιρείες κάνουν τους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η ιδιάζουσα κατάσταση της πανδημίας τους επιτρέπει να προσφέρουν μόνο ένα κουπόνι. Άλλες συμφωνούν μεν να αποζημιώσουν τους επιβάτες, αλλά αναστέλλοντας την πληρωμή για αόριστο χρονικό διάστημα, ακόμη και μετά τέλος της υγειονομικής κρίσης», καταγγέλλει η UFC-Que Choisir.

    Η καταναλωτική ένωση, η οποία είχε στείλει δικαστική ειδοποίηση σε 57 εταιρείες τον Απρίλιο, αποφάσισε τελικά να προσφύγει ενώπιον δικαστηρίου του Παρισιού ενάντια σε 20 από αυτές, τις «κυριότερες», σύμφωνα με την ίδια.

    Οι εγκαλούμενες εταιρείες είναι οι: Air France, KLM, Transavia, Ryanair, Vueling, Lufthansa, Turkish Airlines, Emirates, Royal Air Maroc, Tunisair, Air Algérie και TAP Air Portugal αλλά και οι Volotea, Air Caraïbes, Norwegian, Air Austral, Air Europa, Air Corsica, Corsair και Air Transat.

    Η ημερομηνία της ακροαματικής συνεδρίασης δεν έχει καθορισθεί σε αυτό το στάδιο. Η καταναλωτική ένωση δηλώνει ότι «δεν αξιώνει, προς το παρόν, αποζημιώσεις». Επιθυμεί οι εταιρείες να σέβονται το δικαίωμα των καταναλωτών για επιλογή.

    Την ίδια ώρα, οι αεροπορικές εταιρείες επικαλούνται την «άνευ προηγουμένου περιορισμένη ρευστότητά τους», σύμφωνα με την κύρια ευρωπαϊκή ένωση τους A4E . Για την A4E, η αξία των αχρησιμοποίητων αυτών εισιτηρίων ανερχόταν σε 9,2 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το τέλος Μαΐου.

    «Όλοι πρέπει να καταλάβουμε πώς έπρεπε να αντιδράσουμε σε μια εντελώς νέα κατάσταση και ως εκ τούτου πρέπει να εφεύρουμε νέους μηχανισμούς», δήλωσε σχετικά σήμερα στο δίκτυο BFMTV ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Ζαν-Μπατίστ Τζεμπαρί.

    «Ίσως στο μέλλον θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ταμείο αποζημίωσης για ταξιδιώτες, που θα εξαρτάται άμεσα από μια ευρωπαϊκή οντότητα για την προστασία των Ευρωπαίων επιβατών», πρόσθεσε ο ίδιος.



    ΣΧΟΛΙΑ